07 Haziran 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

ÖNYARGILARI YIKACAK

Hyundai ix35 2.0 R 4x4 Style Plus

HyundaI deyince kimilerinin burun kıvırdığını, “Hyundai mi?” diye önyargılarını hemen belli ettiklerini görürüz. İşte Güney Koreli Hundai, ix35 modeliyle gaz pedalına dokunulduğunda bu önyargıları ortadan kaldırıp sürüş zevkini maksimuma çıkartırken, aynı zamanda SUV piyasasındaki rekabeti de kızıştırıyor. Firmanın 2004 yılından beri ürettiği Tucson modelinin yerini alan ix35, çok daha farklı bir araç olduğunu hemen ortaya koyuyor. Müşteri memnuniyeti anketinde ilk sırada çıkması da bunun delillerinden biri. Hyundai ix35’in fiyat etiketi biraz yüksek gelebilir, ancak aracı kullandıktan sonra bu fiyatı gerçekten hak ettiğini göreceksiniz.

AVRUPALI TASARIM

ix35 bütünüyle Avrupalı tüketicilerin beklentileri doğrultusunda tasarlanmış; modern ve çekici... Yeni model Hyundai, akıcı tasarım çizgilerinin keskin hatlarla harmanlandığı araç sportif görünüyor. Tucson’un pek hoşa gitmeyen tasarımına rağmen yakaladığı satış düşünüldüğünde, ix35’in daha fazla başarılı olmasını beklemek saflık olmaz. Tasarımda kat ettiği mesafe göz ardı edilemeyecek kadar fazla. Kaslı kaputu ve altıgen havalandırma ızgarası aracın güçlü kimliğini vurgulayan detaylar olarak göze çarpıyor. Ön ve arka çamurluk üstlerinden kapı içlerine kadar uzanan çizgiler ix35’e farklı bir hava katmış. Çift renkli stop grubunun yer aldığı arka kısım derli toplu hissettiriyor.

KONFOR VE YOL TUTUŞ

ix35’in süspansiyonları biraz sert, o yüzden rahatsız edebilir. Az miktarda yol sesi alan otomobil yoldan gelene darbeleri iç mekânda hissettiriyor. Bu sertliğin avantaj olduğu yer ise yol tutuşu. Kolay kolay çizgisinden ayrılmayan ix35, özellikle peş peşe girilen virajlarda önden kayma eğilimi gösteriyor. ESP’nin standart sunulduğu araç herhangi bir terslikte ESP’nin etkili dokunuşlarıyla tekrar yolunu bulabiliyor. Başarılı frenler, hassas ve hisli direksiyon sistemi ile yol almak gayet hoş. Otomatik vitesin tepki verme hızı rahatsız etmiyor. Geçişleri hemen hemen fark etmiyorsunuz.

Plus paketi ile fiyatı 89 bin TL’yi bulan ix35, bu yüksek değere karşın farklı duruşuyla satış rakamlarında beklenenden daha yüksek bir rakam yakalar diye düşünüyorum. Zira test sürüşü sırasında yollarda aldığımız tepkiler bunun bir delili.

Konforlu iç tasarım

Koyu bordo ve bej renklerin kombine edilmiş şekilde kullanıldığı iç mekân şık görünüyor. Led destekli göstergeler ve mavi tonlu aydınlatmalar iç mekana güzel bir hava katmış. Direksiyonun sol alt tarafında ESP, DBC (yokuş iniş destek sistemi) ve diferansiyel kilidinin kontrol butonları bulunuyor. Geri vitese geçildiğinde aracın arka kısmını gösteren ekran dikiz aynasında beliriyor ve manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Orta konsolda kullanılmış malzemenin kalitesi daha iyi olabilirdi. Bozuk zeminde sert malzemeler yüzünden tıkırtılar gelebiliyor. Deri koltukların yan destekleri ve kalitesi ise iyi. Ayrıca test sürüşü aracımızda tüm yolcular için koltuk ısıtma sistemi mevcuttu. Arka diz mesafesi ve bagaj hacmi de gayet uygundu.

Tamamen ix35 için yeni motor

Aslında en etkileyici parça motor kaputunun altında yatıyor. Hyundai, ix35 için tamamen yeni 2.0 litrelik turbo dizel motor geliştirmiş. Bu dizel motorun performansı benzer hacimde motora sahip rakiplerinden daha yüksek. Düz yolda olduğu gibi, dağda bayırda da oldukça seri ve atak. Yeni motor 4000 d/d’de 184hp güç ve 1800-2500 d/d aralığında 392 Nm tork üretiyor. 2.0 litrelik dizel motorların en güçlülerinden biri olan bu ünite yaklaşık 1.8 tonluk aracı 10.1 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabiliyor. Maksimum 195 km/s hıza ulaşabilen ix35’in yakıt tüketimi değerleri testimiz süresince ortalama 8.0 litre oldu.

6 ileri otomatik şanzıman motorla uyumlu

şekilde ve sarsıntısız çalışıyor.

Hyundai Genesis ve ix35’e ödül

Hyundai Genesis ve ix35, Amerikalı bağımsız otomotiv araştırma kuruluşu olan AutoPacific’in en son yaptığı VSA (Vehicle Satisfaction Awards – Araç Memnuniyet Ödülleri) çalışmasında kendi segmentlerinin en memnun edici araçları seçildi. Sürücülerin 2010 model yeni araçlarından ne kadar memnun olduğunu ölçen ve bu yıl 42 bin adetten fazla yeni araç sahibiyle yapılan araştırma sonucu Genesis Sedan, geçtiğimiz yıl olduğu gibi Mercedes, BMW ve Lexus gibi ciddî markaların modellerini geçerek alt lüks segmentte birinci sıraya oturdu. Hyundai’nin dikkat çekici yeni modeli ix35 ise kısa bir süre önce satışa sunulmasına rağmen kompakt SUV’ler arasında en memnun edici araç olarak belirlendi. 2009 yılı Ağustos ayında Türkiye’de satışa sunulan Hyundai Genesis’te 290 PS maksimum güç üreten 3.8 litre V6 benzinli motor ve segmentindeki rakiplerinden çok daha üstün olan donanım seviyesi bulunuyor. Henüz iki ay önce Türkiye’de satılmaya başlanan ve kendi segmentinin standartlarını zorlayıp bir üst segmente göz kırpan ix35’inse kısa sürede ilk gelen 400 adetlik siparişinin neredeyse tamamı satıldı. SUV müşterilerinin yüksek beklentilerini fazlasıyla karşılayan ix35’te, tam 184 PS güç üreten 2.0 litre hacmindeki R-Serisi yeni dizel motor ve Style ile Style Plus olmak üzere zengin ekipmanların sunulduğu iki farklı donanım paketi bulunuyor. RECEP BOZDAĞ [email protected]

07.06.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  ÖNYARGILARI YIKACAK

  “Herkese Bir Fiat” kampanyası sürüyor

  Alfa Romeo Giulietta’ya 5 yıldız

  Suziki’den indirimli kampanya

  Lancia’dan yeni tasarımlar

  Ford’dan aylık 490 TL ödemeli kampanya

  Toyota’da Haziran’a özel fiyatlar

  Peugeot’dan 200. yıl avantajları

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.