Güncel |
Devlette e-imza dönemi |
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, bir ilki gerçekleştirerek bakanlıklar arasında elektronik ortamda yazışmayı ve e-imza kullanımını başlattı. Alınan bilgiye göre, Ömer Dinçer’in Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı görevine gelmesiyle bakanlıktaki iş ve işlemlerde bürokrasinin azaltılması amacıyla uygulanan projelerden biri daha hayata geçti. Bakanlık, ‘’e-Devlet’’ çalışmaları çerçevesinde ilk kez iki bakanlık arasında elektronik ortamda yazışmayı başlattı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer’in, 23 Temmuz 2010’da İçişleri Bakanı Beşir Atalay’a gönderdiği metinle uygulamanın ilk örneği gerçekleştirildi. Böylece Türkiye’de ilk kez elektronik imzalı bir evrak iki bakanlığın sistemine girdi. Bu uygulamayla, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı herhangi bir bakanlığa elektronik imza kullanarak her türlü yazışma ve evrak gönderimini yapabilir hale geldi. Çalışma hayatı, sosyal güvenlik gibi alanlarda yaklaşık 72 milyonluk nüfusun tümüne doğrudan hizmet veren Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının bu ilk uygulamasının yaygınlaşmasıyla milyonlarca evraka ilişkin işlemler elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Uygulamayla, milyarlarca lira tasarruf edilmesi, bürokrasiden kaynaklanan engel ve engellemelerin ortadan kaldırılması, evrakın nerede, ne zaman, kim tarafından ve hangi gerekçeyle bekletildiğinin kendiliğinden denetim sistemiyle derhal anlaşılması, hizmetlerde verimlilik, hız, şeffaflık sağlanarak kalite standardının en yüksek seviyelere çıkarılması amaçlanıyor. |
28.07.2010 |