Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 18 Mayıs 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

 

Millî gelirde 140 ülke Türkiye’yi geçecek

ATO’nun hazırladığı raporda, IMF tahminlerine göre Türkiye’nin 2013’te kişi başın düşen millî gelirinin yüzde 34,1 artışla 12 bin 911 dolara çıkacağı belirtilerek, “180 ülkeden 140’ının kişi başına geliri 2007-2013 yılları arasında Türkiye’den daha yüksek oranda artacak. Türkiye kişi başına millî gelir artış hızında 141. olacak” denildi.

Ankara Ticaret Odası’nca (ATO) hazırlanan rapora göre, 180 ülkeden 140’ının kişi başına geliri 2007-2013 yılları arasında Türkiye’den daha yüksek oranda artacak. Raporda, Türkiye’nin 2013 yılında kişi başına millî gelirinin ise 12 bin 911 dolara çıkacağı belirtiliyor.

ATO’nun IMF Nisan 2008 Dünya Ekonomik Görünüm Veri Tabanından yararlanarak hazırladığı rapora göre, söz konusu 140 ülkeden 35’i halen Türkiye’nin üzerinde bulunuyor. Bu çerçevede, 105’i ülke büyüme hızı bakımından Türkiye’yi geçecek, 35 ülke ile de kişi başına millî gelir farkını daha da arttıracak. Kişi başına düşen millî geliri, 2007 yılı itibariyle Türkiye’nin altında bulunan Libya, Rusya, Romanya, Kazakistan, Azerbaycan, Arjantin ve Şeysel Adalarının kişi başına düşen geliri 6 yıl sonra Türkiye’yi geçecek. IMF’nin tahminlerine göre, önümüzdeki 6 yılda kişi başına geliri en hızlı büyüyecek ülke yüzde 252,6 ile Azerbaycan olacak. Azerbaycan’ı sırasıyla Gürcistan (yüzde 176,7), Rusya (yüzde 176,5), Kazakistan (yüzde 137,1), Moldova (yüzde 136,4), Bulgaristan yüzde (134,2), Belarus (yüzde 131,6), Ukrayna yüzde (131,2), Özbekistan yüzde (127,4), Romanya yüzde (122,6) izleyecek. ATO Raporunda, IMF tahminlerine göre Türkiye’nin 9 bin 629 dolar kişi başına milli gelir ile 2007 yılında 180 ülke arasında 53. sırada bulunduğu belirtilerek, ‘’2013 yılında Türkiye beş basamak birden gerileyerek, 58. sıraya düşecek’’ denildi. Rapora göre, listenin ilk sırasında ise 104 bin 673 dolar kişi başına millî gelir ile Lüksemburg yer alıyor. ATO Başkanı Sinan Aygün, rapora ilişkin yaptığı değerlendirmede, ‘’Türkiye 6 yılda yüzde 34,1 büyürken, Uruguay yüzde 73,3, Trinidad ve Tobago yüzde 70,5, Şeyseller yüzde 58,1 büyüyecek. Türkiye gibi genç nüfusa, zengin kaynaklara sahip bir ülke 141. sırada olmayı hak etmiyor. Türkiye büyümeye odaklı politikaları hayata geçirmelidir’’ diye konuştu.

/ Ankara

18.05.2008


 

Devlet vergiyi dört ilden topluyor

Topladığı vergilerle faiz ödemeleri başta olmak üzere bütçe harcamalarını finanse etmeye çalışan devlet, her 100 YTL’lik verginin 79 YTL’sini İstanbul başta olmak üzere ekonomik potansiyeli yüksek dört ilden elde ediyor.

Bu yılın Ocak-Nisan döneminde ülke genelinde 81 ildeki ekonomik ve ticarî faaliyetlerden toplam 76 milyar 399.6 milyon YTL vergi tahakkuk ederken, bunun yüzde 69.6’sı oranında 53 milyar 157.8 milyon YTL’lik tahsilat gerçekleştirildi. Dört ayda toplanan vergi gelirlerinin 22 milyar 776.2 milyon YTL ile yüzde 42.8’i tek başına İstanbul’dan elde edildi. Bu dönemde vergi gelirinin 7 milyar 567.7 milyon YTL ile yüzde 14.2’si Kocaeli, 6 milyar 76.4 milyon YTL ile yüzde 11.4’ü Ankara ve 5 milyar 596.6 milyon YTL ile yüzde 10.5’i de İzmir’den sağlandı. Dört ilden toplanan vergiler 42 milyar 16.9 milyon YTL’ye ulaştı. Dört ilin toplam vergi pastasındaki payı yüzde 79 düzeyinde gerçekleşti.

77 İL, VERGİNİN YÜZDE

20.7’SİNİ KARŞILIYOR

Toplam vergi gelirinde 77 ilin payı ise yüzde 20.7’de kaldı. Söz konusu illerde dört ayda toplam 20 milyar 328.5 milyon YTL tutarında vergi tahakkuk ederken, 11 milyar 5.3 milyon YTL’lik tahsilat gerçekleştirildi. Bu dönemde en az vergi geliri elde edilen iller ise 6.4 milyon YTL ile Bayburt, 6.8 milyonla Hakkâri, 7.4 milyonla Ardahan, 8.1 milyonla Kilis, 9.2 milyonla Tunceli, 10.8 milyonla Gümüşhane, 11.4 milyonla Iğdır, 14.6 milyonla Bingöl, 15.2 milyonla Bitlis ve 17.5 milyon YTL ile Muş oldu.

EN YÜKSEK TAHSİLAT

ORANI KOCAELİ’DE

En çok vergi sağlayan dört büyük ilde vergi tahsilatının tahakkuka oranı yüzde 75.1 olurken, 77 ilin ortalamasında bu oran yüzde 54.1’de kaldı. Ocak-Nisan döneminde 81 il içinde en yüksek tahsilat oranı Kocaeli’de gerçekleşti. Bu ilde dört aylık vergi tahsilatının tahakkuka oranı yüzde 86.92 düzeyinde gerçekleşti. Tahsilatın tahakkuka oranında Kocaeli’yi yüzde 77.47 ile İzmir, yüzde 75.25’le İstanbul, yüzde 71.51’le Tekirdağ, yüzde 70.88’le Mersin izledi.

/ Ankara

18.05.2008


 

Batmayan mayo, talebe yetişemiyor

Gökhan Yılmaz, yaz mevsiminin de gelmesiyle batmayan mayoya olan talebin ve rağbetin arttığını bildirdi. 2000 yılında şahıs şirketi olarak kurduğu şirketin, 2007 yılında Öncü Süs Dikişleri ve Tekstil San. Tic. Ltd. Şti. olarak kurumsallaştığını, ifade eden Gökhan Yılmaz, ünlü markalara fason süs dikişi hizmeti verdiklerini söyledi.

Batmayan mayonunda 2007 Ağustos ayı itibariyle denize girmeye başladığını dile getiren Yılmaz, batmayan mayonun bulunuşunu şöyle anlattı; “2006 yılında acı bir hadise yaşadık. Teyzemin oğlunu yüzme bildiği halde Şile’de kaybettik. Bu acıyı yaşayınca kurtarma düşünceleri bitmiyor. Batmayan mayo fotoğrafı gözümüzün önüne getirildi sanki. Bu düşüncenin sonunda batmayan mayo fikri çıktı. Patent alındı. Olay dünyada ilk. "

Mayoyu alan insanların Güngören’de bulunan şirketi telefonla arayarak kendisine teşekkür ettiğini belirten Yılmaz, “Alan insanlar birde telefonla arayıp özellikle teşekkür ediyorlar. Çünkü bir hasreti bitiriyorsun. Bugüne kadar ökçesine kadar suya giremeyen insanlar suyun derinliğine bakmadan atlıyorlar. Bu da size teşekkür olarak geri dönüyor” dedi. Tek sıkıntılarının kaliteyi bozmadan mal yetiştirmek olduğunu kaydeden Yılmaz, yurtdışından da çok talep olduğunu ancak önceliği Türkiye’deki belirli, kalite olmuş noktalara vereceklerini dile getirdi. 26 ülkeye ihracat yapan bir şirketle görüştüklerini de ifade eden Yılmaz, gelecek günlerde anlaşabileceklerini söyledi. Strateji olarak ürün fiyatını düşük tuttukları için korsan üreticilerin, taklit üretim riskine girmediğini hatta Çin’e gittiğini ve ürünün orada daha pahalıya mal olduğunu dikkat çeken Yılmaz, ürüne patent aldıklarını böyle bir durumda taklitleri kolayca toplatabileceklerini belirtti. Yılmaz, “Biz şortların mayoların fiyatlarına bakıpta 150-200 milyon demedik. Bugün şort 35-40 milyon, gelip 45 milyona çocuğunuza şort alabilirsiniz. Çocuğuna 45 YTL’ye kendine de 60 YTL’ye bir şort alınca sonra deniz diye birşey kalmıyor” diye konuştu.

YENİ ÜRÜNLER VE MAĞAZA

Güngören Sanayici ve İşadamları Derneği’nden 3 ay önce inovasyon ödülü aldığını da hatırlatan Yılmaz, deniz giysileri ve deniz ürünlerinin geliştirilmesi konusundaki Ar-Ge çalışmalarını ön planda tuttuklarını da belirterek önümüzdeki günlerde yeni ürünlerinin müjdesini verdi.

Batmayan mayoyla amaçlarının kolay yüzme ve suyu sevdirme olduğunu söyleyen Yılmaz yaptıkları bir araştırmada düzgün şekilde deniz nimetinden yararlanan insan sayısının yüzde 10’u geçmediği bilgisine ulaştıklarını belirtti. Kaliteli ve güvenilir oldukları için insanların Dolfinus’un atleti var mı?, Gözlüğü var mı? diye sormaya başladıklarını Yılmaz, segmentin o ürünleri üretmeye ve satışına doğru gittiğini belirtti. Düşüncesinin, insanların en kaliteli malı en uygun şekilde en emniyetli şekilde alabileceği bir satış mağazası formatı olduğunu işaret eden Yılmaz, “Marka deyipte insanlar 150-200 YTL bayılmasınlar. Marka dedikleri zaman aldanmayacakları, fazla harcamayacakları bir şey olacak. Dolfinus’un özü bu. Aldatmamak eksenli bir marka.

BOĞAZ’I KARŞIDAN KARŞIYA GEÇME YARIŞI

Bu yıl veya gelecek yıl ürünlerini iddialı bir konuma getirmek için ödüllü boğazı karşıdan karşıya geçme yarışması düzenleyeceklerini dile getiren Yılmaz, “Boğazı karşıdan karşıya yüzerek geçebilecek insan azdır. Ama batmayan mayoyu giyen adam adalara yüzerek bedava gidip, gelebilir.

Yalnız biz boğulmazsınız, ölmezsiniz gibi ifadeleri hiç kullanmıyoruz. Çünkü bu bizim işimiz değil. Adamlar Titaniği yaptı, batmayan gemi diye. Güverteye koyduğu adamı düşünmedi buzullara çarptı, battı” şeklinde konuştu.

Ümit KIZILTEPE / İstanbul

18.05.2008


 

Baykan Kombi, yeni nesil ürünlerini tanıttı

BAYKAN Kombi, sektöründe dünya’nın üçüncü ve Türkiye’nin en büyük fuarı olarak gösterilen Sodex 2008 fuarına katılarak, yeni nesil ürünlerini tanıttı.

Baykan Kombi, İtalyan Fontecal firması ile yaptığı ortak proje sonunda pazara sunmaya başladığı yeni nesil ürünlerini CNR Expo Fuar Merkezinde gerçekleştirilen Sodex fuarında tanıtma fırsatı buldu. Fuarda düzenlediği basın toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Kan, “Ürünlerimizle ısıtamayacağımız alan kalmadı” dedi. Proje ve yeni ürünleri hakkında bilge veren Süleyman Kan şunları söyledi: “Fontecal firması ile ortaklaşa gerçekleştirdiğimiz son proje ile yoğuşmalı kombi ürün gamımızı geliştirdik ve ayrıca bu ürünlerle 3000 kW’a kadar kaskad sistemler oluşturarak her türlü alanı artık çok rahatlıkla ısıtabileceğiz. Baykan şuana kadar yaptığı çalışmalarla sizlerinde bildiği gibi bir çok ilkin öncüsü olmuştur. 6 Yıl Garantili kombi projesinden sonra şimdi de 200 kW ile Tek Cihazla En Büyük Gücü sunan tek markayız. Sezonun kıpırdamaya başladığı şu günlerde toplu konutlara satışta ve doğal gaz gelen illerde bayilik çalışmaları gerçekleştiriyoruz.” Kalitesine en çok güvenilen marka olarak Baykan Kombi’nin, 2007 yılı Tüketici kalite ödülüne lâyık görüldüğünü de hatırlatan Kan, “Baykan Kombi, ‘Koşulsuz Müşteri Memnuniyetini’ kendine ilke edinerek müşterilerine en hızlı ve etkin şekilde çözüme yönelik 7/24 servis hizmeti vermektedir. İstanbul gibi büyük bir anakent de ortalama iki saatte gibi kısa bir sürede Baykan Servis hizmeti vermektedir. Bu sene ‘Geleceğin Teknolojisi’ diye yaptığımız yatırımlarla 2009 yılında Tüketici Kalite Ödülüne tekrar adayız” diye konuştu.

Yeni Asya / İstanbul

18.05.2008


 

Bank Asya’nın ilk çeyrek kârı 51 milyon YTL

BANK Asya 2007 yılı ilk çeyreği 36 milyon YTL olan vergi sonrası net kârını, 2008 yılı ilk üç ayında 37 mil-yon YTL’ye yükseltti.

Bank Asya’nın vergi öncesi kârı da 51 milyon YTL olarak gerçekleşti. Bank Asya Genel Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklamada, Banka’nın 2008 yılında da kârlı bir şekilde büyümeye devam ettiği ifade edilerek Bank Asya’nın 2008 yılı ilk üç ayına ait büyüklük rakamlarına yer verildi: Bank Asya’nın 2007 yılı ilk üç ayında 36 milyon YTL olan net kârı, 2008 yılı aynı döneminde yüzde 2,80 artışla 37 milyon YTL’ye yükseldi. Yıl sonuna göre Bank Asya’nın özkaynakları yüzde 4,37 artışla 891 milyon YTL’ye, aktif toplamı yüzde 11,87 artışla 7.003 milyon YTL’ye, cari ve katılma hesapları yoluyla topladığı fonlar da yüzde 10,76 artışla 5.203 milyon YTL’ye yükseldi. Öte yandan Bank Asya’nın nakdi krediler toplamı 5.275 milyon YTL’ye, gayrinakdi krediler toplamı ise 9.138 milyon YTL’ye ulaştı. Alt yapı çalışmalarına 2008 yılında da ağırlıklı olarak devam eden Bank Asya’nın aynı dönem içinde şube sayısı 124’e, personel sayısı 3.415’e yükseldi.

Yeni Asya / İstanbul

18.05.2008


 

Proton, otogaz kullananları sevindirdi

ULUSLARARASI alanda kendini ispatlamış otomobil markası Proton, son yılların tercih edilen yakıtı otogazın avantajlarını 0 km araçlarıyla otomobil kullanıcılarına sunuyor.

Proton, BRC – 2A Mühendislik tarafından montajı yapılan sıralı sistem otogazlı araçlarında 3 yıl veya 60.000 km garanti veriyor. Yakıttan yüzde 35’lere varan oranda tasarruf sağlayan sistemi tercih eden Proton müşterileri bu ürün karşılığında ödedikleri bedeli, araçlarını kullanmaya başladıkları andan itibaren geri almaya başlıyor. Proton aynı zamanda Aygaz ile ortak bir kampanya başlatıyor. LPG’li Proton sahipleri, ilk alımda geçerli olmak üzere 30 YTL değerinde ücretsiz Aygaz Euro LPG ve yapılan bütün otogaz alımlarında harcanan tutarın yüzde 1’i değerinde paropuan kazanıyor.

Yeni Asya / İstanbul

18.05.2008


 

DOUBLE-UP, fakir kalfaları evlendiriyor

OTOMOTİV Katkı Ürünleri sektörü markalarından DOUBLE-UP, oto sanayi sitelerinde çalışan ve evlenmek üzere olup maddî durumu elverişsiz olan 7 kalfayı evlendirecek.

DOUBLE-UP başlattığı sosyal sorumluluk kampanyası ile oto sanayi sitelerinde çalışan ve evlenmek üzere olup maddî durumu elverişsiz olan 7 kalfanın bütün beyaz eşya ve ev eşyaları, mobilyaları ve gelinlik, damatlık, yüzük gibi bütün ihtiyaçlarını hiçbir eksiği kalmayacak şekilde hediye etmenin yanı sıra; çiftlerin düğününü ve 5 yıldızlı bir otelde ba-layı organizasyonunu da gerçekleştiriyor.

Yeni Asya / İstanbul

18.05.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA
Download

Kutlu Doğum Haftası Pdf

Bütün haberler