Güncel |
Asılsız ihbarlar 112 Acil Servis’e “imdat” dedirtiyor |
İstanbul’da ‘’112 Acil Sağlık Hattı’’na günde gelen ortalama 80 bin ihbardan 70 bininin asılsız olması acil sağlık hizmetinin sunumunda sorunlara yol açtı. İstanbul İl Genel Meclisinden yapılan yazılı açıklamada, Meclisin Eylül ayı toplantısında 112 Acil Sağlık Hizmetleri konusundaki Sağlık Komisyonu’nun raporunun değerlendirildiği kaydedildi. İstanbul 112 Acil Sağlık Hizmetleri biriminde 390 doktor, 480 şoför, 530 yardımcı sağlık personeli olmak üzere 1400 personelin görev yaptığı belirtilen açıklamada, acil sağlık biriminde 22 tam donanımlı ambulans, 5 motorize ekip, 2 hava ambulansı, 1 deniz ambulansı ve 128 adet 112 acil istasyonu ile Anadolu ve Avrupa yakalarında birer tane olmak üzere 2 acil sağlık komuta merkezi bulunduğu anlatıldı. Açıklamada, 24 saat 15 sağlıkçı telefon operatörü ve 6 danışman doktorun görev yaptığı çağrı merkezinin dakikada 300 çağrıya cevap verdiği belirtilerek, komuta merkezlerine, günlük ortalama 80 bin çağrı ulaştığı, bunların 10-15 binin gerçek vakalar, geriye kalan 65-70 bininin ise asılsız ihbarlardan oluştuğu ifade edildi. Açıklamada, ambulansların vakaya ortalama 8 dakika 17 saniyede Acil Sağlık Hizmetlerinin İstanbul’da ortalama bin vakaya hizmet ulaştırdığı kaydedildi. |
09.09.2010 |