27 Ekim 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Et ve süt, petrol gibi stratejik ürün oldu

Namik Kemal Üniversitesi (NKÜ) Ziraat Fakültesi Zootekni Bölüm Başkanı Prof. Dr. Muhittin Özder, ‘’Et ve süt, tıpkı petrol ve uranyum gibi stratejik ürün oldu’’ dedi.

Türkiye’de şu anda yeni doğmuş 3 günlük bir buzağının fiyatının 1400 lira olduğunu öne süren Özder, Amerika Birleşik Devletleri’nde ise aynı buzağının 50 dolar (yaklaşık 70 lira) ile 125 dolar (yaklaşık 175 lira) arasında alınabildiğini belirtti. Bu farkın çok fazla olduğunu bildiren Özder, besicinin bu farkın üzerine, besi materyalini de pahalıya alarak fazla para kazanamadığını ifade etti. Özder, şunları kaydetti: ‘’Proteini en fazla ve en ucuz hayvansal gıdalardan sağlıyoruz. Toplumların zeka gelişiminin iyi ve daha sağlıklı olması için mutlaka hayvansal gıda tüketimi yüksek olması lazım. Et ve süt, tıpkı petrol ve uranyum gibi stratejik üründür. Çünkü, insanlar artık beyinleriyle savaşıyorlar. Türkiye’de kişi başı günde 26 gram hayvansal gıda tüketilirken, Avrupa’da 65 grama çıkıyor. ABD’de ise 74 gram civarında. Çin’de 50 yıl öncesine kadar pirinç ve bitkisel ürün tüketen, kırmızı et ve sütü en az tüketen toplumdu ancak 10 yıl içinde kişi başı 7 litre olan süt tüketimini, 25 litreye çıkardılar.’’

27.10.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  MB’den kredi ve cârî açık uyarısı geldi

  Diyarbakır pamuğuna yüksek fiyat

  İşsizlik bir miktar artar

  İç Anadolu’da 600 milyar dolarlık petrol umudu

  Devlete 4898 yeni taşıt daha

  İGED girişimcileri rekabete hazırlayacak

  Fiat’tan yüzde 16’ya varan indirim kampanyası

  Et ve süt, petrol gibi stratejik ürün oldu

  Ford Otomotiv’e EBRD’den büyük kredi

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.