14 Aralık 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Güncel

Dikkat beynimiz yıkanıyor!

Bugüne kadar pazarlama materyallerinin ve yöntemlerinin tüketici üzerindeki etkisini çeşitli deneyler ile ölçen reklâm verenler ‘’bilimsel’’ bir yöntem olan Nöro-Pazarlama ile tanıştı.

Klâsik pazarlama yöntemlerini ve vazgeçilmez anketleri geride bırakan bu araştırma yöntemi artık Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) tekniği ile tüketicinin beynine girip hangi reklâm öğesine hangi tepkiyi verdiğini ayrıntısıyla raporluyor. Reklâm verenler artık Nöro-pazarlama yöntemiyle (Pazarlamada Fonksiyonel Manyetik Rezonanz Görüntüleme (fMRI) tekniğinin kullanılması) reklâmı izleyiş sırasında tüketicinin beyninde, beyin hücreleri, beyin lopçukları, kan hızı gibi tepkilerini izleyebiliyor. Böylelikle pazarlamada kullanılan araçların renginden, yazı biçimine, sesinden kullanılan görsele kadar, tüketicinin hangi reklâm ögesine hangi tepkiyi verdiği anlaşılabiliyor. Millward Brown İngiltere’de İngiliz Royal Mail şirketi için tüketicinin hangi reklâm materyallerine nasıl tepki verdiğini anlamak amacıyla fMRI araştırması gerçekleştirdi. Bangor Üniversitesi’ndeki Deneysel Tüketici Psikolojisi Merkezi ile ortaklaşa yürütülen çalışmalarda beynin fiziksel ve sanal uyarıcılara nasıl tepki verdiğini anlamak için kullanılan fMRI tekniği hakkında açıklamada bulunan Millward Brown Türkiye Genel Müdürü Betül Khan ‘’fMRI ile beynin farklı medya kanallarına verdiği tepkileri inceleme’’nin pazar araştırmasında daha önce görülmemiş bir düzeye geldiğini belirtti. Khan, yapılan araştırmada ise ana bulgu olarak elle tutulur materyallerin beyinde daha derin bir iz bırakır sonucu çıkartıldığını dile getirerek, araştırmadan sağlanan gerçek deneyimin ise fiziksel medyanın hafızaya daha iyi entegre olması olduğunu kaydetti. İstanbul / aa

“TÜRKİYE’DE UYGULANMASI ZAMAN ALACAK”

Betül Khan, araştırma yöntemlerinden belki de en kesini ve en doğrusu olan fMRI yönteminin dünyada kullanımının oldukça düşük olduğunu ifade ederek, oldukça pahalı olan bu yöntemin Türkiye’de şu an rağbet görmediğini belirtti. İsteyen Türk şirketlerine bu hizmeti verebildiklerini söyleyen Khan, şunları söyledi: ‘’Türkiye’de araştırma sektörü 200 milyon lira civarında. Nöroloji biliminin pazarlama için kullanımı şimdilik çok pahalı olduğundan yöntemin Türkiye’de yaygınlaşması zaman alacak gibi görünüyor. Ancak tabiî teknolojinin gelişmesi, ucuzlaması ve Türk şirketlerinin araştırmaya daha fazla bütçe ayırmasıyla birlikte önümüzdeki yıllarda Türkiye’de nöro pazarlamadan onay alarak yayına giren ilânları görebileceğiz.”

14.12.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  PKK DİLDE DE KEMALİSTLERİ TAKLİT ETTİ

  28 Şubat gençleri mahvetti

  DTP: Sine-i millette kararlıyız

  Kış kapıya dayandı

  İstanbul’da yağmurdan bina çöktü

  Ette kırmızı alarm

  İLGİSİZ ÇOCUK SANAL ÂLEME SIĞINIYOR

  GRİBE KARŞI BOL BOL NAR YİYİN

  Göz alerjisini hafife almayın

  50 yaş üstünde 'zona' riski

  Şişmanlık ciddî bir rahatsızlık

  Meclis yoğun bir haftaya giriyor

  Özgürlük herkes için olunca anlamlıdır

  Ekim ayı yağışları ziraatçiyi sevindirdi

  İhlâl edilen hakkın iadesi için tekzib yeterli değil

  Mahkûmlar için bilgisayar sınıfı

  İlk demokrasi anıtı 101 yıldır ayakta

  Katsayı adaletsizliğine tepki sanal âlemde

  Osmanlı geleneği yeniden canlanıyor

  Osmanlı geleneği yeniden canlanıyor

  Metro geçiş boruları Haliç’e ulaştı

  Bahçelievler’de Piri Reis Parkı açıldı

  Danıştay’a STK tepkisi

  Bizi anlayın artık!

  Özgür bir dünya kuralım

  BİR ÜLKENİN KENDİ EVLÂTLARI ARASINDA AYRIM YAPMASI TRAJİK

  YÖK’e sahip çıkılmalı

  Türkiye’de terörden beslenen unsurlar var

  Madımak'ın tabelâsı değişti

  Sivil anayasa kaçınılmaz

  Parti kapatma çözüm değil

  Türkiye’de, ADSL'de yetersiz rekabet var

  Dikkat beynimiz yıkanıyor!

  İsviçreliler minare yasağını protesto etti

  Türkiye ve İsrail CERN’e üye olmak istiyor

  Kayak yapmak en pahalı spor

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim - Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl