Çalışanların yüzde 60'ı Pazartesi istifayı düşünüyor |
Monster’in ‘’Türkiye’de çalışan sadakati’’ araştırmasına katılanların yüzde 60’ı en fazla pazartesi günü işten ayrılmayı düşünüyor. Monster, Kasım 2010’da www.monster.com.tr, Facebook, Twitter, Linkedin, FriendFeed gibi sosyal ağ platformları ve şirketlerle e-mail yoluyla ‘’çalışan sadakati’’ araştırması yaptı. Araştırmaya katılan 2 bin 760 çalışan ve adaya, ‘’Size istifa etmeyi en çok düşündüren gün hangisidir?’’ diye sorulduğunda, katılımcıların yüzde 60’ı en çok pazartesi günü işten ayrılmayı düşündüklerini belirtti. Katılımcıların yüzde 59’u şu an yaptığı işi severek yapmadığını belirtirken, yüzde 38’i iyi bir fırsat yakalaması halinde işten hiç düşünmeden ayrılabileceklerini söyledi. Katılımcıların yüzde 35’i şu an işsiz olduğunu ve aktif şekilde iş aradığını, yüzde 24’ü daha kıdemli çalışma veya iyi bir kariyer fırsatı doğduğunda işten ayrılmayı düşüneceklerini kaydetti. Çalışanların şirkete bağlılık ve sadakatleri hakkında, 453 şirkete yöneltilen sorularda, işverenlerin yüzde 40’ı çalışanlarının şirketlerine bağlı olduğunu düşünürken, yüzde 30’u ‘’emin değilim’’, yüzde 28’i ise ‘’hayır’’ cevabını verdi. İşverenlere ‘’Çalışanlarınızın iş saatleri içinde yeni bir iş aradıklarını düşünüyor musunuz?’’ diye sorulduğunda, şirketlerin yüzde 58’i bu soruya ‘’evet’’ dedi. Monster Worldwide’ın 2010’da tüm dünyada çalışan sadakatiyle ilgili yaptığı araştırmalara göre, 2006 yılında mezun olan birinin, 40 yıl içinde 8-12 kez iş değiştireceği öngörülüyor. Bir işyerinde çalıştığı halde kendini o işverene eskisi kadar bağlı hissetmeyen çalışan oranı yüzde 70’lerde bulunurken, bir çalışanın bir işte ortalama çalışma süresi 1955’de 27 yılken, bugün bu süre en fazla 4 yıla indi. Yeni jenerasyonun iş gücüne katılma oranıyla bu sürenin 2 yıla düşeceği tahmin ediliyor. |
08.12.2010 |