Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 09 Mart 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Boğaza ikinci tüp tünel

İstanbul’un iki yakasını denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünel projesine yerli ve yabancı firmalar büyük ilgi gösteriyor. İhale sürecine daha uzun bir süre bulunmasına karşın yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firma şimdiden şartname satın aldı.

Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, İstanbul Boğazı’nda 2004 yılı Mayıs ayında Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başladığını, demiryolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki karayolu trafiğini rahatlatacak karayolu tünelinin yapımı için adım atıldığını hatırlattı.

Denizin altından iki kıtayı birleştirecek karayolu tünelinin, Yap-İşlet-Devret Modeli ile hayata geçirileceğini kaydeden Arslan, uluslar arası ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığını, ihaleye büyük ilgi gösterildiğini belirtti.

Arslan, pek çok firmanın da ihaleye katılmak üzere çeşitli sorular yönelttiğini, bunları cevapladıklarını anlatarak, şartname satın alacak firmaların sayısının daha da artmasını beklediklerini kaydetti. Tekliflerin, 12 Haziran’da alınacağını bildiren Arslan, yıl sonunda yeni tünel için ilk kazmanın vurulmasının planlandığını söyledi. Fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifin ihaleyi kazanacağını vurgulayan Arslan, ihaleye gösterilen ilginin, projenin başarıya ulaşacağını ortaya koyduğunu belirtti.

Alınan bilgiye göre, yurt içi ve yurt dışından ihale şartnamesi satın alan firmalardan bazıları şöyle: “Alarko, Enka, Nurol, Kiska, Yapı Merkezi, Yüksel İnşaat, İçtaş, Tekfen, Güriş, Vinci (Fransa), Strabag ve Siemens (Almanya), OHL (İspanya), Astaldi (İtalya).’’ Bu arada, henüz ihale şartnamesi satın almamasına karşın yurt içi ve yurt dışından pek çok firmanın ihaleyle yakından ilgilendiği, bu firmaların ihaleye ortak girişim olarak teklif vermelerinin beklendiği öğrenildi.

İKİ KATLI VE İKİ ŞERİTLİ GEÇİT,

KAZLIÇEŞME-GÖZTEPE ARASI OLACAK

Projenin, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkinde biteceğini ifade eden Arslan, Boğaz’ın altından geçen tünelli bölümün iki katlı ve ikişer şeritli olacağını, sadece hafif araçların tünelden geçiş yapabileceğini, ağır vasıtaların tüneli kullanamayacağını, tünelin uzunluğunun toplam 5.4 kilometre olacağını anlattı. Ahmet Arslan, projenin, araçları İstanbul’un Anadolu yakasında yoğunluk olan noktadan tünele alarak Avrupa yakasında belirli bir noktaya çıkaracağını, şehir içi trafiğin azaltılmasında bunun büyük bir avantaj olduğunu vurguladı.

/ ANKARA

09.03.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Bediüzzaman’ın dili öz be öz Türkçedir

  AMBARGOLULAR ZATEN YOK

  Türkmenoğlu yoğun bakımdan çıktı

  Keyfîliğe son verilsin

  TGC: Demokrasi adına üzüntü verici

  Genelkurmay soruşturma başlattı

  Başoğlu: Bu ayırım demokrasiye zarar verir

  Kadın vekillerin başörtüsü sansürü

  Yasak büyük ayrımcılık

  Irak toplantısı İstanbul’da yapılacak

  Müzakere iyi anlayışla tamamlanmalı

  Bingöl'de 4.8'lik deprem

  Arınç: TBMM, Köşk seçiminde taraf

  “Güneydoğu’nun şehitleri” ifadesine soruşturma

  Erdoğan ve 3 bakan hakkında suç duyurusu

  Bu proje engelleri ortadan kaldıracak

  Okuma-yazma seferberliği

  Balık ölümleri araştırılıyor

  Kars'ta tipi ve buz

  Akyüz, bugün taburcu edilecek

  Ankara'da, Kocaeli için su zirvesi

  Boğaza ikinci tüp tünel

  Dünya camilerine Demirci halısı

  Kızılırmak'ın suyu umut oldu

  Kerime Nineye anlamlı hediye

  Urfa'da tek kişilik protesto

  Çocuğunuzun ateşi çıkarsa...


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004