30 Mayıs 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Makineciler meydan okudu

Orta Anadolu Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği (OAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Dalgakıran, Türkiye’de kamunun ve özel sektörün alımlarında Türk makinelerini tercih etmesini isteyerek, ‘’Biz katur kutur makineler yapalım, siz de bizden tıkır tıkır alın demiyoruz. Biz uluslar arası standartlarda makineler üretiyoruz, biz meydan okuyoruz’’ dedi.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Orta Anadolu Makine ve Aksamları İhracatçıları Birliği, Makine Tanıtım Grubu ve Makine Sanayi Sektör Platformu işbirliğiyle düzenlenen ‘’Türk Makine Sanayi ve Kamu Alıcıları Buluşması’’ toplantısı, Gaziantep Dedeman Otel’de yapıldı.

Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün de katıldığı ‘’Türk Makine Sanayi ve Kamu Alıcıları Buluşması’’ toplantısında konuşan Dalgakıran, Türkiye’nin teknoloji üretmesinin ve kendi teknolojisine sahip çıkmasının, ülkenin ekonomik, sosyal ve siyasî dönüşümünün lokomotifliğini yapacağını söyledi.

Türkiye’de çok yüksek paralarla ithal makineler alındığına işaret eden Dalgakıran, Türkiye’nin 24-25 milyar dolarlık makine ithalatının yüzde 70’inin Türkiye’de üretildiği halde ithal edildiğine, bunu 17 milyar dolar olduğuna dikkati çekti. Türkiye’nin dış ticaret açığının ikinci kaleminin makine ithalatından kaynaklandığına işaret eden Dalgakıran, ‘’Özel sektörden evvel kamu sektörünün alımlarını yerli makine üzerinden yapması gerekir. Biz meydan okuyoruz, ne ürettiğimizi çok iyi biliyoruz’’ dedi.

Çin’in 1992’de makine ihracatının 3 milyar dolarken 2008’de 270 milyar dolara çıktığını ve dünyada birinci sırada olduğunu bildiren Dalgakıran, ‘’Çünkü teknoloji üretmenin önemini biliyorlardı ve ülkede seferberlik ilân ettiler’’ diye konuştu. Dalgakıran, kamunun Türk makinelerini tercih etmesinin Türkiye için stratejik öneme sahip olduğunu kaydetti.

Dalgakıran, şöyle dedi: ‘’Tıkır Tıkır Kampanyasını da yaparken şu şekilde yola çıkmadık; biz katur kutur makineler yapalım, siz de bizden tıkır tıkır alın demiyoruz. Diyoruz ki, biz uluslar arası standartlarda makineler üretiyoruz, ürettiğimiz makinelerin yüzde 60’ını gelişmiş ülkelere ihraç ediyoruz, hatta onlardan bir kısmını tekrar yabancı bir marka adı altında sizler satın alıyorsunuz.’’

Türkiye’nin küresel bir güç olma, 2023’te 500 milyar dolar ihracat ve kişi başına 30 bin dolar gelire ulaşma hedefine ulaşabilmesi için bunun altının doldurulması gerektiğini ifade eden Dalgakıran, bunun altını doldurmada birincil önemde sektörün makine sektörü olduğunu söyledi.

MANİKNE İMALATÇILARINA DAHA FAZLA

DESTEK VERİLMELİ

Gazİantep Sanayi Odası (GSO) Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Koçer de Gaziantep makine imalat sanayi ihracatının bu yılın 4 ayında yüzde 187 arttığını, makine imalatçılarının bölge ülkelerine anahtar teslimi tesisler kurmaya başladığını söyledi. Ürettikleri makinelerin yüzde 72’sini Ortadoğu ülkelerine sattıklarını ifade eden Koçer, şunları söyledi: ‘’Makine sanayiinin gelişmesi için daha fazla çaba göstermek ve makine imalatçılarımıza daha fazla destek olmak için artık daha çok nedenimiz var. Makine imalat sanayimizin ekonomik olarak güçlü olması gerekmekte. En azından pazarlamada bu sektöre avantaj sağlayabilmek için Eximbank’ın uzun vadeli ve düşük faizli sistemler geliştirmesini önemli görüyoruz. Bankalarımızın makine imalatçılarını desteklemede daha istekli olmalarını sağlamak önemlidir. Sanayi Bakanlığımızın başlattığı birçok destek projesini memnuniyetle izliyoruz.’’

2010 yılı sanayi üretimi ve istihdam rakamlarındaki değişimlerin gelecek için umut verdiğini ifade eden Koçer, ‘’İyileşmenin önemli olduğunu ve büyüme hızımızın artacağına dair işaretlerin hızlandığını görüyoruz. Düşen kapasitelerimizi daha hızlı arttırmak ve yeni istihdam sağlamak için atılacak her adım bizi daha güçlü kılacaktır. Bu nedenle yeni bir istihdam seferberliğinin yanı sıra üretimi teşvik eden bir üretim seferberliğinin başlatılmasını önemli görüyoruz’’ dedi.

ÜMİT KIZILTEPE / GAZİANTEP

İşsizlik ciddî boyuta ulaştı

Esnafa kredi yolu tıkandı

Piyasalarda Çin kâbusu hortladı

Tarımsal danışmanlık hizmeti alana destek var

Karşılıksız çekler arttı

“Ambalajlı su” sektörü büyüyor

Emlak Vergisi'nde şikâyetler artıyor

Mayıs'ta beyaz et fiyatları geriledi

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.