14 Aralık 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Tasarruflu olduk

Tüketicilerin ekonomik krizle birlikte tüketimlerinde daha akılcı ve bilinçli hareket etmeye başladığı ortaya konuldu. Tüketiciler krizle birlikte yeni metodlar geliştirirken, harcamalarda zorunluluk kıstasını esas alarak kısıntıya gittiler.

Tüketİcİlerİn ekonomik krizle birlikte tüketimlerinde daha akıllıca ve bilinçli hereket etmeye başladığı ortaya konuldu. GfK Türkiye tarafından gerçekleştirilen ‘’Kimlerin Krizi? Araştırması’’nda 2008 krizinin tüketiciyi nasıl etkilediği değerlendirildi. Araştırmaya göre, tüketicinin hayatındaki krizin başlıca göstergeleri maaşların geç ya da eksik ödenmesi, uzun süre zam alamama ya da işten çıkarılma. İş bulma zorluğu özellikle gençlerin en büyük endişesi arasında yer alıyor. İş bulamama halinde erkekler askere gitmeyi tercih ediyor. Kamuda çalışmanın cazip hale geldiği, KPSS başvurularında artış olduğu, bunun da güven arayışından kaynaklandığı ifade ediliyor.

Fiyat artışları nedeniyle tüketicilerde kredi kartı borcu ve diğer faturaları ödeyememe korkusu hakim. Kirayı ödeyememe evden atılma, elektrik-suyun kesilmesi, haciz gelmesi yaşanan endişeler arasında. Araştırmaya göre, tüketici bir yandan değişimlere duygusal tepki verirken, bir yandan da rasyonel kararlar almaya çalışıyor. İdareli yaşamaya kendini alıştırıyor, var olanla yetinmeye, kendini garanti almaya çalışarak kötü senaryolara karşı hazırlıklı davranmaya çalışıyor.

AKILLI TÜKETİCİNİN

KRİZLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI

Tüketiciler krizle başa çıkmak için çeşitli metotlar geliştiriyor. Bunların en başında satın alma stratejisinde değişim yer alıyor. Buna göre tüketiciler plansız harcamalardan, ani kararlardan kaçınıyorlar, masraflar konusunda daha tedbirli davranıyorlar. Örneğin tüketiciler market market geziyorlar ya da markette daha fazla zaman harcayarak, fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Sosyal yaşamlarında da kısıntıya giden tüketiciler, seyahat, tatil, gezme planlarını erteliyor. Krizin etkileriyle uygulanan tasarruflar arasında ‘’yemek ısmarlamak yerine pişirmek, evi kendi temizlemek, saçlarını kendi boyamak, ufak tefek tamiratları kendisi yapmak’’ da bulunuyor.

ÖNCE GİYİM VE AYAKKABI

GİDERLERİNDE KISINTI

Araştırmaya göre giyim ve ayakkabı giderleri yüzde 27 ile en fazla kısılan harcamaların başında geliyor. İkinci sırada temel gıda gelirken, üçüncü sırada kişisel bakım ürünleri yer alıyor. Akıllı tüketicinin ortaya çıkmasında sadece krizin etkisi olmadığı, krizin bu gelişimi hızlandırdığı belirtiliyor. Pazardaki değişiklikler, mahalle arasındaki marketlerin çoğalması, pek çok kategorideki sıkı rekabet, teknoloji marketlerin tüketiciyi kıyas yapmaya ve en ucuzunu almaya teşvik etmesi, internette en ucuzu arama ve bulma imkanı, insanların kriz ortamında alış veriş alışkanlıklarını ve tüketim alışkanlıklarını değiştirmesine neden oluyor. Tüketiciler krizin de etkisiyle daha dikkatli bilinçli ve akıllı hareket etmeye özen gösteriyor.

14.12.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Başlıklar

  Tasarruflu olduk

  Borcu olan müteahhit iş yapamayacak

  İcra ihalelerinde İstanbul liste başı

  Türk Telekom reklâm filmine ‘Avrupa Mükemmellik Ödülü’

  İnternet Bankacılığında tek kullanımlık şifre dönemi

  İTO: Makine ve teçhizat sektörü desteklenmeli

  Özürlü istihdam etmeyip, 14 milyon TL ceza ödediler

  Allayıp pullayıp pahalıya satıyorlar

  AYMOD'da siparişler arttı

  Otomotiv ihracatı yüzde 36 düştü

  Saloon’dan antibakteriyel el jeli

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl