17 Mayıs 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Jeep havasında bir Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

Sandero, 2007 yılında Renault-Dacia ortaklığıyla üretildi ve tanıtıldı. Dacia’nın Sanderosu, birçok ülkede ekonomik olması ve ucuz fiyatıyla ciddi satış rakamlarını yakaladı.

İnsanların sıfır araba hayallerini vardı ve Sandero bunu gerçekleştiriyordu. İşte bu noktada Sandero Stepway’da yaşı gençlerin dikkatini çekmeye çalışıyor. Stepway standart versiyonundan sadece dış tasarım olarak farklı. Yüksek yapısı sayesinde dışarıdan arazi aracı gibi görülen Sandero Stepway, hafif arazi şartları karşısında ‘Ben de varım’ diyor gibi.

ÇEKİCİLİK UNSURU ÇOK YÜKSEK

Standart Sandero’dan ayrılmak için Stepway’in dış tasarımında bir çok farklılıklar var. Ön tasarımda zemini siyahlaştırılmış farlar ve plastik tamponlar araca sportif bir hava vermiş. Yandan bakıldığında ilk dikkati çeken ise alüminyum görünümlü tavan rayları, aynalar, kapı kolları ve yan basamaklar oluyor. Özellikle yan basamak ve tavan rayları, Stepway’e hafiften jip havası veriyor. Arka tampona takılan farklı renkteki parçası aracın arka kısmını oldukça dinamik ve sportif göstermiş. Otomobilin dış tasarımını eleştirmek neredeyse imkânsız. Çekicilik unsuru çok yüksek. Merak ettiğim bir nokta elektrikli aynalar gibi, artık standart olan donanımlar neden Stepway’de yok?

İç mekân bütün Dacia’larda ortak olmasına rağmen, Stepway’de bazı farklılıklar göze çarpıyor. Ön konsol çok sade tasarlanmış. Zira baz alınan nokta tamamen maliyeti düşürmek. Yoksa sıfır araç hayalleri kuranların hayalleri suya düşebilirdi. Cam açma düğmeler orta konsolda değil de kapılarda olması pratiklik açısından aslında daha uygun. Radyo-teyp konsolla birleşik değil, ama kullanım açısıdan iyi. Torpidonun hacmi biraz küçük. Biraz üstünde ufak tefek eşyaları koymak amacıyla düşünülmüş boşluk var. Burası hava yastığının boşluğu. Aslında Sandero Stepway’de bunu opsiyon olarak alabilmeniz gerekiyor. İç mekânda kullanılan bir çok malzeme eski Renault araçlarından tanıdık geliyor. Koltukların yan desteği az, fakat konfor anlamında bir eksikliği yok. Arka kısımdaki diz mesafesi B sınıfındaki bir araç için çok başarılı. 320 litrelik bagaj hacmi de bu sınıf ortalamasının bir hayli üstünde.

Ateş kırmızısı, füme ve platin olmak üzere 3 farklı renk seçeneğinin bulunduğu Sandero Stepway’in dış tasarımının bir çok noktasında krom parçalara rastlamak mümkün.

Performans

Test aracımızda Renault tarafından geliştirilmiş 1.5 litrelik dCi motorun 70hp’lik versiyonu görev yapıyor. Oldukça başarılı bulduğumuz bu motor Stepway’de görevini ekonomi disiplininde oldukça iyi yapıyor. İşin performans boyutunda Stepway hayal kırıklığına uğratabilir. 4000 d/dk’da 70 hp güç üreten motor Stepway’i 0’dan 100 km/s hıza 16.7 saniyede çıkartabiliyor. Maksimum hız ise 150 km/s. Stepway’in dizel versiyonunu kullananlar özellikle sollamalarda dikkatli olmak zorundalar. Dizel motor ekonomik anlamda çok tasarruflu. Vites geçişleri kemikli ve daha önce Renault kullanmış kişilere tanıdık geliyor.

Konfor ve yol tutuş

Sandero Stepway yumuşak denilebilecek amortisörleri sayesinde yoldan gelen

darbeleri iç mekâna oldukça az yansıtıyor. Yumuşak koltuklarda rahat bir yolculuk

yapabilirsiniz. Yerden yüksek yapısı sayesinde karşısına çıkan ufak engellerden

rahatlıkla geçen araçta herhangi bir ek çekiş sistemi bulunmuyor. Stepway’in en

beğendiğim yönü, işte bu yerden yüksek yapısı oldu. Yüksek yapısı ve sert

olmayan süspansiyon sistemi dolayısıyla virajlarda yana yatma eğilimi gösteriyor.

Fakat aşırı zorlanmadığı takdirde izinden ayrılmıyor.

RECEP BOZDAĞ [email protected]

17.05.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Başlıklar

  Jeep havasında bir Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi

  Fiat’tan “Herkese Bir Fiat” kampanyası

  Ocak-Nisan döneminde otomobil ihracatı % 45 arttı

  Ford’un ilk hibridi İspanya’da üretilecek

  Kia’dan garantisi biten araçlara çok özel kampanya

  Toyota Türkiye, üretimini arttırdı

  Mercedes-Benz, Özbekistan’da otobüs üretecek

  Hyundai Assan İHL’ye 5 bilgisayar bağışında bulundu

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Yeni Asya Gazetesi - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat-Promosyon - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım