Güncel |
Bu taleplere kulak verin |
![]() Millî Eğitim Bakanlığı, 29 bin 347 kadroya öğretmen atadı. Kadrolu öğretmenliğe atanan sözleşmeli öğretmenlerden boşalan pozisyonlara yeniden sözleşmeli öğretmenler görevlendirilecek. Hiçbir öğrenci kılık kıyafet nedeniyle öğrenim hakkından mahrum edilmesin. Pedagojik gerçeklerden ve dünyadaki uygulamalardan uzak, tamamen ideolojik bir zeminde hazırlanan kesintisiz eğitime son verilip zorunlu eğitim kademeli hale getirilsin. HERKES KENDİ DİNİNİ ÖĞRENEBİLSİN Eğitimde eşitliği bozan katsayı sıfırlansın. Herkese kendi dinini aslî kaynaklarından öğrenme hakkı sağlansın. KARMA EĞİTİMDE ISRAR EDİLMESİN Kur'ân öğrenimi ve kurslarının önündeki engeller kaldırılıp yaz Kur’ân kurslarının kalitesi arttırılsın. Gelişmiş ülke uzmanları tarafından da sakıncaları zikredilmeye başlanan karma eğitimde ısrar edilmesin, kız ve erkek okullarına izin verilsin. Tüm ilköğretim okullları ile liselerde öğrencilere dinini öğrenme fırsatı verilsin. Temel Dinî Bilgiler ile Kur'ân dersi seçmeli ders olarak konulsun. İmam Hatip Liseleri Mezunları ve Mensupları Derneği (ÖNDER) 6. İmam Hatipliler Kurultayı sonuç bildirgesinde, hiçbir öğrencinin kılık kıyafet sebebiyle öğrenim hakkından mahrum edilmemesi ve başörtüsü önündeki engellerin kaldırılması gerektiği görüşüne yer verildi. Beyoğlu Anadolu İmam Hatip Lisesinde düzenlenen Kurultayın sonuç bildirgesinde, ‘’pedagojik gerçeklerden ve dünyadaki uygulamalardan oldukça uzak, tamamen ideolojik bir zeminde hazırlanan’’ kesintisiz eğitime son verilmesi ve zorunlu eğitimin kademeli hale getirilmesi gerektiği vurgulandı. ‘’Dayatmalarla kapatılan imam hatip liselerinin orta kısımlarının yeniden eğitime kazandırılması’’ talebi de ifade edilen bildirgede, şu görüşlere yer verildi: “Milletimize rağmen 11 yıldan beri sürmekte olan katsayı zulmü kısmen kaldırılmıştır. Emeği geçenlere teşekkür etmekle birlikte eğitimde eşitliği bozan katsayının sıfırlanmasını talep ediyoruz. İmam hatip liselerinde eğitim kalitesi arttırılmalı, Türkçe ve Arapça gerektiği şekilde öğretilmeli, Farsça ve diğer yabancı dil eğitimleri özendirilmeli, müfredatta iyileştirmeler yapılmalıdır. Millî Güvenlik Bilgisi derslerinin içeriği diğer derslerin programına alınarak pedagojik formasyonu olan öğretmenler tarafından verilmelidir. Hiç bir öğrenci kılık kıyafet nedeniyle öğrenim hakkından mahrum edilmemeli, başörtüsü önündeki engeller kaldırılmalıdır. Herkese kendi dinini asli kaynaklarından öğrenme hakkı sağlanmalıdır. Bütün ilköğretim ve liselerde öğrencilere dinini öğrenme fırsatı verilmeli, isteğe bağlı olarak Temel Dini Bilgiler ile Kur’ân-ı Kerim dersi seçmeli ders olarak konulmalıdır.. Kur’ân-ı Kerim öğrenimi ve Kur’ân kurslarının önündeki engeller kaldırılmalı, yaz Kur’ân kurslarının kalitesi arttırılmalıdır. Her okula bir mezun derneği kurulması her mezunumuzun hedefi olmalıdır. Her bir okula, her türlü donanıma sahip kız ve erkek öğrenci yurtları yapılmalıdır. Örnek proje okullar açılmalı, yurtdışında Türkiye modeli İmam Hatip liseleri açılması ile ilgili çalışmalar yapılmalıdır. İmam Hatip liselerimizin sivil hamileri konumunda olan İmam Hatip lisesi mezun derneği ve okul aile birliklerinin okul idareleriyle müşterek hareketle okullarımızın ve öğrencilerimizin maddî ve mânevî ihtiyaçlarına yardımcı olmaları, başarılı mezunlarına burs temin etmeleri, istihdamları konusunda gayret göstermeleri, geleceğimiz adına umut verici olacaktır. Artık gelişmiş ülke uzmanları tarafından da sakıncaları zikredilmeye başlanan karma eğitimde ısrar edilmemeli, kız ve erkek okullarının açılmasına izin verilmelidir.’’ |
07.12.2010 |