"Gerçekten" haber verir 24 Aralık 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

 

Haberler

Reklâmdan görüp mağazaya koşuyorlar

Süleyman Demirel Üniversitesi’nde (SDÜ) yapılan araştırmada, üniversite öğrencilerinin yüzde 58’sinin alış veriş tercihlerinde reklâmlardan etkilendikleri belirlendi.

SDÜ FSüleyman Demirel Üniversitesi’nde (SDÜ) yapılan araştırmada, üniversite öğrencilerinin yüzde 58’sinin alış veriş tercihlerinde reklâmlardan etkilendikleri belirlendi.en Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nden Doç Dr. Kamil Kaya’nın danışmanlığında gerçekleştirilen araştırmada, öğrencilerin tüketim alışkanlıklarını belirlemek amacıyla farklı bölüm ve sınıflardan 400 öğrenciyle görüşüldü. Araştırma sonucunda, öğrencilerden yüzde 58’inin alış veriş tercihinde reklâmlardan etkilendikleri belirlenirken, bunlardan yüzde 35’inin bilişim teknoloji ürünlerini, yüzde 25’inin gıda maddelerini, yüzde 19’unun giyim eşyalarını, yüzde 12’sinin de kozmetik ürünleri reklâmlardan etkilenerek satın aldıkları ortaya çıktı. Öğrencilerin markalı ürünlere ilgilerinin de incelendiği araştırmada, öğrencilerden yüzde 51’i markanın kendilerinde farklılık meydana getirdiğini bildirdi. ‘’Marka sizin için ne ifade ediyor’’ sorusuna ise öğrencilerin yüzde 37’si ‘’kaliteli ürün’’, yüzde 18’i ‘’pahalılığı ifade eder’’, yüzde 16’sı ‘’hiçbir şey’’, yüzde 13’ü ‘’marka tarzımı yansıtır’’ cevabını verdi. Öğrencilerden yüzde 26’sı giyim, yüzde 23’ü gıda, yüzde 17’si ayakkabı, yüzde 15’i teknoloji ürünlerinde markayı tercih ettiğini ifade etti. Araştırmada öğrencilerin alış veriş için gittikleri mekânlar da tesbit edildi. Alış veriş için gençlerin yüzde 28’inin büyük alış veriş merkezlerini, yüzde 27’sinin mağazaları, yüzde 14’ünün marketleri, yüzde 11’inin küçük alış veriş merkezlerini, yüzde 9’unun semt pazarlarını, yüzde 7’sinin ise ucuzluk dükkânlarını tercih ettiği belirlendi. Güzellik merkezlerine gitme alışkanlıkları da sorgulanan araştırmada, öğrencilerden yüzde 52’si ‘’ayda bir kez’’, yüzde 12’si ‘’haftada bir’’, yüzde 17’si ‘’gerektiği zaman’’ karşılığını verdi.

İNTERNETTEN ALIŞ VERİŞ

AraştIrmada, öğrencilerin sanal ortamda alış verişe ise sıcak bakmadıkları kaydedildi. Görüşülen öğrencilerden yüzde 81’i internetten alış veriş yapmadığını belirtirken, sadece yüzde 19’u sanal ortamda alış veriş yaptığını vurguladı. İnternetten alış veriş yaptığını belirten öğrencilerin büyük bölümü ise internet aracılığıyla bilişim teknoloji ürünlerini ve kitapları satın aldıklarını ifade etti.

24.12.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  CHP’li başkana suç duyurusu

  MECLİS YENİDEN GÜNDEME ALMALI

  Diyarbakır’da bomba yüklü araç ele geçirildi

  Erdoğan ve Olmert barış sürecini değerlendirdi

  15 Ağustos “Türk-Ermeni Dostluk Günü” olsun teklifi

  Çocuklar üzerinde klinik araştırma yapılamayacak

  Suudi büyükelçiler Türkiye’de toplandı

  Erdoğan, vekillerle adayları görüşüyor

  Camileri yakan kişi hırsızmış

  Fransızlardan sürpriz destek

  2B Türkiye’nin başını ağrıtacak

  Maliye, AKP’den Hazine yardımını geri alıyor

  CHP seçmen kütüklerine Danıştay’da dâvâ açıyor

  Çocukları sigortalı yaptıran şirketler hakkında suç duyurusu

  Boydak: Ülkenin geleceğini eğitimle kurtarabiliriz

  BARAJLAR HÂLÂ BOŞ

  TÜRKİYE’NİN ORMANLARI ARTIYOR

  Bursalı öğrencilerden köy okullarına yardım

  Mardin’in 2009 hedefi 1.2 milyon turist

  MEB’den “DPY burslarını dağıtın” emri

  İstanbul’un havası temiz

  Saçların uzaması büyümeye engel değil

  Reklâmdan görüp mağazaya koşuyorlar

  ‘Basiretim bağlandı, kararsızım’

  81 ilde 81 orman yeşerecek

  Aktif kanserin pasif içicileri

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır