09 Kasım 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Gözler onun üstünde

BU HAFTA Mazda3’ün test sürüşü izlenimlerini paylaşacağız. Mazda tasarımcıları yaptıkları tasarımla tüketicilerin gönlünü kazanmış gözüküyor çünkü; Mazda3 yollara çıktığından beri tasarımı ile adından söz ettiriyor. Mazda6 ile tanıştığımız burun tasarımı Mazda3’te de bizi karşılıyor. Damla formlu farlar ve büyütülen marka logosu hemen dikkat çekiyor. Otomobilin tamponu da elden geçirilmiş. Radyatör ızgarasının kavisli yapısının yanında kaputun üzerindeki kabarık çizgiler sayesinde de güçlü bir görünüm elde edilmiş. Kaslı çizgiler yandan devam ederek bagaj kapının üzerinde hafif bir kıvrım yaparak son buluyor. Arka bölümdeyse son dönemin trendi şeffaf stoplara yer verilmiş. Otomobil yenilenirken uzunluğu 90 mm arttırılarak 4580 mm’ye çıkarılmış.

Mazda’e malzeme ve işçilik açısında kusur bulmak imkânsız. Göstergeler dairesel formda tasarlanmış. Orta konsolun en üstünde bilgi ekranları bulunuyor. Bu ekranların sürücüye yakın olanında yol bilgisayarı bilgileri görüntüleniyor. Diğerindeyse müzik ve klima sisteminin bilgileri bulunuyor. Bu ekran bazen zor okunuyor. Otomobilin koltuklarında ve kapı kollarında açık renkli kumaş kullanılması sayesinde kokpitin siyah ağırlıklı yapısı değiştirilmiş. Otomobil 430 litrelik bagaj hacmine sahip.

Performans ve teknolojİ

MAZDA 3 sadece 1.6 litrelik benzinli motorla satılıyor. Bu motor 6000 d/d’de 105 HP güç, 4000d/d’de 145 Nm tork üretiyor. Motor kâğıt üstünde güçsüz kalmasına karşın devirli kullanımda otomobile yeterli ataklığı sağlıyor. Ama devirli kullanım akaryakıt istasyonunda üzülmenize yol açıyor. Testimiz sonucunda Mazda3 ortalama 8.7 litre kurşunsuz benzin tüketti. Bizce Mazda’nın bu konuda acil bir değişim yapması şart. Mazda 3 ile konforlu bir yolculuk yapabileceğiniz kesin. Özellikle virajlarda araca olan güven artıyor. Süspansiyon sistemi, karoseri ve görüş açısı itibariyle sürücüye bir problem oluşturmuyor. Otomobilin direksiyon sistemi başarılı ve tepkileri net… Vites kolunun yerleşimi sebeibyle kullanımı zorluk yaşatabiliyor.

Otomobilde sunulan RVM (Rear Vehicle Monitoring System– Arka Araç Görüntüleme Sistemi) sistemi sayesinde şerit değiştirmelerde kör nokta problemi ortadan kalkmış. Bu sistemde kör noktada bir araç olduğunda otomobilin aynasında küçük bir ışık yanıyor ve sürücü uyarılıyor. Test sürüşünü yaptığımız Mazda3 sedan manuel aracımız 43.168 TL fiat ile satılıyor.

09.11.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Başlıklar

  Gözler onun üstünde

  Peugeot’lara özel satış sonrası fırsatları

  Daihatsu’dan bayram hediyesi

  Cevahir AVM’den, Peugeot 206+ kazanma fırsatı

  Dacia herkesi otomobil sahibi yapacak

  Hidrojenli FCX Clarity, Avrupa’da

  Hyundai, tekrar liderlik koltuğunda

  Seat Exeo’da, ÖTV indirimi devam ediyor

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Mehmet Kutlular’ın STV Haber’deki programını izlemek için tıklayın.
Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.