"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Avrasya Tüneli'nde son 75 metre

15 Ağustos 2015, Cumartesi 16:24
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, "Avrasya Tüneli Projesi'nde deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" dedi.

 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin, Asya ve Avrupa'yı deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde en önemli aşamanın başarıyla tamamlanmak üzere olduğunu belirterek, "Projede deniz altında kazılan tünelde son 75 metreye gelindi" dedi.

Bilgin, yaptığı açıklamada, doğu ve batı yönünde karada inşa edilen tünellerin kazı işleminin tamamlandığını, deniz altındaki tünelde ise yüzde 97 ilerleme sağlandığını, tünelin kazı işlemlerinin bu ay sonuna kadar bitirilmesinin hedeflendiğini bildirdi.

Dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri olan Avrasya Tüneli Projesi'nde (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tarihi günün yaklaştığına dikkati çeken Bilgin, TBM (tünel açma makinesi) diye adlandırılan makineyle deniz altında delinen tünelde, 19 Nisan 2014'te Asya yakasında başlayan kazı çalışmalarının bu ay sonuna kadar Avrupa yakasında tamamlanacağını kaydetti.

"Tünel açma çalışmaları tamamlanmak üzere"

Proje için özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı altında 3, 344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıtanın deniz tabanı altında birleştirilmiş olacağına işaret eden Bilgin, "Türkiye, tünelcilik teknolojisinde çığır açan Avrasya Tüneli ile dünyanın en başarılı mühendislik eserlerinden birine sahip olacak" diye konuştu.

"Trafiğin en yoğun olduğu nokta 15 dakikaya inecek"

Her iki yakadaki karayolu tünellerinde de kazı çalışmalarının tamamlandığını belirten Bilgin, proje kapsamında yol ve sanat yapı çalışmalarının sürdüğünü, Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile İstanbul'da trafiğin çok yoğun olduğu güzergahta yolculuk süresinin 15 dakikaya kadar inerek, güvenli ve konforlu yolculuk imkanı sağlanacağını söyledi.

"Depreme karşı dayanıklılığı özel olarak artırıldı"

Avrasya Tüneli Projesi'nin toplam bin 672 bilezikten oluştuğunu belirten Bilgin, muhtemel büyük bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik contanın monte edildiğini söyledi.

Bilgin, projenin sahip olduğu yüksek standartlar nedeniyle Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının (EBRD) sürdürülebilirlik açısından en başarılı projelere verdiği "En İyi Çevresel ve Sosyal Uygulama Ödülü"ne layık görüldüğünü de ifade etti.

"Kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmuyor"

Proje yatırımı için kamu kaynaklarından hiçbir harcamada bulunulmadığına dikkati çeken Bilgin, "Proje, yap-işlet-devret modeliyle, yaklaşık 1 milyar 245 milyon dolarlık finansmanla gerçekleştiriliyor. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletilmesini üstlenecek. İşletme süresinin tamamlanmasıyla Avrasya Tüneli kamuya devredilecek" diye konuştu.

Projenin bölümleri

Kısım 1    Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi    5,4 kilometrelik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor. Yaklaşık 1,5 kilometrelik kısım yer kotunun altına alınarak, kavşak düzenlemeleri ve yan yollar yapılıyor.

Kısım 2    Boğaz Geçişi    5,4 kilometre (TBM ve NATM tünellerden oluşuyor.)

Kısım 3    Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi    D-100 karayolunun 3800 metrelik bölümünde yol ve kavşak düzenlemesi ile mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılıyor.

Proje bilgileri:

Proje toplam boyu    14,6 kilometre

Tünel kısmının boyu    5,4 kilometre

TBM (Deniz altındaki kısım) tünel toplam boyu    3,34 kilometre

En derin noktanın deniz yüzeyinden derinliği    106 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı    55 metre

Denizin en derin noktasında deniz tabanı derinliği    62 metre

Bu noktada tünel üstündeki örtü kalınlığı    26 metre

AA

Okunma Sayısı: 1820
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı