"Gerçekten" haber verir 12 Temmuz 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.

Kariyer

YAZ OKULU İZLENİMLERİ 1 - 5 TEMMUZ 2008

YASEM yaz okulu bu yıl farklı bir ortam ve farklı bir program olarak gerçekleştirildi. 1-5 Temmuz tarihlerinde beş gün süren yaz okulu programı Kızılcahamam Asya Termal Tatil Köyünde yapıldı.

Son derece lüks, bütün beklentilere cevap verebilecek şekilde donanımlı geniş ve kompleks bir tesis. Devre mülk, apartotel, otel, eğitim salonları, büyük toplantı salonları, cami, alış veriş merkezi, kapalı açık havuzları, termal hamam, sauna, lunapark, restoranlar, kafeler, spor tesisleri, fitnes salonları vb…. gibi imkânlara haiz bir tatil ortamı.

YASEM olarak öncelik maksadımız öğrenmeyi zevkli kılmak, hayat derslerini yaşayarak öğrenmeyi sağlamak ve meşrû dairede tatil yapmayı gerçekleştirmekti.

Maksadımız planlandığı gibi gerçekleşti.

Program hakkında izlenimleri bir de katılımcı öğrencilerin kaleminden okuyucularla paylaşmak üzere buraya aldık.

YASEM

“Otele vardığımızda kanım pek ısınmamıştı. Ama hocalarımızın sayesinde hemen alıştım.

Kaldığımız yer 4’er kişilik lüks apart oteldi. İçinde yok yok, içinde her şeyi olan bir daireydi.

Dersler bana zevkli geldi. Dursun Hocamız hafıza dersi veriyordu. Geçen sene televizyondan görmüştüm. Tekrar karşılaştım. Bu sefer ben daha fazla kelimeyi aklımda tutmayı öğrendim.

Hızlı okuma dersini de Faruk Hoca verdi. Derse başlamadan önce bir test dağıttı. Şaşırtmacalı sorulardı. Ders çok zevkliydi.

Drama dersine gelince, dersin hocası Esma Hocahanımefendiydi. İlk başta yaptığı oyunlar çocuksu gibi geldi, ama sonradan çok faydalı bir öğretim şekli olduğunu anladım. Oyun oynatarak, birliğin, beraberliğin, iletişimin önemini vurguluyordu. Diksiyon hocası Oktay Beydi. Enteresan şeyler öğrendik. Güzel konuşmamız için ağzımızı nasıl geliştirmemizle ilgili egzersizler falan.

Risâle-i Nur dersini Ramazan Aydemir Hocamız anlattı. On birinci sözü anlattı. Tahtaya birçok şeyler yazmıştı. Başlangıçta merak ettik. Sonra çok güzel temsillerle açıkladı.

Bu arada hiç eğlencelerimizden bahsetmedim. Onu sonraya sakladım. Çünkü çok güzeldi. Havuz, internet kafe, eğlence merkezi ve lunaparka gittik.

Yemekler çok güzeldi. Açık büfe vardı. Yemekler güzeldi, ama bazı yemekler hep aynı gibiydi. Değişen çeşit az gibiydi. Lunaparka gittik. Defalarca gondola bindik. Kısacası çok eğlendik.”

Nurefşan Yıldız - Adana

***

“Ankara’ya ilk geldiğimde içimde bir burukluk vardı. Acaba “İstanbul’dan güzel mi?” diye merak ediyordum. İstanbul’dan farklı değildi. Her taraf kalabalıktı. Beni YASEM’den Faruk Hoca karşıladı. Servisle Kızılcahamam’a vardık. Tesis o kadar büyüktü ki, kalacağımız odalara bile servisle götürdüler. Bize tahsis edilen dairede her birimize kredi kartı gibi manteyik anahtar kart verdiler. Kapıyı onunla açabiliyorduk. İlk bakışta otel ve tesislerin büyük olduğunu ve evlerin çok güzel olduğunu gördüm.

Eğitim salonları çok iyiydi. Eğitimler bizleri fazla sıkmadı, Eğlenme, öğrenme ve dinlenmeyi bir arada yaşadık. Program genel olarak çok iyiydi. Kısaca özetlemek gerekirse ben bu tatilden çok zevk aldım. Her şey güzeldi. Bir noksanlık göremedim. Seneye inşallah yine burada olalım, hocam.”

O. Yücel Okumuş - İstanbul

***

“Otele geldiğimizde güzel ve lüks bir otel olduğunu anladım. Biz otelin yanında aynı site içindeki evlerde kaldık (Devre mülk daire, apart otel).

Evlerin içi rahat ve konforluydu. Yatakları çok rahattı.

Restorantın açık büfesinde her çeşit yemek bulunuyordu. Kadın ve erkek olmak üzere kapalı ve açık havuzları ayrıydı.

Dersler çok eğlenceli geçiyordu. Hafıza geliştirme dersinde bir çok kelimeyi kâğıda yazmadan aklımızda tutabilmeyi öğrendik.

Drama dersinde aynı çocuklar gibi oynuyorduk, ama oynarken o oyunlardan bir şeyler öğrendiğimizi anladım.

Diksiyon dersinde kelimelerin nasıl yazılacağını ve nasıl konuşulacağını öğrendik. Hızlı okuma dersinde de nasıl okunacağının tekniklerini öğrendik. Öğretmenlerimizin hepsi çok iyiydi. Hiç sıkılmıyorduk. Ders aralarındaki molada çay - kahve istediğimiz kadar içebiliyorduk. Kimse sıkılmıyordu.“

M. Said Koçak – Adana

***

“İlk başta yaz okuluna gelmeyi düşünmüyordum. Şimdi iyi ki gelmişim diyorum.

Düşünüyorum da eğitim olmadan sırf tatil için gelseydik sıkıcı olurdu. Dersler de işin içine girince tatil daha da renklenmiş oldu. Hem dersler çok zevkliydi, sıkıcı şeyler yoktu. Bizim için çok yararlı oldu.

Ayrıca arkadaşlık ortamı da çok güzeldi. Yeni arkadaşlar edindim. Beraber bir tatil yapmış olduk. Hiçbir tatilde bu kadar güzel eğlenmemiştim. Aile ile tatil yapmaktan bin kat daha güzel bence. Dehşet güzel geçti. Otelin imkânlarından sonuna kadar yararlandık. Saatlerce havuzdan çıkmadık. Kaldığımız eve giden yol yokuş olsa da evimizden memnunduk. Bütün hocalarımızdan Allah razı olsun.”

F. Büşra Bozkaya - Ankara

***

“Yasem yaz okulu gayet güzeldi. İlk geldiğimizde sıkıcı geçecek zannettim. Fakat yerleştikten ve arkadaşlarla kaynaştıktan sonra çok güzel oldu. Eğitim başlayınca baştan istememiştik. Fakat başladıktan sonra çok güzel oldu. Öğrenmeyi sevdik. Normalde burada aldığımız eğitimler uzun sürede yapılıyormuş. Fakat kısa sürede hocalarımız bizi sıkmadan çok şeyler öğrettiler. Hocalarımıza çok teşekkür ederiz.

Eğitimler dışında da çok eğlendik.

Arkadaşlarla havuzda, lunaparkta, dışarıda vakit geçirmek çok güzeldi. Hem eğlendik, hem öğrendik, hem de dinlendik. İyi ki böyle bir program düzenlenmiş. Herkese katılması için tavsiye ederim. Zaten bir kere katılan her sene katılmak ister. Yasem’e teşekkürler.”