Elektronik Kamu alımlarında esaslar belirlendi |
KAMU İhale Kurumu, idareler ile kamu alımları sürecine taraf olanların işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirebilecekleri Elektronik Kamu Alımları Platformu’nun (EKAP) kullanım esaslarını belirledi. Resmi Gazete’nin dünkü sayısında yayımlanan Elektronik Kamu Alımları Platformu Tebliğine göre, idareler, EKAP’ı kullanabilmek için Kurumun internet adresinde yer alan bilgiler yardımıyla EKAP Kullanım Protokolünü hazırlayacak ve Kamu İhale Kurumuna ulaştıracak. Protokol hazırlanırken, idare adına EKAP’taki iş ve işlemleri yürütecek en fazla 2 platform sorumlusu belirlenecek. Sorumlular, ihale sürecinde yer alacak tüm kullanıcı ve kullanıcıları tanımlamaya ve bilgilerinde değişiklik yapmaya yetkili olacak. Vatandaşlar ise EKAP’a kayıt yaptırmadan da ihale sürecindeki bazı iş ve işlemlere ulaşabilecek. EKAP’ta yayımlanan Elektronik Kamu İhale Bültenine de, ihale türü bazında ya da tarih sorgulaması yapılarak erişilebilecek. |
18.12.2010 |