Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 07 Kasım 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Kültür-Sanat

 

Yükseltilen değer: Milliyetçilik

Demokrat Hukukçular Derneği, Sirkeci World Park Otel’de gerçekleştirdiği “Yükseltilen bir değer olarak milliyetçilik sorunu ve Risâle-i Nur’dan çözüm önerileri” başlıklı toplantısında millet ve milliyetçilik kavramlarını masaya yatırdı.

Demokrat Hukukçular Derneği, Sirkeci World Park Otel’de gerçekleştirdiği “Yükseltilen bir değer olarak milliyetçilik sorunu ve Risâle-i Nur’dan çözüm önerileri” başlıklı toplantısında millet ve milliyetçilik kavramlarını masaya yatırdı.

Toplantının ilk konuşmacısı İç Mimar Eyüp Gökhan, millet kavramının dinin yerine ikame edildiği anlayışın sahte bir milliyetçilik olduğunun gerek mukayeselerle gerekse Bediüzzaman’ın ifadeleriyle anlaşıldığını söyledi.

Milliyetçiliğin dünyadaki paylaşım kavgalarının altında tetikleyici bir kavram olarak yer aldığına dikkat çeken Avukat Mustafa Tuncel de, “Değişik bölgelerde yakın geçmişte ve içinde bulunduğumuz dönemde milliyetçilik aslî aktör olarak değil ama çatışmaların tetikleyici aktörü olarak kullanılıyor” dedi.

Hukukçu-editör Osman Tunç da millet kavramının Kur’ân’da, hadiste ve diğer İslâmî terminolojide ulus anlamında değil din, şeriat, yol anlamlarında kullanıldığını fakat ulusçuluğun Fransız ihtilâlinden sonra yayılışı, Osmanlıya gelişi ve bugüne kadar ulaşımına bakıldığında ulus ve ulusculuk yerine bunun ikame edildiğini anlattı.

Kur’ân-ı Kerim’de insanların farklı milletlerden yaratıldığının anlatıldığı âyette bunun hikmetinin tearüf, tanışmak olarak nitelendiğini söyleyen Siyaset Bilimci Doç. Dr. Ahmet Yıldız da, “Milliyet bu tanıtıcı olma özelliğinden tanımlayıcı olma haline gelirse ciddî problemler çıkar” dedi.

Avukat Ahmet Nazlı’nın oturum yöneticiliği yaptığı toplantıda Doç. Dr. Nuri Çakır, Yazar Samet Demir, Eğitimci Yazar Murat Çiftkaya, Avukat Ömer Faruk Uysal da konuyla ilgili müzakerelerde bulundu.

Naciye KAYNAK

07.11.2006


 

Kendi köklerimizden sinema imkânı var mı?

17. Yüzyıl Osmanlı taht kavgası ve bu kavganın ortasında kalmış Nakkaş Eflatun’un anlatıldığı Cenneti Beklerken filminin yönetmeni Derviş Zaim, “Sinemada Osmanlı tarihi ile ilgili filmler 5 - 10 yılda bir yapılıyor. Genelde ya İstanbul’un fethi ya da Tanzimat Dönemi ele alınıyor. 17. yüzyılı sinemaya çok şey verebilecek bir dönem olarak düşünüyorum” dedi.

Yönetmen ve senarist Derviş Zaim, Cenneti Beklerken filminin romantik macera olduğunu söyledi. Cenneti Beklerken’in 17. yüzyıl Osmanlı taht kavgası fonunda anlatılan bir film olduğunu söyleyen Zaim, “Filmde Anadolu’daki isyanlara karşı merkezi hükümetin aldığı tedbirler var. Bu taht kavgasının göbeğinde Osmanlı minyatür san’atçısının hikâyesini anlatıyoruz” diye konuştu. Eflatun’un bir kurmaca karakter olduğunu belirten Zaim, neden minyatür san’atını işlediklerini ise şu sözlerle anlattı: “Kendi köklerimizden kaynaklanan bir sinema imkânı var mıdır? sorusunu sorduk. Bizim kökenimizde minyatür sanatı var. Acaba Osmanlı minyatür san’atı, sinemaya nasıl yardımcı olabilir? Osmanlı minyatür sanatı üzerine inşaa edilen yeni bir anlatım şekli olabilir mi? Bu tip kışkırtıcı, ilginç sorular üzerine filmi koymaya çalıştık.”

Filmin, romantik macera olduğu kadar aynı zamanda derin bir hikâye de olduğunu kaydeden Zaim, “Bunu da tarih, bizim çok da iyi bilmediğimiz Osmanlı tarihi sağlamıştır” dedi.

Yeni projeleri hakkındaki bir soru üzerine ise Zaim, Türklerin güçlü ve zengin bir tarihe sahip olduğunu söyleyerek “12 Eylül’den Kurtuluş Savaşı’na kadar yaşanan bir çok olay var. Bunlar birey olarak insanı masaya yatırmak için bize büyük malzeme sağlıyor. 17.yüzyıl, 15. yüzyıl var. Bunların değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.

Zaim şöyle devam etti: “Bunları anlatırken sinemanın kitle san’atı olduğunu, heyecanlı, keyif alıcı boyutunu unutmadan bunları gerçekleştirmek gerekir. Sinemanın seyircisiyle barışık olması gerektiğini düşünüyorum”

07.11.2006


 

100 fotoğrafçı, 100 çocuk fotoğrafı

Lübnanlı çocukların yaralarına merhem olmak için Türkiye’den 100 amatör ve profesyonel fotoğraf sanatçısının 100 çocuk fotoğrafından oluşan sergi Çankaya Belediyesi’nin Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde açıldı.

Sergide sunulan fotoğraflardan elde edilecek gelir, Kızılay aracılığı ile Lübnanlı çocuklara gönderilecek.

Türkiye’nin en büyük fotoğraf sitelerinden biri olan www.fotokritik.com, üyeleri arasından 100 fotoğraf sanatçısının eserlerini “Bir Damla da Siz Olun” sloganıyla düzenlenen sergide bir araya getirdi. İlki İstanbul’da düzenlenen serginin Ankara ayağı, Çankaya Belediyesi’nin Çağdaş Sanatlar Merkezi’ndeki sergi salonunda düzenlenen programla açıldı. Hepsi gönüllü olan 100 amatör ve profesyonel fotoğrafçının yakaladığı çocuk kareleri, bu sergide sunuluyor.

07.11.2006


 

Ördekli Hamamı, kültür merkezi oluyor

Bakımsızlığa terk edilen tarihî Ördekli Hamamı, Bursa merkez Osmangazi Belediyesi’nin çabalarıyla Bursa’nın önemli tarihî varlıkları arasına katılıyor. Kullanım hakkı, mülk sahibi Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nden 20 yıllığına Osmangazi Belediyesi’ne geçen tarihi yapı, restore edildikten sonra, şehrin sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayan bir mekân olarak kullanılacak.

Yıldırım Beyazıd döneminde inşaatına başlanan ve 1400’lü yılların başında tamamlanabilen tarihî yapının restorasyonu için ilk tuğla, Osmangazi Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa Milletvekilleri Şevket Orhan, Niyazi Pakyürek ve Mehmet Emin Tutan, AKP İl Başkanı Hayrettin Çakmak, bürokratlar ve Bursa Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu üyeleri ile kalabalık bir dâvetli topluluğunun katıldığı bir törenle konuldu. Restorasyon çalışmalarının bir yıl içinde tamamlanması ve Ördekli Hamamı’nın Ağustos 2007’de Kültür Merkezi olarak Bursa’nın tarihî ve turistik mekânları arasına katılması hedefleniyor.

07.11.2006

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004