Barla Risale-i Nur okuma intibaları - 2

Sami CEBECİ
26 Ağustos 2015, Çarşamba

Pelin Taş:

Rahmetle geldik Barla’ya. Tıpkı Üstadımın da rahmetle gelmesi gibi. Burada telif etmeye başladığı bu eserler de, sadece Barla’ya değil, bütün dünyaya rahmet olacağı için belki de rahmetle gitti. Hatta ağacını gördüğümde, Üstadımın 8 sene Barla’da kalıp geri döndüğünde, o koca çınara sarılıp ağlamasını düşünüyorum. O çınar ağacında sabahlara kadar zikredişini, insanların kurtuluşu için duâ ettiğini görür gibi oldum. Akşam ve yatsı namazı sonrası yapılan Risale dersleri ve sabah namazı sonrası da aynı şeyin uygulanması bütün günümüzü ibadet hükmüne getiriyordu. Katkıda bulunan Sami Ağabeyimize ve programa katılan Eskişehir, Mersin, Bursa, İzmir, Ankara ve Isparta şehirlerinden gelen ağabey ve ablalarımızdan ve İstanbul, Kırşehir, Ankara’dan katılan üniversiteli talebelerimizden Allah razı olsun. Tekrar tekrar cennet bahçelerinde buluşmak duâsıyla.

Nurefşan Taş:

Huzurlu bir aile ortamının adresidir Barla. Manevî atmosferiyle adeta kucaklar insanı. Üstadımız Bediüzzaman Hazretlerinin de evinin bulunduğu bu küçük belde, 1930’lu yıllarda, Risale-i Nur’un yazıldığı kocaman bir Nur fabrikası gibiydi. Memleketin dağları karla örtülünce “Ben acele ettim kışta geldim, sizler cennetasa bir baharda geleceksiniz” diyerek kendinden sonraki nesillere cennet gibi bir hayat bırakmak için kaleme sarılmış olan Bediüzzaman Hazretlerinin sürgüne gönderildiği yerdi. Kimileri için sürgün olarak görülse de, Said Nursî için eserlerini yazmak adına mektep olmuş bu yerde, Külliyatın dörtte üçü Allah’ın yardımı ile yazılmıştı. Dilerim Rabbimden bizler de Nurlardan hakkıyla istifade edenlerden oluruz.

Abdullah Doğan:

17 Ağustos 2015 tarihinde Barla’ya geldim. Barla’nın manevî havası ile tesisleri nezih bir ortam olarak buldum. Risale-i Nur derslerinden cidden istifade ettim. Manevî gıda depolama yeri olan Barla’ya ihtiyaç hissettiğim için geldim. Gelemeyen kardeşlerimin de ihtiyacı olduğunu düşünüyor ve Barla’ya gelmelerini tavsiye ediyorum.

İbrahim Saka:

Yeni Asya Sosyal Tesislerinde katıldığımız aile programından çok memnun kaldık. Faaliyetler çok verimli geçti, Risale-i Nur’a gönül vermiş bütün ailelere katılmalarını tavsiye ederim.

Rabia Saka:

Sami Ağabey ve eşinin güler yüzlü öncülüğünde güzel günler geçirdik. Allah razı olsun. Ailece ve diğer kardeşlerle her türlü rahata sahiptik. Cemaatle kılınan namazlar, tesbihat ve dersler çok verimliydi. Allah hepimize tekrarını nasip etsin.

Salih Giray:

Buraya ilk kez geldim. Kısa bir süre kaldım, ama tadına doyamadan ayrıldım… Sosyal tesisler çok huzurlu bir mekân olarak yapılmış. Ancak burada namaz öncesi ve sonrası Risale-i Nur’dan okunan dersler de bana ayrı bir huzur verdi. Bu sohbetlerden az sürede çok şeyler öğrendik. Burası Risale-i Nur sohbetleriyle bir başka güzel. Üstadın Barla’sı, her yerden daha huzurlu. Buraya emeği geçen bütün Yeni Asya camiasına hürmetlerimi sunuyorum. İyi ki Barla var. İyi ki Yeni Asya ve bu hoş sohbetler var. Özetle çok memnun kaldık. Allah’a emanet olun.

Yaşar Kılıç:

17 Ağustos 2015 Pazartesi günü başlayan Barla ziyaretimiz, bana Mekke ve Medine’deki nurlu buluşmaları hatırlattı. Gelen gruplar Ensar ve Muhacir gibi karşılanmakta. Namazlar vaktinde ve topluca kılınmaktadır. Namaz ve tesbihattan sonra, beş vakit Risale-i Nur dersleriyle taçlandırılmaktadır. Arada kalan boş vakitler, Üstadın mahallinde, tefekkür ve ziyarete ayrılmaktadır. Barla anlatılmaz. Medine havasını andıran bu şirin belde, ancak yaşanarak anlaşılır. Buraya gelemeyen kardeşlerimizi, bu manevî sofradan feyizlenmek için buraya gelmeye ve yaşamaya dâvet ediyoruz.