Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 18 Haziran 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Tatiliniz zehir olmasın

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Ali Er, “bazı kişilerin seyahat acentesi adı altında sadece turizm sezonunda çalıştıklarını ve tüketiciyi çeşitli vaatlerle aldattıklarını’’ ifade ederek, tatile çıkacakları uyardı.

Tatile çıkacak tüketicilerin öncelikle yasal seyahat acentelerini tercih etmesi gerektiğini söyleyen Er, ‘’Çok fazla seyahat acentesi var. Cazip fiyatlar sunuyorlar. Tüketici fiyata aldanmasın. Tercih edeceği acenteyle ilgili ön araştırma yapsın’’ dedi.

Er, seyahat acentelerinin Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan işletme belgesi almak zorunda olduklarını belirterek, ‘’Tüketici, tatil satın alacağı acenteye, işletme belgesini sormalı. Ayrıca acentenin TÜRSAB’a üye olup olmadığını kontrol etmeli’’ dedi.

Tüketicilerden en çok paket turlarla ilgili konularda şikâyet aldıklarını belirten Er, şunları kaydetti: ‘’Bazı kişiler seyahat acentesi adı altında sadece turizm sezonunda çalışıyor. Sayıları oldukça fazla, yasal çalışan kadar yasa dışı çalışan şirket var. Küçük bir ofis tutup her yere ilân veriyor, sezon sonrası kapanıp gidiyorlar. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda muhatap bulamıyorsunuz. Şikâyette bulunsanız bile ‘Yetki belgesi olmayan şirketten neden tatil satın aldın?’ cevabıyla karşılaşıyorsunuz. Olan yine tüketiciye oluyor. Yetkililer denetimleri arttırmalı. Yazın ayda ortalama 50-60 şikâyet alıyoruz.’’

SÖZLEŞME İMZALANMALI

Er, acentelerin, paket tur başlamadan önce sözleşmeyi yazılı olarak hazırlayıp bir nüshasını tüketiciye vermeye yükümlü olduğunu anlattı. Er, acentelerinin seyahat sigortası yapmaya zorunlu olduklarını söyledi.

Ali Er, tüketicinin seyahat esnasında oluşan aksaklıkları tarih, saat ve yer belirtilerek not almasının ileride oluşabilecek hukukî sürece katkı sağlayacağını kaydetti.

Ali Er şunları söyledi: “Acentenin sözleşmede yer alan hizmetlerden birini bile gerçekleştirmemesi durumunda tüketicinin sözleşmeyi feshetme hakkı var. Tüketicinin, 2 yıl içerisinde Tüketici Sorunları Hakem Heyetine, Tüketici Mahkemelerine ve TÜRSAB’a başvurma hakkı var. Yasalar tüketicin yanında ama acenteler yanlı düzenlenmiş sözleşmelerle tüketiciyi bağlıyor.’’

Ali Er, ‘’Her şey dahil’’ sistemiyle ilgili şikâyetler de aldıklarını belirterek, ‘’Yatak fiyatları düşük tutularak müşteri otele çekiliyor. Otelde müşteriden değişik adlar altında para alınıyor. En küçük bir hizmet, ‘Bu ekstraya giriyor’ denilerek yüksek fiyattan tüketiciye satılıyor. 1 YTL tutarındaki içeceğe, 5-10 YTL ödemek zorunda kalan tüketiciler ile karşılaşıyoruz’’ diye konuştu.

/ BODRUM

18.06.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Gönül: TSK’nın parasını hiç kısmadık

  BAŞLARINI AÇTIRDILAR

  Adaylar sınavda, aileleri ise okul bahçesinde ter döktü

  Yasağa tepki

  Anne kalbi heyecana dayanamadı

  Seçim takvimi işliyor

  Anayasa Mahkemesi, CHP’nin başvurusunu yarın görüşecek

  Üniversitede şarap kursu

  Atalay: Şehit cenazelerinde ucuz siyaset yapılıyor

  Merzifon şehidini bağrına bastı

  İnönü: Askerin gözü Çankaya’da olur

  Tren tünelde raydan çıktı: 4 yaralı

  Arınç: Meclis, çevreye karşı duyarlı

  Güvenlik probleminin çözümü ortak mücadelede

  Adan: Merkez sağın adresi DP

  DP, Amasya adaylarını tanıttı

  Doğuda temizlik hareketi sürüyor

  NATO görevlileri hırsızlıktan gözaltına alındı

  Tatiliniz zehir olmasın

  Çocuklu ailelere tatil tavsiyeleri

  Mahalleli imece usulü su getiriyor

  İstanbul’a hayvanat bahçesi

  Sağanak yağış ve dolu Afyon’u vurdu

  200 yıllık tohum yeşerdi


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004