TÜRKSAT A.Ş Genel Müdürü Özkan Dalbay, askerlik ve tüketici hizmetlerine ilişkin işlemlerin, Hazirandan itibaren e-Devlet Kapısı’ndan sunmayı planladıklarını bildirdi. Dalbay, 50’nin üzerinde işlemin yapılabildiği e-Devlet Kapısı’ndaki işlem sayısının, Haziranda 100’e çıkarılacağını, ‘’Elden teslim edilir’’ veya ‘’Kağıt ortamında teslim edilir’’ şeklindeki ifadelere yer verilen bazı kamu işlemlerine ilişkin kanuni değişikliklerin tamamlanmasıyla bu sayının daha da artacağını söyledi. Askerlik işlemlerinin elektronik ortamda yapılabilmesi için güvenlik testlerinin devam ettiğini anlatan Dalbay, bu hizmete ilişkin işlemlerin de Hazirandan itibaren e-Devlet Kapısı’ndan sunulmasının planlandığını kaydetti. Dalbay, tüketici şikâyetlerinin de Haziran ayından itibaren e-Devlet Kapısı’nda çözüme kavuşturulacağını bildirerek, hazırlıkları devam eden “Sağlık Bakanlığı e-Randevu Sistemi”nin ise daha sonra devreye gireceğini bildirdi. e-Devlet Kapısı’nda şirketlerin işlem yapabilmesi için oluşturulması gereken tüzel kişi veri tabanının Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca hazırlıklarının devam ettiğini ve Temmuzda hizmete girmesinin beklendiğini hatırlatan Dalbay, sistemin devreye girmesiyle şirketlere yönelik vergi tahakkuku ve SSK pirim ödemesi gibi hizmetlerin de elektronik ortamda sunulabileceğini söyledi. Ankara / aa
|