15 Mart 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

‘Değişim’in adı, Fiat Punto Evo 1.4

İLK KEZ 1993 yılında tanıtılan Fiat Punto, İtalyan üreticiyi küçük otomobil sınıfında temsil ediyor.

Uno modelinin yerine üretilen ilk nesil Punto, 1995 yılında Avrupa’da Yılın Otomobili Ödülü’nü elde etmişti. O dönem tasarımıyla söz ettiren Punto, uygun fiyatıyla Avrupa pazarlarında rakiplerine korkulu anlar yaşatmıştı. 1999’da ikinci nesli pazara sunulan Punto, köşeli tasarıma sahipti. 2003’teki yenilenmeye kadar Türkiye pazarına ithal edilmeyen Punto, aynı yıl ülkemizde de satışa sunuldu. Yenilenen modelin ömrü uzun sürmedi. 2005’te yenilenen Punto üçüncü nesliyle huzurlarımıza çıktı. İsminin başına ‘Grande’ ekini aldı. Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru makyajlanan araç güncel görünümünü aldı. Makyajla birlikte otomobilin ismi de Punto Evo olarak bir kez daha değişti. Fiat Punto Evo, 2010 makyajı ile daha da gençleşti. İsminin sonundaki Evo yani “değişim”iyle bütün bakışları üzerine çekecek gibi gözüküyor

İÇ MEKÂNDA KALİTELİ MALZEME

Klâsik Fiat çizgisinde bir iç mekâna sahip otomobilde, direksiyon simidinin tasarımı Fiat’ın pek çok modelinden tanıdık. Gerçi ben benim bir türlü ısınamadığım bir tasarım... Güncellenen ön konsolda kullanılan malzemelerin kalitesi yükseltilmiş. Müzik sisteminin kaplaması kalite hissi uyandırıyor. Ancak düğmelerin küçük oluşu kullanımı biraz zorlaştırıyor. Önde yeterli diz mesafesi sunulurken, arka bölümdeyse sınıf standartları karşılanıyor. Ancak arka tarafa biraz uzun biri oturursa rahat edemez. Punto Evo’nun 275 litrelik bagaj hacmi arka koltukların yatırılmasıyla 1030 litreye çıkabiliyor. Punto Evo’da belirgin bir görüş problemi olmamakla birlikte, bazı anlarda ön direk çapraz görüşü azaltabiliyor. Kısacası kokpit ve orta konsol kesinlikle bu değişim operasyonu ile eskisine göre çok daha iyi olmuş. Kapı içlerinde kullanılan kumaş sayesinde de bu bölgelerde karşılaştığımız ucuz görüntü sorununun önüne geçilmiş.

KÜÇÜK MASERATİ'Yİ ANDIRIYOR

Grande Punto’nun küçük bir Maserati'yi andırıyor oluşu en dikkat çekici özelliğiydi. Makyajda bu unsur bir kenara itilmeden güncellenmiş. Tasarımda ön hava girişi iyice aşağıya alınmış, değişime uğrayan farlar otomobilin sportif özelliğini güçlendirmiş. Ön bölümde radyatör ızgarasında bulunan logo unutulmamış. Arka kısımdaki en büyük değişimse stoplar da yaşanmış. LED teknolojisini kullanan yeni stop lambaları dikkat çeken yönlerden. Aracın boyunda, burun tasarımındaki farklılıktan kaynaklanan bir artış olurken, diğer ölçülerdeyse bir değişim yok.

Start-Stop teknolojisi

FİAT'TAKİ yükselişin başkahramanlarından biri olan Punto, geçirdiği yenileme operasyonu ile zaaflarından kurtuldu ve kalitesini arttırdı. Yenilenen Punto artık Punto Evo ismi ile karşımıza çıktı. Fiat’ın yükselişinde çok önemli bir rol oynayan Grande Punto da Türkiye’de satılmaya devam edecek, ama elbette asıl ağırlık bundan sonra Punto Evo’da olacaktır. Donamım açısından oldukça zengin bir listeye sahip olan Fiat Punto Evo’da start-stop teknolojisine de yer veriliyor. Sıkışık trafikte otomobilin motorunun durdurulmasını sağlayan bu sistem sayesinde hem yakıt ekonomisi sağlıyor, hem de çevreye verilen zarar minimuma indirilmiş oluyor. Trafik ışıklarındaki beklemelerde fren pedalına bastığınız zaman stop eden motor, tekrar hareket etmek istediğiniz zaman hiç bekleme yapmadan devreye giriyor. Eğer bu sistemi kullanmak istemezseniz orta konsol üzerinde bir de iptal düğmesi bulunuyor.

Blue&Me sistemi

ANAHTARINIZI takıp kontağınızı çevirdiğinizde önce dikkatinizi yol bilgisayarı çekiyor, zira tam önünüzde, takometrenin ortasına yerleştirilmiş. Anlık benzin tüketimi, yol bilgileri, mesajlar, ayarlar, tarih, saat vb standart bilgilere sağda bulunan silecek kolunun üstündeki “TRIP” butonuna parmağınızla basarak geçiş yapabiliyorsunuz. Ancak bu noktada bambaşka bir sistem daha devreye giriyor ki, işte bu sistem Fiat’ın sunduğu güzelliklerin en önemlilerinden; “Blue&Me”. Blue&Me sistemini direksiyonun üstündeki “Windows” tuşuna basarak aktif hale getirebiliyorsunuz. İlk olarak 1992 yılında üretilen ve toplamda 6 milyon adetin üzerinde bir satış başarısı yakalayan Punto, günün değişen şartlarına gördüğü bu kapsamlı makyaj operasyonu ile cevap verirken, öncelikli olarak isminde bir değişim yaşadı. Fiat’ın Tasarım Merkezi (Centro Stile) tarafından gerçekleştirilen ve hem iç tasarım hem de dış tasarım unsurlarını kapsayan bir "değişim" sürecinden geçen Fiat Punto Evo’ya ilk baktığınız zaman bile onun farklı olduğunu rahatlıkla anlıyorsunuz.

KONFOR VE YOL TUTUŞ

Evo, orta sertlikteki süspansiyonları belirli düzeyde konfora sahip. Punto Evo’nun iç mekânının yüksek hızlar dışında rüzgâr sesi almaması olumlu. Yol sesiyse asfaltın yapısına göre iç mekânda duyulabiliyor. Yol tutuş konusunda ise, sınıf liderlerine kafa

tutabilecek

kadar başarılı. Direksiyonun ‘City’ desteği özellikle park manevralarının tek parmakla

yapmanıza imkân

veriyor.

MOTOR ESKİSİNE GÖRE DAHA ÇEVRECİ

MOTOR kaputunun altında yatan üniteler eskisine göre daha çevreci. Elbette çevreci olmaları ile birlikte cep dostu olduklarını da söylemek mümkün. Motorla ilgili yeniliklerin başında Multiair ismi verilen yeni supap zamanlama mekanizması bulunuyor. FPT (Fiat Powertrain Technologies) tarafından geliştirilen ve patenti alınan MultiAir teknolojisi, daha sonra diğer Fiat Grubu araçlarında da göreceğiz. Bu motor teknolojisinin odağında, doğrudan emiş supapları aracılığıyla havayı kontrol ederek yakıt tüketimini azaltan yeni bir elektrohidrolik supap ynetimi sistemi bulunuyor. MultiAir teknolojisi, geliştirilmiş yanma kontrolü sayesinde emisyon değerlerinin azaltılmasına yardımcı olurken, bir yandan da hem gücü hem de torku arttırarak performansı iyileştirmeye yardımcı olmasıyla farklılaşıyor. Unutmadan, Punto Evo, daha çok şehir içinde gerçekleştirdiğimiz testimizde 7.8 litrelik tüketim ortalamasına imza attı.

Motor ve

Performans

Silindir Hacmi: 1368 cc

Silindir Sayısı: 4

Maksimum Güç: 77/6000 hp/dd

Maksimum Tork: 115/3250 Nm/dd

Azami Hız: 165 km/s

0-100 Km Hızlanma: 13.2 sn

Şanzıman: 5 ileri manuel

Yakıt Türü: Benzin

Yakıt Tüketimi

Şehir İçi: 7.5 lt/100km

Şehir Dışı: 5 lt/100km

Genel: 5.9 lt/100km

Boyutlar

Uzunluk: 4065 mm

Genişlik: 1687 mm

Yükseklik: 1490 mm

Dingil Mesafesi: 2510 mm

Kapasite

Yakıt Tankı: 45 lt

Bagaj: 275/1030 lt

RECEP BOZDAĞ

[email protected]

15.03.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Başlıklar

  ‘Değişim’in adı, Fiat Punto Evo 1.4

  Peugeot’dan, Mart ayında cazip fırsatlar

  Nissan, Navara ÖTV oranını yüzde 4 olarak açıkladı

  Fiat’tan, yılın en sağlıklı kampanyası

  266 Bin Euro’luk Maserati GranCabrio Türkiye’de

  Ford Otosan’dan 50. yıl kampanyasında ikinci bahar

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim oktay usta yemek tarifleri Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl