Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 26 Mart 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

 

Peugeot'ta 206 ailesinin son üyesi

Ürün gamını olabildiğince zenginleştirme politikasını her zaman takip eden Peugeot, yepyeni bir Peugeot 206 modelini sunuyor. Peugeot 206 Sedan, 206 gamının üç ve beş kapı, CC ve SW modellerinin ardından beşinci üyesi olacak.

Dünya prömiyeri, 2005 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilen bu çekici Sedan, 206'nın temel özelliklerinden ilham alınarak XXI. yüzyıl müşteri beklentilerine yenilikçi çözümler getirmek üzere tasarlanmış.

206 Sedan'ın 4.188 mm'lik uzunluğu, hatchback kardeşinden 353 mm daha fazla. Bu artış bagaj hacmine de yansımış ve 420 lt'lik bir bagaj elde edilmiş. Otomobilin sürücü koltuğuna geçtiğimizde, hatchback karoserli versiyonlardan farklı olmayan bir yapıyla karşılaşıyoruz.

Ön tarafta diz ve baş mesafesi yönünden sıkıntı oluşturmayan otomobilin, arka koltuklarındaki baş mesafesi biraz kısıtlı. Pasif güvenlik ekipmanı olarak önde iki havayastığı bulunan Comfort donanım seviyesinde, arka koltuklarda başlık sunulmuyor. Başlıklar Executive modelinde bulunuyor.

Rakiplerine göre ferah bir sürüş pozisyonu sunan 206 Sedan'da kullanılan 1360 cc'lik, sıralı dört silindirli, üstten tek egzantrikli ve 8 supaplı motor sunmakta. Motor gücünün 75 HP ve torkun da 120 Nm gibi makul bir değer olmakta. 1006 kg gibi hafif karoseri sayesinde 206 Sedan yeterince canlı ve çekiş sorunu oluşturmuyor.

Üretimi 6 milyona ulaşmış bir gamın üyesi olarak 206 Sedan, modern ve çekici görüntüsünü Peugeot Tasarım Merkezi'ne borçlu. 206 Sedan, görünümüne önem veren, estetik açıdan mükemmel bir otomobil arzulayan, bütün bunların yanı sıra güvenli ve sağlam bir otomobile sahip olmak isteyen geniş bir müşteri yelpazesine hitap ediyor.

206 Sedan da şiddetli darbe anında aynı yolcu koruma kapasitesine sahip. Bütün 206'larda ortak olan ön blokta, sağlam bir şekilde tasarlanmış, her birinde ve ön kısımda darbe durumunda (4,5 t yüke kadar) programlı deformasyonun sisteminden optimum düzeyde yararlanılmasını sağlayan oluklar barındıran kuşaklar bulunmaktadır.

Yol tutuş sistemleri olarak 206 Sedan, Peugeot'nun bütün gam tarafından tanınan ve kullanılan geleneksel bilgi birikiminden yararlanmaktadır.

Ön tarafta çift salıncaklı pseudo-MCPherson tipi süspansiyon mevcuttur. Her taşıyıcı eleman, helis biçiminde bir yaydan ve merkezi bir amortisörden oluşmaktadır. Çekili kolları olan arka takım, iki torsiyon çubuğuna, yatık yerleştirilmiş iki amortisöre ve 206 SW ve RC modellerinde olduğu gibi tekerleklerin düzleminin optimum şekilde sabit tutulmasını sağlayan iki gergi çubuğuna sahiptir.

206 Sedan'ın süspansiyon sistemi konfor odaklı tasarlanmış. Virajlarda salınıma sebep olan bu süspansiyon sistemi konfor yönünden beklentileri karşılıyor. Yol tutuş fazla zorlanmadığı sürece yeterli görülebilir.

26.03.2007


 

Fiat 500, yollara çıkmaya hazırlanıyor

Avrupa'daki küçük otomobilin öncülerinden Fiat 500, 50. yılında yepyeni yüzüyle yollara çıkacak. Henüz hiçbir fuarda sergilenmeyen Yeni Fiat 500'ün lansmanı 4 Temmuz 2007'de İtalya'nın Torino şehrinde gerçekleştirilecek.

Fiat 500'ün, 2007 yılının Temmuz ayında yollara çıkacak versiyonu için geri sayım devam ediyor. Yeni Fiat 500'ün ilk resimleri yayınlandı. Yollara çıkacağı 4 Temmuz 2007'ye kadar sır gibi saklanan ve hiçbir fuarda gösterilmeyen Fiat 500, ilk lansmanının yapıldığı tarihin 50. yıldönümü olan günde İtalya'nın Torino şehrinde görkemli bir lansmanla "merhaba diyecek".

Merakla beklenen Fiat 500, Fiat'ın Polonya'daki fabrikasında üretilecek. Tasarımı Fiat Style Centre tesislerinde yapılan Fiat 500, sportif ve dinamik dış çizgilere sahip. 3 kapılı aracın iç hacminin tasarımına da en az dış çizgiler kadar özen gösterildi. Uzunluğu 3.55 metre, genişliği 1.65 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.3 metre olan araç 2'si benzinli olmak üzere 3 ayrı motor seçeneğine sahip.

26.03.2007


 

Gelmiş geçmiş en güçlü Corsa

Opel, yeni Corsa OPC ile vites artırıyor. Opel'in en çok satan modeli Corsa'nın 4. nesil lansmanının yankıları sürerken, şimdi de Yeni Corsa'nın OPC modeli pazarda yerini almaya hazırlanıyor.

Yeni Corsa'nın dinamik karakterinin en net şekilde ifadesi olan OPC modeli ilk bakışta insanı heyecanlandıran bir otomobil. Maksimum çeviklik ve kontrol özellikleri benzersiz Corsa sürüş keyfine varmanızı sağlıyor. 1.6-litrelik turbo motor 141 kW/192 motor gücü ile bu kompakt üç kapılı modelin 0'dan 100 km/saat hıza sadece 7.2 saniyede çıkmasını sağlıyor. Corsa OPC'nin maksimum hızı 225 km/saat olup, 230 Nm maksimum tork, standart altı-ileri şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Ayrıca standart "turbo" sistemi tork hızını gerektiğinde geçici olarak yüzde 15 arttırarak 266 Nm'e çıkarır ve bu da bütün dinamiklerde artış sağlar.. Yeni Corsa OPC ile , Opel'in OPC serisinin model sayısı altıya ulaşıyor. Diğer OPC modellerinde olduğu gibi, Yeni Corsa OPC'de performansıyla nefes kesen bir model. Meselâ 80 km/saatten 120 km/saate çıkması beşinci viteste sadece 6.7 saniye sürüyor. Corsa OPC 7.9 litre / 100 km yakıt tüketimiyle bir performans otomobiline göre mütevazi değerler gösteriyor.

26.03.2007


 

Tofaş hedeflerini geçti

Tarihinin en yüksek ihracat rakamlarına 123 bin adet ile ulaşan TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., 2006 yılının konsolide ve finansal sonuçlarını açıkladı.

2006 yılının finansal sonuçlarına ilişkin bir açıklama yapan Tofaş CEO'su Ali Pandır, yeniden yapılanmanın başladığı 2006 yılında elde edilen sonuçların Tofaş'ın önümüzdeki dönemi için çok önemli olduğunu söyledi. Ali Pandır, gelinen noktayı şöyle özetledi:

"Geçtiğimiz yıl otomotiv sektörü yüzde 13 daralma gösterirken biz Fiat olarak pazar payımızı yüzde 0.9 artırma başarısı gösterdik. Yerli bir üretici olarak diğer markalara göre dalgalanmadan daha az etkilendik. Hem pazar payındaki başarımız hem de finansal sonuçlarımızın tatminkar seviyelerde olması bizi memnun etmektedir. Yatırımlarımıza yoğun bir şekilde devam etmekteyiz. 2006'da 288 milyon Euro olan yatırım miktarımız bu yıl 450 milyon Euro'ya ulaşacaktır. Başta Bursa fabrikasında üretilmeye başlanacak olan Linea olmak üzere 2007 yılında piyasaya çıkacak yeni modellerimizle daha önemli başarılara imza atacağımıza inanıyoruz" dedi.

26.03.2007


 

Yeni Audi S3 Türkiye’de

Lüks kompakt sınıfta performans çizgisini belirleyen Audi'nin S3 modelinin ikinci nesli ülkemizde de satışa sunuldu. 56 bin 111 Euro'dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla pazarlanmaya başlanan Audi S3, 255 HP güç üreten 2.0 litrelik TFSI motoru ve quattro dört tekerlekten çekiş sistemiyle ön plana çıkıyor.

Audi'nin lüks kompakt sınıftaki performans roketi S3'ün yeni nesli, Mart ayıyla birlikte 56 bin 111 Euro'dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Doğuş Otomotiv-Audi güvencesiyle Türkiye'de de satışa sunuldu. Xenon far, spor ön koltuklar, mat alüminyum görünümlü dış aynalar, S-Line tavan spoyleri, spor deri direksiyon, alüminyum görünümlü pedallar, spor süspansiyon, 225/40 R18 ebatlarında alaşım jant gibi ekipmanlar ise yeni nesil Audi S3'te standart olarak sunuluyor. Buna ek olarak quattro GmbH spor deri direksiyon simidinden Bose müzik sistemine ve iPod bağlantısına kadar farklı özellikler ise isteğe bağlı donanım kapsamında müşterilere sunuluyor.

26.03.2007


 

Skoda'ya yeni satış ve pazarlama müdürü

Otomotiv sektörünün deneyimli ismi Hüsamettin Yalçın, 19 Mart 2007 itibariyle Skoda Türkiye Distribütörü Yüce Auto A.Ş.'de, "Satış ve Pazarlama Müdürü" olarak göreve başladı.

"Londra University of Hull-İşletme" mezunu olan Hüsamettin Yalçın, otomotiv sektöründeki kariyerine Honda Türkiye'de Satış ve Pazarlama Yöneticisi olarak başladı. 2000-2006 yılları arasında, bir Borusan Holding kuruluşu olan Otomax'da Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Hüsamettin Yalçın, Ağustos 2006 tarihinde Skoda'ya Pazarlama Müdürü olarak geçti. Bir süredir yurtdışında, otomotiv sektörüyle ilgili özel bir eğitim programına dahil olan Yalçın, Mart ayında Türkiye'ye geri döndü. Yalçın, Skoda'daki görevine "Satış ve Pazarlama Müdürü" olarak devam edecek.

26.03.2007


 

Tuning Fuarı'nda Castrol Edge'den hediye yağmuru

Castrol Edge standını ziyaret edenler, mont, tamir kiti, t-shirt ve 1 litrelik Castrol Edge kazanma şansını elde edecekler.

5-8 Nisan 2007 tarihleri arasında CNR EXPO'da düzenlenecek olan Tuning Show 2007 fuarında Castrol Edge standını ziyaret edenler, fuar boyunca her gün hediye kazanma şansına kavuşacaklar. Castrol Edge standından hediye şansı elde etmek çok kolay. Fuarın birinci salonunda yer alan Castrol Edge standına gelenler burada bir form dolduracak ve formun üzerindeki numarayı, ardından boşluk bırakıp ad ve soyadlarını da yazarak (0532) 752 33 55'e cep telefonu ile kısa mesaj (SMS) olarak gönderecekler. Her gün, SMS gönderen her 100 kişiden biri hediye kazanacak.

26.03.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004