Yurt Haber |
Çalışkan müdür, SGK’ya model oldu |
İzmİr’İn Bergama ilçesinde 6 ay önce hizmete başlayan Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Şube Müdürü Remzi Aybuğa, mesaiden sonra köyleri dolaşıp yeni kanunu anlatıyor. Şimdiye kadar 64 köy ve beş beldeyi dolaşan Şube Müdürü Aybuğa ve personeli, SGK Genel Müdürlüğü’ne de model oldu. Genel Müdürlük, takdirnameyle ödüllendirdiği SGK Bergama Müdürlüğü’nün yaptığı çalışmayı ülke geneline yaymayı planlıyor. Hizmetin ayaklarına gelmesine alışık olmayan köylülerse şaşırıyor. Uygulamadan memnun olan köylüler, kendilerini dinleyen ve asık surat yerine güler yüzle karşılayan devlet memurlarının çoğalmasını istiyor. SGK Genel Müdürlüğü’nün talimatıyla illerdeki müdürlükler, hizmeti vatandaşın ayağına götürmek için ilçelerde merkez müdürlükleri kurmaya başladı. Bergama’da da yaklaşık 6 ay önce hizmete giren müdürlük, Dikili ve Kınık ilçeleriyle birlikte yaklaşık 200 bin kişiye hizmet veriyor. Bergama Belediyesi tarafından tahsis edilen üç katlı binada bulunan müdürlükte 17 kişi görev yapıyor. Çalışanlar, normal mesai bittikten sonra köylere giderek vatandaşın ayağına hizmet götürüyor. Vatandaşlara sahip oldukları haklarla birlikte mevzuatı ve takip etmeleri gereken işleri anlatan SGK Bergama Şube Müdürü Remzi Aybuğa, “Köylü bizi önce haciz memuru zannetti. Kendimizi anlatmak kolay olmadı. Kurumla ilgili, kendilerinin lehine olacak konuşmalar yapmaya başlayınca bizi uzaktan dinleyenler, yavaş yavaş sandalyelerini yaklaştırarak can kulağıyla dinlemeye başladı.” dedi. Bergama’nın 114 köyü ve beş beldesi bulunduğunu, beldelerin tamamını, köyleri de nüfusuna göre yaptıkları liste çerçevesinde ziyaret ettiklerini kaydeden Aybuğa, bundan sonra Dikili ve Kınık’ın köylerine de gideceklerini aktardı. Köylere hazırlıklı gittiklerini anlatan Aybuğa, “Hafta içi iki personeli yanıma alarak, bir köyde vatandaşlara mevzuatı anlatıyoruz. Bilgilendirme broşürleri dağıtarak, yükümlülük ve sorumluluklarını öğrenmelerini sağlıyoruz. Bazı işlemleri de köylünün ilçeye gelmesine gerek kalmadan, hemen orada yapıyoruz. Bu hizmetten vatandaşların memnun olduğunu, ayrılırken arkamızdan hayır duâ ettiklerini işitiyoruz” şeklinde konuştu. Özellik yaşlıların emeklilik işlemlerini bilemediğini vurgulayan Aybuğa, ilçeye gelemeyecek durumdakilerin sıkıntısını dinleyip daha sonra telefonla bilgi verdiklerini anlattı. |
07.12.2010 |