Türk erkeklerinin yüzde 79'u Dünya Kupası heyecanını yaşadı. Master Card'ın araştırmasında kupanın Türk halkının yüzde 43'ü tarafından ilgiyle izlendiği ortaya çıktı.
Türklerin Dünya Kupası ilgisinin değerlendirildiği araştırmaya göre, Türk erkeklerinin yüzde 79'u 2006 Dünya Kupası heyecanını yaşadı. 2006 FIFA Dünya Kupası ana sponsoru Master Card, 2006 FIFA Dünya Kupası boyunca Türklerin davranış biçimlerini ve Dünya Kupasına ilgilerini araştırdı. Araştırmaya göre Dünya Kupası, Türk halkının yüzde 43'ü tarafından ilgi ile izlendi. Dünya kupasını en çok ilgi ileizleyen grup 20-24 yaş grubu oldu.
11 il merkezinde bin kişi arasında yapılan araştırmaya göre erkekler beklendiği gibi kupaya kadınlardan fazla ilgi gösterdi. Kadınların sadece yüzde 23'ü kupayla ilgilendiğini belirtirken, bu oran erkeklerde yüzde 79'a yükseldi. Yaş gruplarında 35-44 yaş arası en az ilgilenen grup oldu. Araştırmaya verilen cevaplar bölgelere göre de farklılıklar gösterdi. Dünya kupasına en fazla ilgiyi Akdeniz Bölgesi gösterirken, bu bölgeyi Ege ve Marmara bölgeleri takip etti. Dünya kupasına en az ilgi gösteren bölge ise İç Anadolu Bölgesi oldu.
Araştırmada, maçların nerede ve ne şekilde izlendiği sorulduğunda yüzde 20'sinin evde izlediği, yüzde 8'inin tek başına, yüzde 12'sinin ise arkadaşları ile izlemeyi tercih ettiği belirlendi. Dünya Kupasını seyretmek için Almanya'ya gidenlerin oranı yüzde 1'in altında kaldı. Kupayı takip edenlerin yüzde 31'inin sadece maçları takip ettiği belirlenirken, hem maçları hem de yorum programlarını takip edenler yüzde 20 olarak gerçekleşti.
|