10 Mayıs 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Kanında hareket var!

Nissan Qashqai 1.5 DCi 4X2

Nissan Qashqai, gaz pedalına hafifçe dokunmanızı bekliyor, ileriye atılmak için. Gerçekten de dokunur dokunmaz sıçrayıveriyor üstün bir çeviklikle. Durmak istemiyor, benim kanımda hareket var diyor adeta.

Nissan’ı daha çok arazi araçlarından tanıyoruz. Kafamızda öyle yer etmiş. Patrol, Pathfinder, Terrano ilk akla gelen modellerden. Bu modeller hâlâ ciddî satış rakamlarına sahip. Fakat özellikle Avrupa pazarında iri diyebileceğimiz SUV modellerine karşı oluşan negatif durum, Nissan’ı çeşitli çözüm yolları aramaya itti. İşte bu çalışmalar sonucunda ortaya 2007’de Qashqai çıktı. Kompakt crossover olarak nitelendirilen Qashqai, Türkiye’de de beğenildi. Bunu satış rakamlarından görmek mümkün. Beğenilen Qashqai bu haftaki test sürüşümüzün misafiri oldu. Eminim ilginç bir isim olan Qashqai’ninn ne anlama geldiğini merak etmişsinizdir. Qashqai, güncel İran sınırları içerisinde yaşayan bir gruba verilen isim olduğunu aktarayım o zaman.

Tasarım

Qashqai, tasarım olarak aslında arada kalmış bir model gibi. Ne büyük SUV’ler kadar iri ne de kompakt otomobiller kadar silik. Belki de beğenilmesi birazda bu yüzden. Ancak bizce aracın yerden yüksekliği ve büyüklüğü uygun ölçülerde. Gövdesiyle sıra dışı bir görünüme sahip olan Qashqai, büyük farları ve kromajlı radyatör ızgarasıyla dikkat çekiyor. Bunu ise modelin çıkışının üzerinden 3 yıl geçmiş olmasına rağmen, meraklı gözlerin hâlâ araca hayretle bakışından anlamak mümkün. Aracın üzerine eklenen tavan rayları Qashqai’nin sportifliğini vurguluyor. Nissan Qashqai, 4315 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe ve 1615 mm yüksekliğe sahip. Uzunlukta Qashqai, standart kompakt sınıf modellerden çokta farklı değil. Nissan, Qashqai ile daha şehirli ama yüksek otomobil arayanları hedeflemiş.

İç mekân

İç mekânda Qashqai’e eklenen donanımlar ilk fark edilenler oluyor. Orta konsoldaki en büyük değişiklik “Nissan Multimedya Sistemi” ile ortaya konmuş. Radyo-CD çalar yerine yerleştirilen sistem ile dokunmatik ekrandan istenilen müzik dinlenebilirken, navigasyon sistemi de kullanılabiliyor. Aynı ekran geri vites seçiliyken rehber çizgili geri görüş ekranı devreye giriyor ve bir anlamda arka gözünüz oluyor. Alüminyum pedal seti, deri döşeme aracın iç mekânının kalitelisini arttırmış. İç mekânında kullanılan malzeme kalitesi ise iyi. Ancak tasarım olarak kompakt sınıftaki bir otomobil yerine B sınıfındaki mini bir otomobilin basitliği hakim denilebilir, ancak sadeliği sevenler için bu o kadarda dert değil. Bolca düğme dolu olan direksiyon simidi ise pratiklik sağlıyor. Koltukların rahatlığı ideal düzeyde. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi de yeterli. 410 litrelik bagaj hacmi rakiplerine göre küçük kalıyor.

Performans ve sürüş

Nissan Qashqai’de iki dizel motor seçeneği var. 2.0 litrelik motor sadece 4x4 versiyonda görev yapıyor. Test misafirimiz olan 4x2 versiyondaysa 1.5 litrelik dCi motor kullanılıyor. Renault menşeli bu motor 4000d/d’de 106hp güç, 2000d/d’yse 240Nm tork üretiyor. Kanında hareket olan bir karaktere sahip olan motorun altı kademeli şanzımanla uyumuda sorun yok. Bayanların ilgi göstermesi için Qashqai’nin test ettiğimiz modelinde otomatik şanzıman opsiyonel olarak sunulsaydı daha iyi olacakmış. Qashqai fabrika verilerine göre 0-100km/s hızlanmasını 12.2 saniyede tamamlıyor. Araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmaması ve dizel motorun avantajıyla sıra dışı bir yakıt performansı gösteriyor. 6.0 litren biraz üstünde test tüketimi ve 65 litrelik depo birleşimi 1000km civarında bir menzile rahatlıkla ulaşılabileceğini ortaya koyuyor. Test aracımızın 4x2 olması haliyle arazi şartlarında bir iddiası bulunmuyor. Ancak eklemek gerekir ki, yerden yüksekliği sayesinde hafif ve zeminin kaygan olmadığı şartlarda yol almakta problem yok. Yüksek hızlarda biraz lastik ve rüzgâr sesi alıyor. Yan rüzgârlardan ise çok etkilenmiyor. Qashqai’nin fren sistemi de, sergilediği performansla kompakt binek otomobillerden daha iyiydi.

TEKNİK VERİLER

Motor: 1461 cc, dört silindirli

Maksimum güç: 106 Hp / 4000 d/d

Maksimum tork: 240 Nm / 2000 d/d

Şanzıman: 6 İleri Manuel

Aktarma: Önden çekişli

Yakıt tüketimi

Şehirdışı: 4.8lt/100km

Şehiriçi: 6.0lt/100km

Karışık: 5.2 lt/100km

Boyutlar (u/g/y): 4315/1780/1615 mm

Ağırlık: 1407 kg

Depo hacmi: 65 lt

Bagaj hacmi: 410 -860 lt

Fiyat: Nissan Qashqai 1.5dCi Tekna Cam Tavan+Connect modeli anahtar teslim fiyatı 59,990TL’ dir.

RECEP BOZDAĞ [email protected]

10.05.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Başlıklar

  Kanında hareket var!

  DACİA’NIN 4X4 MODELİ TÜRKİYE YOLLARINDA

  Hyundai Başkanından çalışana büyük ödül: i20!

  Kia’dan 5 Yıl/150.000 km. garanti

  Ford Otosan’dan 50. Yıl kampanyası

  Peugeot Fırsatlar Konvoyu 2 yollarda

  Mondeo SW’den cazip fiyatlar

  Alfa Romeo’dan çok avantajlı servis kampanyası

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Yeni Asya Gazetesi - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat-Promosyon - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım