"Gerçekten" haber verir 28 Ekim 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

YENİSİAD Ege gezisi

YENİSİAD (Yeni Sanayici ve İşadamları Derneği) Yönetim Kurulu’nun Güneydoğu gezisinden sonra, gecikmiş bir karar olarak Ege gezimizi de yerine getirmek için yollara düştük.

17 Ekim Cuma günü Denizli’den, üyemiz Süleyman Delikanlı rehberliğinde gezi başladı.

Denizli’nin önde gelen firmalarından Nur Tekstil ile ziyaretimize başladık, imalâtının yaklaşık yüzde seksenini ihraç eden firmanın, otellerde ve lokantalarda kullanılan yastık, çarşaf, yatak örtüsü, masa örtüsü imalâtı yaptığını öğrendik ve üretimlerini gördük.

Cuma namazımızı sanayi yakınındaki bir camide beraberce eda ettik. Cami çıkışında köy bakkalı teyzemiz ile Mücahit Bey arasındaki konuşma bizi tebessüm ettirdi, size de nakletmek istiyorum.

Mücahit Yıldız Bey YENİSİAD’ımızın sekreteri ve Sultanlar Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi. (Mücahit Bey, hem ziyaret hem ticaret diyerek, şirketlerinin bünyesinde bulunan temizlik ve gıda ürünü maddelerinden; Kenton Kabartma Tozu, Camsil, Ernet, Salon Sıvı Sabun ve Arı Mama gibi mamülleri market ve bakkallardan sormak için ziyaretler yapıyor. Cami çıkışında bir bakkala uğradı, ‘Sizde Arı Mama var mı?’ dedi. Bakkal teyzemiz de, ‘Bizim arılar mama yemez beyim’ dedi ve hepimizi tebessüm ettirdi.)

Denizli ziyaretimiz, Risâle-i Nurun haşirde bayraktarlığını yapacak olan ve Aziz Üstad yerine şehid olan Hafız Ali ve Üstad Bediüzzaman’dan müfarâkatını “Çekilip nur-u hidayet, yine zindan olacak…” diye feryâd eden Risâle-i Nurun şairi Hasan Feyzi Ağabeylerin makberlerini ziyaret edip Kur’ân okuyup duâlar edip, o güzel hüzünlü şiiri Abdurrahman İraz’ın sesinden bir daha yad ederek devam etti.

O güzel günün gecesi de; Denizlili kardeşlerin katkıları ile yapılan muhteşem hizmet merkezinde, müstakim dostlarla sohbet ettik, şevk aldık ve o istifadeli sohbetin ardından, görme özürlü hafız, Ahmet Sarıkaya’dan dinlediğimiz Kur’ân-ı Kerim ve yine kendisinin kıraat ettiği meali ile duygulandık, kendimize geldik.

Bu güzel sesi bütün ahalinin dinleyebilmesi için, bir CD yapılması yolunda Denizlili bir iş adamı kardeşimize istirhamda bulunduk, değerlendirecek İnşallah.

Denizli’ye veda edip, Tire’li kardeşlerle kucaklaşmak için Dilruba Turizm’in Denizli Temsilcisi Ahmet Beyin emektar minibüsü ve Süleyman Delikanlı Beyin aracı ile; mandalin, zeytin ve yemiş bahçelerini temaşa ve tefekkür ederek giderken; “Seyahat ediniz, sıhhat bulunuz” Hadisi Şerifinin ne kadar gerekli bir tavsiye olduğunu daha iyi anladık.

Tire’de bizi YENİSİAD üyemiz, yazar kardeşimiz, müteşebbis iş adamı Gökçe Ok karşıladı. Bizi yirmi beş yıl önce Yıldız Teknik Üniversitesinden mezun olmuş ve firmalarının ismini de Yıldız Mühendislik olarak tesbit etmiş, yirmi beş yıldır da ortaklıkları devam eden ve ilâ-nihaye de devamını dilediğimiz iki okul arkadaşı; Hüseyin Zincirci ve Emin Safa Kayacan kardeşleri işyerlerinde ziyaret ettik. Elektrik, su tesisat malzemeleri satışı ve taahhüdü yapıyorlar. Kısa sohbetimizden sonra, ‘hayırlı işler’ temenni edip ve Gökçe Beye; “Bu müstakim kardeşlerimizden yirmi beş yıllık ortaklığın sırrı ile ilgili bir röportaj yapmasını” istirham ettik.

Daha sonra, Gökçe Ok’un, eşi ile birlikte özürlü çocukların eğitimi ile ilgili olarak açtıkları rehabilitasyon merkezini ziyaret edip kendilerini tebrik ettik.

O kolejimizde Denizlili iş adamı ağabeyler kardeşler ile bir araya geldik. YENİSİAD Derneğimiz hakkında bilgi verdik, fikir alış verişinde bulunduk. Oradan da beraberce her türlü kitap, kırtasiye, kaset, cd çeşitleri bulunan Yeni Asya büromuzu ziyaret ettik.

Tireli kardeşlerimizle de kucaklaşıp veda ettikten sonra İzmir’in yolunu tuttuk. Akşam geç olmasına rağmen bizi iş yerinde bekleyen YENİSİAD Yönetim Kurulu üyemiz Ferdi Sevinç’le buluştuk. Hep birlikte binanın bir katını YENİSİAD ve Risâle-i Nur Enstitüsü Seminer Salonu yaptıkları mekânda akşam namazlarımızı edâ ettik ve CRUZZO adı altında ürettikleri takım elbise ve ceketleri shovrumunda gördük.

Cumartesi olması hasebiyle umumî sohbete katıldık. İzmirli kardeşlerle kucaklaştık, beraberce asrın reçetesinden sunulan hakikatleri dinledik, çaylarımızı yudumladık ve Ege gezimizi böylece tamamlamış olduk.

Eyüp OTMAN

28.10.2008

Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

GAZETE 1.SAYFA

Başlıklar

2001’e göre fark: Borçlular değişti

Parası lâzım değil, ama IMF ile anlaşalım

İZTO: Bankalar agresifleşmesin

Kiralar bankaya yatacak

Petrol fiyatları 60 doların altında

Amerika, faizsiz bankacılığı tartışıyor

YENİSİAD Ege gezisi

Renault üretimi durdurdu

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır