19 Nisan 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Yol tutuş ustası Opel Astra 1.6 Sport

TASARIM VE İÇ MEKÂN YENİ Astra Hatchback, Insignia ile başlayan tasarım akımına uymuş. Dış tasarımı çekici, sportif, modern ve şık.

LED’li gündüz farlarını Insignia’dan almış. Akıcı ve sportif kaput çizgileriyle dikkat çekiyor. Yandan bakıldığında kromajlı cam çerçeveleri hemen göze çarpıyor. Profilinde, ön ve arka kısımda kelebek camlara yer verilmiş. Eğimli tavan, arka kısımda spoylerle birleşerek son buluyor. Bunlar arka görünümü canlı kılan ögeler.

Ön koltuğa oturulduğunda oldukça sportif bir iç mekânla karşılaşıyorsunuz. Sportif ve kullanışlı göstergeler kontağı açmanızla görsel ışık şovları yapıyor sanki. Orta konsol kimilerine karmaşık gelebilir. 42 tane kontrol butonunun olduğu konsolu kullanmak bir miktar alışkanlık gerektiriyor. Büyük navigasyon ekranından kontrol edilen müzik sistemi iyi ses kalitesine sahip. İç mekânda kullanılan malzemelerin kalitesi bir önceki nesle göre artmış. Yani Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldızla ayrılmayı başaran yeni Astra’nın iç mekânındaki malzeme ve işçilik kalitesi, bir üst sınıfta yer alan ağabeyi Insignia’ya göz kırpıyor.

Eski Astra’nın en çok eleştiri alan noktalarından olan yetersiz eşya gözü problemi yeni Astra’da ortadan kaldırılmış. Gece sürüşlerinde Astra’nın iç mekanı kırmızı led ışıkları sayesinde çok çekici görünüyor. Yarı deri ön koltuklar spor araçlar kadar iyi yan desteğe sahip. Astra’da dezavantaj olarak görülen nokta, arkada oturanlar için. Orada sıkışıyorlar gibi. Özellikle baş kısmı. Astra iç kısma neredeyse hiç yol sesi almıyor, ancak hafif bir motor ve rüzgâr sesi duyuyorsunuz. Otoyol dışına çıkıp bozuk zeminde gittiğinizde süspansiyon sisteminden gelen sesler duyabiliyorsunuz. Otomobilin bagaj hacmi, eskisinden 10 litre daha düşük bir rakamla 370 litre. Ancak üç farklı yükleme şekli sunan ve koltuk kombinasyonlarına bağlı olarak 1235 litreye kadar kapasite sunan bagaj için “pratik” desek yanlış olmaz.

Unutmadan ekleyeyim; görüş konusunda önde ve yanlarda herhangi bir sorunun bulunmadığı yeni Astra’nın arka camı son derece küçük. Bu da geri geri giderken görüş alanını kısıtlıyor. Ama bu noktada da park sensörü imdada yetişiyor.

Motor ve konfor

Test aracımızda Opel’in uzun yıllardır kullandığı 1.6 litrelik Ecotec motor görev yapıyordu. 1318 kg’lık aracı hızlandırmakta zorlanmayan motorun performansı etkileyici. Astra’yı performanslı kullanmak için yüksek devirlere çıkmanız gerekiyor. 5 ileri şanzıman motor ile uyumlu çalışıyor ve aracı 0’dan 100 km/s hıza çıkarmak için 11,7 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Astra’nın maksimum hızı ise 188 km/s. Tabiî yüksek devirlerde kullanmak demek, yakıt tüketimi arttırmak anlamına geliyor. Tabiî biz de devri arttırarak öyle yaptık!

SINIFININ LİDERLİĞİNE OYNAYACAK

OPEL Astra’nın en iddialı olduğu konuların başında yol tutuş geliyor. Opel mühendisleri bu aracın süspansiyon sistemi için fazlaca uğraş vermişler. Geliştirilen FlexRide sistemi test aracımızda olmamasına rağmen Astra çok iyi yol tutuşa sahipti. Watt bağlantılı arka süspansiyon sistemi sayesinde arttırılan yol tutuş otomobili tam bir viraj avcısı yapıyor. Hassas direksiyon sistemi sayesinde istediklerinizi tam olarak yapabilen Astra, güçlü frenleri ile de beğenilmeyecek gibi değil. İç mekânda özellikle düzgün olmayan yollarda sarsıntı biraz artıyor. Süspansiyon sisteminin sebep olduğu sertlik çok rahatsız edici boyutta olmasa da bu sınıftaki araçlar tamamen sportiflik düşünülerek tasarlanmamalı. Sonuç olarak, 2009 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılan son jenerasyon Astra J tam da beklenildiği gibi yol tutuş ustası bir model olarak geri geldi. Zira sorun yaşamak için fizik kanunlarını zorlamak gerekiyor. Opel’in kompakt sınıftaki temsilcisi Astra yeni jenerasyonuyla sınıf liderliğine oynayacak gözüküyor. Rakiplerine ecel terleri döktürecektir. Yalnız fiyat noktasında yeniden bir gözden geçirme gerekebilir.

MOTOR

1598 cc, sıralı 4 silindirli

Maksimum güç: 115 HP-6000 d/d

Maksimum tork: 115 Nm-4000 d/d

Maksimum hız: 188 km/s

Şanzıman: 5 ileri manuel

Boyutlar (u/g/y): 4419/1510 /1854 mm

Ağırlık: 1318 kg

Aktarma: Önden çekiş

Bagaj hacmi: 370-1235litre

Depo hacmi: 56 litre

Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/Disk

Yakıt tüketimi

Şehiriçi: 8.3 lt

Şehirdışı: 5.1 lt

Ortalama: 6.3 lt

RECEP BOZDAĞ [email protected]

19.04.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Başlıklar

  Yol tutuş ustası Opel Astra 1.6 Sport

  Cruze, bir yılda 5 bin 500 adet sattı

  Pekin otomobil fuarında Geely rüzgârı esecek

  Fiat'ın takas kampanyası devam ediyor

  Dacia, Des Gazelles Rallisi’nde birinci oldu

  SsangYong Kyron, E7 segmentinde zirvenin yeni sahibi

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Yeni Asya Gazetesi - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat-Promosyon - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım