Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 25 Şubat 2008

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

 

Helâl gıda, ihracatı arttırır

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanı Ömer Bolat, gıda sektöründe helâl gıda sertifikası uygulamasının başlatılmasıyla Ortadoğu'ya olan 20 milyar dolarlık ihracatımızın çok daha artacağını söyledi.

Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Denetleme ve Sertifikalandırma Araştırma Derneği tarafından organize edilen "Uluslararası Helâl Gıda 2008 Konferansı" açılışında konuşan Bolat, helal gıda sertifikasının uluslar arası ticarette giderek önem kazandığını söyledi. Türk gıda sektörünün 70 milyar dolarlık hacme ulaştığını hatırlatan Bolat, "Dünyada ihracat konusundan ciddi bir rekabet var. Bu nedenle helâl gıda sertifikası önem kazanıyor. Dünyada helal gıda sertifikası verebilen akredite kuruluş sayısı 52'yi geçti. Bizim Ortadoğu, Körfez ve Afrika ülkelerine 5 yıl öncesine kadar birkaç milyar dolar olan ihracatımız 20 milyarı buldu. Türkiye'de helâl gıda sertifikası uygulamasına geçmemiz bu rakamın daha da artmasını dağlayacaktır." ifadelerini kullandı.

Ümit Kızıltepe / İSTANBUL

25.02.2008


 

Üreticinin gözü havada

Küresel ısınmayla birlikte değişen iklim şartları narenciye üreticilerini olumsuz etkilerken, hava tahminlerini yakından takip eden sebze-meyve ihracatçılarının, önümüzdeki günlerde havaların ısınmasıyla üretimin ve ihracatın yeniden artacağından umutlu olduğu belirtildi.

Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı Yaş Meyve Sebze İhracatçı Birlikleri Ortak Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, bu yıl sıcaklıkların mevsim normallerinin altında seyretmesinin özelikle yaş sebze ve meyve üretimini olumsuz yönde etkilediğini bildirdi.

Özellikle Adana bölgesinde yüzde 30 civarında ürün kaybının yaşandığını ifade eden Kaçmaz, bu sebeple yılın ilk aylarında ihracatta düşüş yaşandığını söyledi.

Tüm olumsuz hava şartlarına rağmen 2008 yılından umutlu olduklarını, sıcaklık değişikliklerinin üretimi ve ihracatı yakından etkileyeceğini, bu nedenle hava tahminlerini yakından takip ettiklerini anlatan Kaçmaz, şunları kaydetti:

‘’İhracatçılar olarak hava tahminlerini yakından takip ediyoruz. Öngörüldüğü gibi havalar giderek ısınmaya başlarsa üretimde artış bekliyoruz. Şu anda aldığımız hava tahmini raporlarına göre bundan böyle havalar giderek ısınacak. Bu da üretimde artış demek. Üretimin artmasının yanı sıra hava sıcaklıklarındaki artış ulaşımda da kolaylık sağlayacak. Bu yıl sıcaklıkların mevsim normallerinin altında seyretmesi nedeniyle narenciye gibi önemli ihracat kaleminde üretim düşüşü yaşandı. Bütün bu eksikliklere rağmen, son bir aylık verilere de baktığımızda yine ihracatta bir miktar artış olduğunu da görüyoruz. Genel anlamda bu yıldan umutluyuz. Önümüzdeki günlerde de ihracatın artarak devam edeceğini bekliyoruz.”

/ ADANA

25.02.2008


 

İhracatçılar temkinli

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, her şeyin toz pembe olmadığını, ekonomik anlamda son günlerde bazı sıkıntıların yaşandığını, ancak, panik yapmadan çözüm önerilerinin geliştirilmesi gerektiğini belirtti.

Satıcı, Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) tarafından düzenlenen ‘’Ulusal Turunçgil Konseyi’’ kokteyline katılmak üzere geldiği Adana’da yaptığı açıklamada, 2008 yılı için 125 milyar dolarlık ihracat hedeflediklerini, bu hedef kapsamında ihracatçıların kendisini organize etmeye çalıştığını bildirdi.

Uluslararası piyasalardaki çalkantılar ve Türkiye gündemindeki sıcak gelişmelerle ekonomik alanda da zaman zaman sıkıntı yaşanabildiğine dikkati çeken Satıcı, özellikle ABD’deki finans piyasalarının küresel piyasalarda bir stres oluşturduğunu, bunun Türkiye’yi de etkilediğini ifade etti.

Satıcı, herkesin sabırlı ve rehavete kapılmadan yoluna devam etmesi gerektiğini belirterek, şunları kaydetti:

‘’Her şey toz pembe değil. Ekonomide sorunlar var. Ancak, panik yapmamak gerekir. 2008 yılı için koymuş olduğumuz hedefler belli. Bu hedeflere doğru giderken ‘sorunlarım var’ demekten ziyade ‘çözümlerim var’ demek gerekiyor. Biz her sorunun yanına çözüm koyarak yolumuzu açmaya çalışıyoruz. Rehavete kapılmadan ama panik de yapmadan yolumuza devam etmek zorundayız.’’

Uluslararası piyasaları yakından izlediklerini, ihracatçılar olarak Türkiye’nin küresel yüzü olduklarını ifade eden Satıcı, ‘’Küresel piyasalara 107 milyar gibi ihracat, 170 milyar dolar ithalat onuruyla entegre olmuş Türkiye’nin ana gövdesiyiz’’ dedi.

/ ADANA

25.02.2008


 

Faizler 3-4 puan yukarıda

AKP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Gedikli, Merkez Bankası’nın bütün riski piyasalara ve hükümete bıraktığını belirterek, "Bana göre, faizler şu an hala en az 3-4 puan yukarıda’’ dedi.

Türkiye’de rejim tehlikesi olduğuna ilişkin bazı değerlendirmeler olduğunun hatırlatılması üzerine Gedikli, AKP’nin yeni iktidara gelmediğini, 6 yıldır tek başına iktidarda bulunduğunu söyledi.

CHP’nin yapıcı muhalefet yapmadığını savunan Gedikli, şöyle konuştu: "Altı Ok’tan biri halkçılık. Ama o halkçılık adeta halka rağmen halkçılık. Halbuki halk için halkçı olmak gerekir. Altı Ok’tan bir tanesi de devletçilik ilkesi. Ama bakıyorsunuz ki bir taraftan devletçilik ilkesi var, bir taraftan da ‘Biz özelleştirmeye karşı değiliz’ diyorlar. Özelleştirmeyi benimsemiş durumdalar. Parti programlarında da var bu. Bazı çekinceleri var sadece. Yani bunlar çelişmiyor mu? Bir taraftan devletçilik ilkesi, bir taraftan özelleştirmeden yanayız gibi yaklaşımlar, açıklamalar birbiriyle çelişmiyor mu? CHP ideolojik bir muhalefet yapıyor. Bu, Türkiye ve dünyada değişen siyaset parametreleriyle de uyumlu değil. Yani ideolojik siyaset, ideolojik muhalefet aslında kendi ufuklarını daraltıyor. Para politikalarında geçmişte yapılan hataların bedelini milletimize ödetmemeliyiz. Bana göre, faizler şu anda hâlâ en az 3-4 puan yukarıda. 3 yıldan beri de yüzde 10 civarında bir reel faiz söz konusu. Dünyada global likidite şartlarının çok iyi olduğu son yıllarda, Türkiye’de de faiz oranlarının çok daha aşağılarda olması lazımdı. Şu an da daha düşük bir faiz zamanı.’’

/ ANKARA

25.02.2008


 

THY, 19 milyon 700 bin yolcu taşıdı

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Candan Karlıtekin, THY’nin 2007 yılında 20 milyon yolcu taşımayı hedeflediğini, ancak 19 milyon 700 bin yolcu taşıdığını söyledi.

THY’nin Antalya Belek’teki Xanadu Resort Otelde düzenlediği, yurt dışından 107 nokta, yurt içinden ise 32 nokta müdürünün katıldığı "THY 2008 Pazarlama Zirvesi’’ne katılan Karlıtekin, 2007 yılının özellikle ciro ve karlılık açısından planlananın üzerinde olduğunu söyledi. Karlıtekin, "THY olarak 2007 yılında 20 milyon yolcu taşımayı hedefledik, ama 19 milyon 700 bin yolcu taşıdık’’ dedi.

THY’ye Türkiye şartları ile büyüyecek, sınırlı bir hava yolu şirketi olarak bakmadıklarına dikkati çeken Karlıtekin, hem kapsama alanı hem de frekans olarak müşteriye alternatifler sunabilecek şekilde bir uçuş ağı kurduklarını, anlaşma yaptıkları Star Airlines ile bütün yerkürenin kapsama alanı içine girdiğini belirtti.

THY’nin müşterinin hayatını kolaylaştırmak için her şeyi yaptığına işaret eden Karlıtekin, "müşteriye bol alternatifler sunarak onları kazanabileceğimizi biliyoruz. Bu nedenle kendimize güveniyoruz. 2008 yılında 23 milyondan fazla yolcu taşımayı hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşacağız’’ diye konuştu.

/ ANTALYA

25.02.2008


 

ABD ambargosu ihracatçı yaptı

Türk savunma sanayi, dünyanın “en hızlı gelişen ve dış pazarlara açılan’’ savunma sanayileri arasında yer alıyor. Türk savunma sanayinin yıllık ihracatı, üç yıl içinde 1,5 milyar dolar düzeyine ulaşacak.

Aviation Weekly, Jane’s Defence Weekly ve Defense News gibi yabancı savunma sanayi kaynaklarına göre, Türkiye, son yıllarda, savunma sanayi ihracat pazarını, Orta Doğudan, Afrika’ya Avrupa’dan da Uzak Doğu’ya doğru genişletiyor. Savunma sanayinde, eskiden ağırlıklı olarak, Savunma Sanayii Müsteşarlığı portföyündeki kuruluşlar ihracat gerçekleştirirken, son yıllarda, savunma sanayindeki millî katılımın teşvik edilmesiyle de özel şirketler, yurt dışına özgün savunma sanayi ürünleri ihraç etmeye başladılar. ABD’nin silâh ambargosunun zorladığı şartlar sonucu Türk savunma sanayinin önemli temelleri atıldı. Bu durum, kendi kendine yeterli bir savunma sanayi alt yapısının kurulmasına yönelik politikaların temelini oluşturdu.

İzlenen politika çerçevesinde savunma sanayindeki yerli firma sayısı 200’ü geçmiş durumda ve bu firmaların yıllık cirosu da, 3-4 milyar dolar civarında bulunuyor. Savunma Sanayi Müsteşarlığı, bu sayının çok daha fazla artması için KOBİ’lerle çeşitli projeler yürütüyor. Sektörün dev temsilcilerinden Makina Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), 250 çeşit askerî ürünle TSK’nın silâh ve mühimmat ihtiyacının büyük bölümünü (yüzde 84 oranında) yerli katkıyla karşıladığı gibi bugüne kadar 750 çeşit sivil ürün ile yurt ekonomisine katkı sağlıyor ve 40 ülkeye ihracat yapıyor.

/ ANKARA

25.02.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler


 Son Dakika Haberleri