Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 10 Mart 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Hızlı tren gün sayıyor

Türkiye’de demiryolu taşımacılığına yeni bir ivme kazandıracak olan hızlı tren, 23 Nisan 2007 tarihinde Ankara-Eskişehir arasında deneme seferlerine başlayacak.

TCDD Genel Müdürlüğü yetkilerinden alınan bilgiye göre, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin bir bölümünün devreye alınmasına artık gün sayılıyor. Türkiye, projenin ilk etabının tamamlanmasıyla birlikte hızlı trenlerle tanışacak.

Ankara-Eskişehir arasındaki üst yapı ve elektrifikasyon işleri yüzde 90 oranında tamamlandı. Polatlı’daki 472 metrelik tünelin tamamlanmasının ardından Sakarya Viyadüğü’nün bitirilmesi işine odaklanıldı. Hattın ilk etabına ait tüm işlemler 10 Nisan 2007 tarihine kadar tamamlanacak. Bu tarihten itibaren yurtdışından getirilen özel yol ölçüm makinasıyla hattaki altyapı, üstyapı, sinyalizasyon ve elektrifikasyon sistemlerinin yapım normlarına uygunluğu ölçülecek.

DENEME SEFERLERİ 4 AY SÜRECEK

Türkiye’nin ilk hızlı tren hattında 23 Nisan 2007 tarihinden itibaren de deneme seferleri başlayacak. Deneme seferleri, İtalya’dan kiralanan 4 vagondan oluşan setle gerçekleştirilecek. Başlangıçta düşük hızlarda yapılacak denemelerde, ölçüm ve test sonuçlarında elde edilen bulgular doğrultusunda hız artırımına gidilecek. Denemeler 4 ay boyunca, 250 kilometre hıza ulaşılıncaya kadar sürecek. Denemelerde kullanılacak hızlı treni bu aşamada yurtdışından gelecek makinistler kullanacak. Ancak TCDD Genel Müdürlüğü’nün İspanyol CAF firmasına sipariş verdiği 12 adet hızlı tren setini kullanma görevi ise eğitimden geçirilecek TCDD makinistlerinde olacak.

Başlangıçta Ankara-Eskişehir hattında çalışacak hızlı trenlerin yıl sonuna doğru yolcu taşımacılığına başlaması hedefleniyor. Hızlı tren, iki şehir arasındaki 206 kilometrelik demiryolunu 1 saat 15 dakikada geçecek.

HEDEF ANKARA-İSTANBUL

ARASINI 3 SAATE İNDİRMEK

Hattın ikinci bölümünü oluşturan Eskişehir-İstanbul bölümünde ise çalışmalar ihale sürecindeki gecikmelerden dolayı henüz başlamadı. İhaleyi kazanan firmanın kredi görüşmelerini tamamlamasının ardından hattın bu bölümünün yapımı 24 ayda bitirilecek. 2009 yılında hattın tümünün devreye alınması ve Ankara-İstanbul arası demiryolu ulaşımının 3 saate indirilmesi öngörülüyor.

Öte yandan TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı tren hattının Eskişehir’de şehir merkezinden geçen bölümünü yeraltına almayı da planlıyor. Genel Müdürlük, şehir içinden geçişi kolaylaştırmak ve karayolu trafiğini rahatlatmak üzere geliştirilen bu proje için ihale hazırlıkları yapıyor.

/ ANKARA

10.03.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Askerî vesayet var, darbeye ihtiyaç yok

  Düşünce özgürlüğüne darbe

  Andıcı savunmak Baykal'a kaldı

  Akşener: AKP, başörtüsü problemini çözemez

  Başbakanlık, fişleme iddialarını yalanladı

  Eğitim hakkından mahrum edilen kızlar var

  OKS kalkıyor

  AİHM’den Öcalan’ın avukatlarına ret

  Lozan’da Perinçek’e para cezası

  Youtube yeniden yayında

  Hızlı tren gün sayıyor

  Tarihî çarşıda ürküten yangın

  Umut Nisan yağmurlarında

  Hâlâ açık rögarlar var

  Tarihi tarihçilere bırakalım

  Arapça Risâle-i Nur’a yoğun ilgi

  Osmanlı usûlü sadaka sandığı

  Şapkalı kadınlarla bahçede karşılaştık

  DYP’li gençlerden, huzurevine ziyaret

  DPY’ye başvurular başlıyor

  Kendi siteni kendin hazırla


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004