Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 31 Temmuz 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Marmaray’ın ilk seferi 2011’de

İstanbul Boğazı geçişini 4 dakikaya düşürecek olan ve saatte 70 bin yolcu taşıyacak Marmaray’ın 2011’de bitirilmesi planlanıyor. Başlangıçta 2009 yılında bitirilmesi gereken projede yaşanan gecikmenin sebebinin ise kara ve denizdeki kazılarda sık sık tarihî eserlerin çıkması olduğu belirtildi.

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın deneme seferlerine 2010 yılında başlanacağını kaydettiği projede, şimdiye kadar tünel açma çalışmaları devam ederken, aynı zamanda deniz dibine batırılacak 11 tüp tünelden 2’sinin batırılma işlemi gerçekleştirildi. 135 metre uzunluğunda ve 15 bin ton ağırlığındaki bu tüpler, birbirine 30 santimetre kalınlığında bir çeşit conta ile vakumla birbirine bağlandı ve izolasyonu sağlandı. Bundan sonra ise her iki ayda bir yeni bir tüpün denize batırılması öngörüldüğü dile getirildi.

Projenin en önemli avantajının, Gebze’den Halkalı’ya kadar İstanbul’un iki uç noktasını birleştirecek 77 kilometre uzunluğunda bir raylı sistem ortaya çıkması olduğunu söyleyen proje yetkilileri, sözkonusu mesafenin 1,5 saate düşürüleceğini ifade etti. Proje gerçekleştiğinde ayrıca, akşam ve sabah olmak üzere trafiğin yoğun saatlerinde 2 dakikada bir sefer düzenlenerek, trafik yoğunluğuna ve iki yaka arasında ulaşım problemine ciddî bir rahatlama getirilecek.

Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Japon yüklenici firma Taisei Corporation, Gama-Nurol şirketi ve Avrasya Müşavirlik firması tarafından yürütülen projenin sözleşmesini 2004 yılı Mayıs ayında imzaladı.

Marmaray’ın, şehirlilere çağdaş bir ulaşım imkânı sunulan, elektrik enerjisi kullanılarak çevreyi kirletmeyen, hava ve gürültü kirliliğini azaltan, bireysel ulaşıma ve karayoluna bağımlılığı azaltan, yolları otopark alanına dönüşmekten kurtaran bir sistem olacağını dile getiren DLH Genel Müdürlüğü yetkilileri, bu proje ile tarihî yarımadada trafiğin etkilerinin azaltılacağını vurguladı. Toplam uzunluğu 13 bin 558 metre olan sistemin, su yüzeyinden derinliğinin ise 60 metre olacağına dikkat çeken yetkililer, Marmaray’ın bu derinlikle “dünyanın en derin batırma tüneli” Ünvanı alacağını kaydetti.

/ İSTANBUL

31.07.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Çocuk istismarı sınır tanımıyor

  KRİZ DERİNLEŞTİ

  Marmaray’ın ilk seferi 2011’de

  ÖSS’de son günler

  Diyarbakır’da ‘Girdap 2’ operasyonu

  Günay: Anayasa konusundaki tavrımız, beyannamede açık

  Fikirlerin açıklanmasına karşı olmayın

  YAŞ, yarın toplanıyor

  Özdebir ASO Başkanı

  Başkanı asil üyeler seçecek

  Konyalılar yeni kabinede bakan istiyor

  Siyaseti bırakarak örnek olmak istedim

  AB’ye tam üyelik sürecini iyi yönetin

  Omuzlarımızdaki yük ikiye katlandı

  Sarıgül: Atatürk’ü kullanarak siyaset yapılmamalı

  Risâle-i Nur Anlama Semineri sona erdi

  Yılmaz mazbatasını vekâletle aldı

  Bağımsızlar yemin törenini beklemedi

  Mutluluk silâhla taçlandırılmaz

  IUS’dan öğrencilere dâvet

  Ankara’da sular kesiliyor

  Suşehri Meslekî Eğitim Merkezi açıldı

  Ankara’nın çehresi de değişiyor

  Sünnet sezonu başladı

  Asırlık dede ilk kez doktora gitti

  Nem, kalp hastaları için risk

  Sıcak ve soğuk bir arada dişlere zararlı

  Beldenin yarısı İngiltere’de

  Meke bataklığa dönüyor

  Anne sütü yetersizse

  Sağlıklı mangal nasıl yapılır?


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004