16 Eylül 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Obaçay, 5 yılda yüzde 10 pazar payı hedefliyor

Obaçay’i yenileyerek, 10 bin ton çay üretim kapasitesiyle pazara giren Milford-Yıldız, beş yıl içerisinde yüzde 10 pazar payı ve yıllık 16 bin ton satış hedefliyor.

Yıldız Holding ve Alman Laurens Spethman Holding ortaklığın ile kurulan Milford-Yıldız, ilk ürünü yeni Obaçay’ı tüketicinin beğenisine sundu. Milford-Yıldız ve yeni Obaçay’ın tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Milford-Yıldız Genel Müdürü Erhan Batuk ve Pazarlama Direktörü Deniz Kalafat Uysal, hedeflerinin 5 yıl içinde yıllık 16 bin tonluk çay satışı ve yüzde 10’luk pazar payı olduğunu söyledi. Ortaklık hakkında bilgi veren Erhan Batuk, “Ortaklık yapımızda yüzde 65’lik bir payla LSH büyük hissedar. Kuruluş sermayemiz 27 milyon TL, üretim kapasitemiz yıllık 10 bin ton. Sakarya Hendek’te fabrikamız, Akyazı’da depo ve paketleme tesisimiz, Trabzon Arsin’de ise depo ve harmanlama ünitemiz bulunuyor” dedi. Trabzon Arsin’deki Ar-Ge departmanında LSH ekibi ile birlikte Türk ve dünya harmanları üzerinde çalıştıklarını ifade eden Batuk “Bu takım her gün en az 30 tadım yapıyor; Karadeniz’deki 15 farklı çay üreticisinden farklı özelliklerde 45 çeşit çay satın alıyor, iddialıyız” diye konuştu. Obaçay’ı piyasaya sürmeden önce uzun süreli bir hazırlık sürecinden geçtiklerini aktaran Deniz Kalafat Uysal ise, bu dönemde pazarı ve tüketim alışkanlıklarını yakından incelediklerini söyledi. Uysal, şu bilgileri paylaştı: “Türkiye’de günlük 245 milyon bardakla, çay sudan sonra en çok tüketilen içecek. Nüfusun yüzde 96’sı her gün çay içiyor. Hanelerin yüzde 95’inde çay tüketiliyor. Kişi başına düşen yıllık tüketim 3 kg, bir başka hesapla 1.250 bardak.” Çayın toplam gıda ticaretinin yüzde 5’ini oluşturduğuna dikkat çeken Uysal, bu rakamlarla çayın gıdada en büyük yedinci kategori olduğunu vurguladı. Tüketicilerin geçen yıl 213 bin ton çaya 2,25 milyar TL harcadığını belirten Uysal, Obaçay’ın ideal Türk çayı lezzetinin, toplam 1.650 kişi üzerinde yapılan markasız testlerle ispatladığını kaydetti. Bu sayede pazara iddialı bir giriş yaptıklarını belirten Uysal, “Obaçay tadı, mis gibi kokusu, capcanlı rengi ve berraklığıyla kalitede 4’te 4’ü yakaladı” dedi. İki farklı seriyle raflarda yerini alan Obaçay, Karadeniz serisi ile günün her anı için geleneksel çay lezzeti; bergamot aromalı serisi ile mis kokulu ve farklı lezzet seçimi sunuyor. Her bir seride dökme, demlik poşet ve fincan poşet çeşitleri bulunuyor.

İstanbul / Ümit Kızıltepe

16.09.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  Kriz, 1083 dolar fakirleştirdi

  Obaçay, 5 yılda yüzde 10 pazar payı hedefliyor

  Kredi kartı en çok Arefe günü kullanıldı

  Esnaf, büyümeden payını alamıyor

  Cari açık 7 ayda üçe katlandı

  Bütçe açığı 8 ayda yüzde 54 azaldı

  OECD: Para politikasını sıkılaştırın

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.