"Gerçekten" haber verir 04 Ocak 2009
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

 

Haberler

En çok şikâyet bankalardan

Banka kredilerine ve indirimli ürünlere sarılan vatandaşların geçtiğimiz yıl Tüketiciler Derneğine ulaştırdıkları şikâyetlerin sayısında önemli artışlar olduğu ifade edildi. 2007 yılında 4 bin 169 olan banka ve hizmetleri ile ilgili şikâyetler geçtiğimiz yıl 5 bin 50’ye yükseldi.

2008, küresel ekonomik kriz, başta elektrik ve doğal gaz olmak üzere temel ihtiyaçlara yapılan zamlar sebebiyle tüketici için zor bir yıl oldu. Banka kredilerine ve indirimli ürünlere sarılan vatandaşların geçtiğimiz yıl Tüketiciler Derneği’ne ulaştırdıkları şikâyetlerin sayısında önemli artışlar olduğu ifade edildi. 2007 yılında 4 bin 169 olan banka ve hizmetleri ile ilgili şikâyetler geçtiğimiz yıl 5 bin 50’ye yükseldi. Özellikle indirimli ve taksitli online satış yapan internet siteleri ile ilgili şikâyetler ise 82’den 399’a çıktı.

Tüketiciler Derneği Başkanı Engin Başaran, geçtiğimiz yıl, derneğe gelen tüketici şikâyetlerinde artış yaşandığını belirterek, 2007 yılında 13 bin 620 olan şikâyet sayısının 2008’de 16 bin 825’e yükseldiğini söyledi. Kriz yılında özellikle elektrik ve doğal gaz zammı kararlarının alındığı dönemin çok yoğun geçtiğini, telefonların kilitlendiğini ifade eden Başaran’ın 1 Ocak 2008 ile 30 Aralık 2008 tarihleri arasında tüketicilerden derneğe iletilen şikâyetlerle ilgili verdiği bilgilere göre, geçtiğimiz yıl zamlar ile ilgili şikâyetler bin 333’ten 2 bin 640’a çıktı. Uzun seneler, tüketici derneklerine ulaşan şikâyetler arasında başı çeken kapıdan satışlara ilişkin şikâyetler ise 727’den 511’e düştü. Türk Telekom’un özellikle düşük gelirli vatandaşları zora sokan ‘sabit ücret’ uygulamasına tüketicilerin tepkisini çektiği gözleniyor. Türk Telekom’la ilgili şikâyetler 2008’de bin 507’den 2 bin 168’e çıktı. Cep telefonu ile ilgili şikâyetler ise, 2 bin 842’den 2 bin 310’a geriledi.

Söz konusu rakamların tüketici şikâyetlerinin gerçek sayısını ifade etmediğini söyleyen Başaran, maddî imkânsızlıklar sebebiyle vatandaşların mağduriyetlerini gideremediklerini belirtti.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİ DE

ŞİKÂYET EDİLİYOR

Tüketici şikâyet konularında başı Banka, cep telefonu, zamlar, Türk Telekom, Kapıdan satış ve e- ticaret çekse de eğitim ve kurslardan reklâma, konuttan gıdaya kadar her alandan şikâyetler yağıyor derneğe. Şikâyet edilenlerden biri de Tüketiciler Derneği’nin birlikte çalıştığı tüketici hakem heyetleri.

Tüketiciler Derneği Başkanı Engin Başaran, özellikle, ayakkabı ve tekstildeki şikâyetlerde azalma olduğuna dikkat çekerek, buradaki gerilemenin vatandaşların bu konuyu bilirkişi ile çözmeyi öğrenmesine bağlıyor.

04.01.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  ŞİMDİ YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA ZAMANI

  Doğalgaz faciası istifa ettirdi

  Öğrencilerin ikisi daha defnedildi

  Facialar kombi bakım taleplerini arttırdı

  İsrail ile bütün ilişkiler askıya alınsın

  Trafiğe miting düzenlemesi

  Ankara’da binlerce gönül Filistin’e destek verdi

  Listeler yarın tekrar askıda

  IMF ile anlaşmaya tepki

  Türk araştırmacılar yapay organ için örgütlendi

  Teşvik politikaları uygulanmalı

  Özel sektör 2009 ihracatından umutlu

  En çok şikâyet bankalardan

  Bakanlık: Zincir eczaneler kurulmasına ilişkin çalışma yok

  Yanmamış kömür onların geçim kaynağı

  Tuz gölü kurtuluyor

  Üniversiteye öğrenci gönderemediler

  Anne adayları otelde konakladı, bebek ölümleri yüzde 30 azaldı

  Sevk zinciri 6 ay ertelendi

  Verem Savaş Haftası başladı

  RTÜK’ün ‘medya okuryazarlığı’ web sitesi açıldı

  Söz de, sahne de çocukların

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır