Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 18 Eylül 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

İhracatın vitrini yurt dışı fuarları

Türkiye, 2007 yılında, yurt dışında millî düzeyde 147 fuara katılacak. AB ülkelerinden Sudan’a, Çin’e kadar birçok ülkede düzenlenecek fuarların inşaattan, züccaciyeye kadar geniş bir yelpazesi bulunuyor.

Alınan bilgiye göre, Türkiye fuarcılık alanında coğrafi konumunun avantajları ve bölgenin merkezi olabilecek potansiyeli ile giderek daha fazla önem taşırken, uluslararası pazarlamanın en etkin araçlarından birisi olan uluslar arası ticaret fuarları da dış pazarlara açılmak isteyen firmalar için önemli bir fırsat oluşturuyor.

Türk firmaları millî düzeyde 1999 yılında 83, 2000 yılında 84, 2001 yılında 89, 2002 yılında 91, 2003 yılında 106, 2004 yılında 129, 2005 yılında 212, 2006 yılında da 212 fuara katıldı.

Katılımcı firma ile alıcının karşılaştığı bir merkez niteliğini taşıyan fuarlarla, satış, iletişim, araştırma ve stratejik yararlar elde edilirken, hedef pazarlara da ulaşma imkânı bulunuyor. Yurt dışı fuarlar, firmaların kendi markalarını tanıtmaları bakımından uygun ortam oluştururken, yurt dışı fuarlarla Türk ihraç ürünlerinin yurt dışında tanıtılması ve yeni iş imkânlarının sağlanması amaçlanıyor.

Bu arada, Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) yurt dışı fuar organizatörü firma ve kuruluşlarca düzenlenmek üzere DTM’ye başvuruda bulunulan fuarların ihracata katkısının ölçülmesi amacıyla Yurt Dışı Fuarların Etki Analizi uygulamasını yürütüyor.

Bu doğrultuda, yurt dışında düzenlenen fuarlara katılan Türk firmalarının, söz konusu iştirakleri sonucunda ilgili ülkelere yönelik ihracatlarının seyrini takip ederek, devlet yardımları kapsamında desteklenen fuarların dış ticaret açısından somut sonuçlarını inceliyor. Uygulama ile yurt dışı fuarların dış ticarete yönelik sonuçları belirlenerek, kaynakların daha etkin kullanımının sağlanması ve önümüzdeki döneme ilişkin fuar taleplerinin değerlendirilmesi aşamasında daha selektif ve yönlendirici olunması amaçlanıyor.

/ ANKARA

18.09.2006

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Kaçak akaryakıta işaretli takip

  TZOB, Prag’da kongreye katıldı

  İhracatın vitrini yurt dışı fuarları

  Çağrı, Ümraniye Namık Kemal’de

  Kamyoncuların tercihi kırmızı-beyaz

  Ege Bölgesi yıldız firmalarla kalkınır

  Mini cooper görücüye çıkıyor

  İstanbul’da global buluşma

 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004