01 Aralık 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Yurt Haber

Yol uzun, asma köprü kısa

Gümüşhane’nİn Kürtün ilçesi ile Araköy Köyü arasındaki 21 kilometrelik mesafeyi dolaşmak istemeyen bazı sürücüler, ‘’kestirme’’ diye adeta ölüme meydan okurcasına tonlarca ağırlıktaki araçlarıyla Kürtün Baraj Gölü üzerinde yeni yapılan asma köprüden geçiyor.

Sürücüler, teknik heyetin olumlu rapor vermesi halinde hafif tonajlı araç trafiğine de açılacağı belirtilen köprünün tamamlanmasını beklemeyerek, hem kendilerini hem de köprünün geleceğini tehlikeye atıyor. Kürtün Baraj Gölü’nün su tutmaya başladığı 2003 yılından itibaren ilçe merkezi ile Araköy arasında ulaşımı sağlanyan 11 kilometrelik kara yolu üzerindeki biri betonarme, diğeri kemer iki köprü su altında kaldı. Bu tarihten itibaren ulaşım, baraj gölü etrafından dolaşan ve Karaçukur Köyünden geçen 21 kilometrelik servis yolundan sağlanmaya başlandı. İşleri nedeniyle sık sık ilçe merkezi ve Özkürtün beldesine gitmek zorunda kalan köy halkı, stabilize yolda 7 yıldır yaşadıkları çileyi biraz olsun hafifletebilmek amacıyla baraj gölü üzerine asma köprü yapılmasını talep etti.

Köy muhtarı Abdullah Işık’ın önderliğindeki köylülerin talebi ilgili makamlar tarafından kabul görürken, söz konusu mevkiye devlet-vatandaş işbirliği ile asma köprü yapılmasına karar verildi. 300 bin liraya mal olması planlanan köprü için 240 bin lira köylüler tarafından toplandı, geri kalan para ve malzemeler ise devlet tarafından karşılandı. Kürtün Baraj Gölü’nün Yassıkaya mevkisine kurulan 165 metre uzunluğunda, 3 metre genişliğindeki asma köprü kısa süre önce kısmen tamamlanarak yaya trafiğine açıldı. Bunu fırsat bilen bazı sürücüler ise 7 yıldır yaşadıkları yol çilesinin de etkisiyle ‘’kestirme’’ diye araçlarıyla asma köprüden geçmeye başladı. Köprüyü kullanan araçlar arasında 2 tonun üzerinde ağırlığa sahip minibüsler bile var. 10 kilometre daha fazla yol yapmak istemeyen böylece hem zamandan hem de yakıttan tasarruf etmeyi düşünen sürücüler, tonlarca ağırlıktaki araçlarıyla ayakları ve bağlantı demirleri henüz takılmamış asma köprüden geçerek adeta ölüme meydan okuyor.

RAPOR OLUMLU OLURSA

Araköy Köyü Muhtarı Abdullah Işık, yaptığı açıklamada, köprünün ulaşıma açılmasıyla yol çilelerinin biraz olsun hafiflediğini söyledi. Köprünün hafif tonajlı araçların da kullanabileceği şekilde inşa edildiğini ancak bunun için bazı eksikliklerin giderilerek, ilgili kurulun onay vermesi gerektiğini ifade eden Işık, şöyle devam etti: ‘’Köprüye, küçük tonajlı araçların da geçebilmesi için 64 adet askı demiri takılması ve ayaklar yapılması gerekiyor. Askı demirlerinin 32 tanesini köylülerimizin imkânlarıyla maddî gücümüzü de zorlayarak aldık. Ancak başka paramız kalmadı. Demirler tamamlandıktan sonra tıpkı İstanbul Boğazı’ndaki köprüler gibi köprünün her iki yanına ayaklar inşa edilecek ve köprü, bağlantı demirleriyle ayaklar arasına gerilecek halatlara bağlanacak. Bunlar tamamlandıktan sonra, teknik heyetin yapacağı incelemede olumlu rapor vermesi halinde köprü, hafif tonajlı araç trafiğine de açılacak. Böylece 7 yıldır çektiğimiz yol çilesi biraz olsun hafiflemiş olacak.’’ Işık, köprü sayesinde köy ile Özkürtün beldesi arasındaki mesafenin de 1200 metreye düştüğünü kaydetti. TAHTA KÖPRÜDEN KURTULUYORLAR Malatya İl Özel İdaresi, 2 köy ve 4 mezradan Yazıhan ilçesinde ulaşımı sağlayan tahta köprünün yerine, betonarme köprü inşa ediyor. İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Sami Er, yaptığı açıklamada, Yazıhan ilçesine bağlı 2 köy ve 2 mezranın Malatya şehir merkezi ile ulaşımını sağlayacak olan bir köprü inşa ettiklerini söyledi. Gövük ve Aşağı Boyaca köyleri ve 4 mezranın Yazıhan ilçesi ve Malatya şehir merkezi ile bağlantısının oldukça uzun bir mesafe olduğunu anlatan Er, bu köylerin ilçe ve il merkezi ile bağlantılarını Kuruçay üzerine derme çatma oluşturdukları tahta bir köprü ile sağladıklarını kaydetti. Er, köylülerin köprü talebi olduğunu belirterek, şöyle konuştu: ’’Beni köylerine davet ettiler. Gittim, yaşadıkları sıkıntıları gördüm. İçler acısı bir durumla karşılaştım. Bir tahta köprü yapmışlar. Derme çatma, bir insanın zor geçebileceği bir köprü. İlkbahar ve sonbahar aylarında çay suları yükselince dershaneye giden çocukları için gidiş gelişler işkenceye dönüşüyormuş. İlk ve orta öğretimde okuyan çocuklar dershane için Yazıhan’a gidip geliyormuş. Çocukların dershaneden dönüşlerinde ne olur ne olmaz diye aileleri köprünün başında geç saatlere kadar bekliyormuş. Köylerin Yazıhan’la eski bir bağlantı yolları var. Ancak çok uzak. Bu tahta köprünün yerine bir köprü yaptığımızda bu güzergâh 15 kilometre kısalmış olacak.’’ Köylülerin bütün arazilerinin de tahta köprünün bulunduğu güzergahta olduğunu dile getiren Er, şu bilgiyi verdi: ‘’Gerçekten sıkıntılı bir durum. Köprünün çok elzem olduğu kanaatine vardık. 54 metre uzunluğunda, 9 metre genişliğinde, 4 metre de yüksekliğinde köprü projesi yaptık. Geçen ay ihale edilerek, köprünün inşası başladı.’’ Köprü inşaatının 20 Aralık’ta biteceğini kaydeden Er, ‘’Köy halkı sıkıntıdan kurtulacak. Aileler gece yarılarına kadar çocuklarının dershaneden dönüşünü beklemekten kurtulacak. Hem de tarım arazilerine çok daha rahat ulaşacaklar’’ dedi.

01.12.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Bütün haberler

Başlıklar

  Yol uzun, asma köprü kısa

  Çöpten toplanan 50 ton kâğıt okullara dağıtıldı

  Kadirli’de dut ağacı meyve verdi

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.