Süper marketlerle bakkallar arasında yaşanana benzer şekilde, bağımsız ve küçük bilişim firmalarının, son dönemde yaygınlaşan teknoloji marketler sebebiyle bireysel kullanıcı açısından pazar paylarını büyük ölçüde kaybettiği bildirildi.
Türkiye Bilişim Sektörü Derneği (TÜBİDER) Genel Sekreteri Nuri Ödemiş, yaptığı açıklamada, son dönemde yaygınlaşan teknoloji marketlerinin, bireysel tüketiciler tarafından büyük ilgi gördüğünü ve her geçen gün yenisinin açıldığını söyledi. Bu durumun, halk arasında ‘’bilgisayarcı’’ olarak adlandırılan, bağımsız ve küçük bilişim firmalarının pazar payını büyük ölçüde azalttığını ifade eden Ödemiş, ‘’Süpermarket-bakkal örneğinde olduğu gibi, bilişim sektöründe de büyük teknoloji marketler, küçük işletmeleri zor durumda bırakmaya başladı. Bireysel kullanıcılar satın almak istedikleri üründe ilk önce fiyata bakıyor. Fiyat konusunda ise teknoloji marketlerinin açık bir üstünlükleri var’’ dedi. Ödemiş, teknoloji marketlerdeki çoğu ürünün satış fiyatının, küçük bilgisayar firmalarının ürünü toptancıdan alış fiyatının dahi altında olduğuna dikkati çekti.
|