01 Kasım 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Autoshow’da görsel şölen

DÜZENLENDİĞİ ilk günden beri otomotiv sektörünün lokomotifi haline gelen Autoshow Fuarı geçen Cuma 13. kez kapılarını açtı. 90’ı yeni model olmak üzere 500 otomobil ile fuar tam bir görsel şölene sahne oldu.

Fuardaki şöleni inanılmaz hale getiren ise firmaların ‘konsept model’leri ile 12 elektrikli araç oldu. Autoshow’un sektör için 1 milyar dolarlık iş hacmi meydana getirmesi bekleniyor. 200’ün üzerinde firmanın 8 salonda 120 bin metrekare brüt alanda açılan standlar, pek çok yeniliği de ziyaretçilerin ayağına getirdi.

OTOMOTİVCİLER UMUTLU

Fuar, otomotiv firmaları için satışların yılın son aylarında artması noktasında umut oldu. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 2010 yılı başlarken genelde olumsuz olan beklentilerin, ilk aylardan itibaren yerini iyimser beklentilere bırakmaya başladığını hatırlattı. Yılın 9 aylık döneminde pazarın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 oranında büyüdüğünü ifade eden Aybar, Renault olarak ise 9 aylık dönemi 57 bin 789 adet satışla tamamladıklarını ve binek otomobilde yüzde 14,9 pazar payına ulaştıklarını bildirdi. Toyota Pazarlama ve Satış A. Ş. Üst Yöneticisi Ali Haydar Bozkurt ise İstanbul Auto Show’un, zorlu bir ekonomik dönemin ardından 2010 yılında güçlenen otomotiv sektörü adına özel bir önem taşıdığını belirterek, “2010 yılı için belirlediğimiz rekor 38 bin adet satış hedefine Toyota Finans ile elde ettiğimiz rekabet avantajı ve AutoShow’un ivme katacağını ve Türkiye olarak Avrupa’daki yıldızımızın daha da parlamasına destek olacağımızı umuyorum’’ dedi. Hyundai Assan Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Ağaççıoğlu ise Türkiye otomotiv pazarında olumlu havanın yılın kalan bölümünde de devam edeceğini ve toplam satışların 700 bin adetler seviyesini zorlayacağını kaydetti. Peugeot Otomotiv Pazarlama A. Ş. Genel Müdürü Jean Pierre Vieux da, dinamizmini 200 yıldır başarıyla sürdüren bir marka olarak Peugeot’un, Peugeot 508’i Paris’te düzenlenen dünya prömiyerinin ardından ilk defa uluslar arası bir pazar olarak bu fuarda sergilediklerini hatırlattı. Fiat Marka Direktörü Okan Baş ise son 5-6 aydır stabil bir durumda büyüyen otomobil pazarının gelişimine ve satışlara olumlu ivme kazandırmasını öngördükleri bu fuar kapsamında Fiat olarak birçok yenilikle otomobil severleri ağırladıklarını belirtti. Doğuş Otomotiv Üst Yöneticisi Ali Bilaloğlu da Auto Show’un yılın son ayları için ek bir güç olacağını belirterek, ‘’Hareketli geçen 9 ay sonrasında, bütün markalarımız ve ekiplerimiz, mevcut ve pazara sunulacak yeni modelleriyle müşterilerimizi ağırlıyoruz’’ dedi. Hyundai’den Genesis Coupe Hyundaİ’nİn Eylül ayı sonunda yapılan Paris Otomobil Fuarı’nda ilk kez dünyaya tanıttığı ix20 ve Avrupa için özel versiyonu geliştirilen Genesis Coupe, hiç vakit kaybetmeden İstanbul Auto Show 2010’da da Türk tüketicileriyle buluştu ve iki araç da fuarla birlikte satışa sunuldu. Avrupa’nın belirli ülkelerinden sadece sınırlı sayıda sürücünün sahip olabileceği Genesis Coupe’den henüz Türkiye’ye gelmeden 3 adet satıldı. 4’üncü salonda yer alan stantta, Türkiye’de üretilen i20 Troy ve Accent Era’nın yanı sıra i10, i30, i30 CW, Sonata, Genesis, ix55, ix35 ve Santa Fe gibi modellerden oluşan toplam 14 adet araç sergileniyor. Toyota ile buluşun TOYOTA pazarda satışa sunulan modellerinin yanı sıra B-MPV sınıfının yeni gözdesi olmaya aday Verso-S modelini, hibrid ve şarj edilebilir (plug-in) hibrid araçlarını sergiliyor. Toyota dünyasının teknolojik yenilikleri arasında yer alan geleceğin tek kişilik taşıma aracı i-REAL, elektrik prizinden şarj edilebilen Prius PHV ve dünyanın 4 kişilik en küçük aracı iQ da otomobil severler ile buluştu. Dünya prömiyeri Paris’te yapıldıktan kısa bir süre sonra İstanbul’da Türk tüketicisi ile buluşan Verso-S’nin, 2011’de satışa sunulması planlanıyor. Chevrolet’in Camaro’su var ÖNÜMÜZDEKİ yıllarda Türkiye’de pazara sunacağı, yarış tutkunlarının gözdesi süper spor otomobil Corvette Z06, efsane otomobil Camaro, yeni 1.6 motoru ile Cruze, 4x4 SUV segment lideri Captiva, Chevrolet Spark ve 2010 yılında büyük bir talep patlaması gören Chevrolet Epica Chevrolet standında ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Efsane otomobiller Chevrolet Corvette ve Chevrolet Camaro’nun Türkiye Prömiyeri ilk kez İstanbul Autoshow’da yapıldı ve araçları daha yakından incelemek mümkün olacak. Fiat Fiorino ilgi odağı Daha güçlü dizel motor seçeneği ve yenilenen iç mekânı ile bütün kardeşlerinden daha üstün bir yapıya kavuşmasının ardından 10 günde 2 bin adetten fazla satan Fiat Fiorino, fuarda ilgi odağı olurken, Ar-Ge çalışması Türkiye’de yapılan ilk elektrikli araç Fiat Doblo EV’nin Dünya Lansmanı ilk kez 2010 İstanbul Autoshow Fuarı’nda gerçekleşti. Koç Holding CEO’su Turgay Durak, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Ali Pandır ve Fiat Marka Direktörü Okan Baş’ın katılımıyla tanıtılan ve küresel anlamda ilk defa bir fuar kapsamında sergilenen Fiat Doblo EV, Fiat standının “Gelecek” konseptli özel bölümünde otomobil severlerin ilgisine sunuldu.

İstanbul / RECEP BOZDAĞ

01.11.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  Autoshow’da görsel şölen

  Korando şimdi Türkiye’de

  Kia Magentis şov

  C-MAX gözde olacak

  Nissan Juke’u görün

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.