Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 28 Temmuz 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Kariyer

Düşünce hızında okumak

YASEM Eğitimcisi ve Organizatörü Faruk Akçe ile Anlayarak Hızlı Okuma üzerine bir söyleşi.

*Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?

1979 yılında Batman’da doğdum. İlköğretim ve liseyi Batman’da bitirdim. Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransızca Öğretmenliğinden mezun oldum. 2003 yılından beri YASEM’de Eğitimciyim, aynı zamanda eğitim planlaması görevini yürütüyorum.

*Anlayarak Hızlı Okuma eğitiminin amacı nedir?

Kişinin okuma bilincine yeni bir bakış kazandırmak. Yavaş okunandan çok hızlı okunanın gerçekte daha anlaşılır olduğu, okuma ve anlama zevki kazanılmasının ancak hızlı okuma ile mümkün olduğunun anlatılması amaçlanmıştır.

* Gerçekte Anlayarak Hızlı Okuma mümkün mü?

Evet mümkün. Çünkü Hızlı Okuma bir teknik. Bu tekniğin gereğini yerine getiren herkes bunu başarabilir. Gazali ve İbni Haldun kitaplarında hızlı okunanın yavaş okunandan daha anlaşılır olduğunu dile getiriyorlar. Nitekim onlar da çok hızlı okuyorlardı. Bunu en iyi şekilde yapanlardan biri de Bediüzzaman Said Nursî’dir. O gerçek bir fotoğrafik okuyucuydu. Bediüzzaman günde sekiz gazete okur, bununla beraber günde iki yüz, iki yüz elli sayfa da kitap okurdu. Sadece okumakla kalmayıp aynı zamanda çoğunu da ezberlerdi. Gerçek bir fotoğrafik okuyucudur demem bundan kaynaklanıyor.

Batı dünyasında da Jean J. Rousseau, Victor Hugo ve Balzac da hızlı okuyan unutulmaz yazarlardandır. Yakın geçmişimizde Adnan Kahveci ve Turgut Özal özel olarak bu teknikleri İngiltere’den alarak Türkiye’ye yayılmasında etkili olmuştur. Süleyman Demirel okurken “Z” şeklinde, kitabı bir solukta okur.

*Seminerlerden nasıl bir geribildirim alıyorsunuz?

Seminerlerimize katılanlar okuma hızlarını minimum iki-üç katına çıkarabiliyorlar. Dolayısıyla bu onları daha aktif bir okuyucu yapıyor. Günlerce bir kitabı elinde dolaştırmadığı için okumadan zek alıyor ve okuma alışkanlığı kazandırıyor. Sınavlara hazırlanan öğrenciler bu eğitimi aldıktan sonra çok daha hızlı soruları çözebiliyorlar. Herkesin karşılaştığı zaman problemi ortadan kalkıyor. Kendilerine sorulan soruları tekrar gözden geçirmek için zaman kalıyor.

* Hızlı okumanın süresi kişiden kişiye değişir mi?

Kişiden kişiye değişiklik gösterir. Bunun iki tür nedeni var. Birincisi, kişi önceden kazandığı yanlış okuma alışkanlıklarından dolayı hızlı okumayı başaramayacağına inanır. Bilinçaltından yapılan olumsuz telkinler öğrenmeyi engeller. Bilinçaltından yapılan olumlu telkinler ise, tam tersi bir etki oluşturur. İkinci olarak Anlayarak Hızlı Okuma eğitiminde verilen egzersizleri düzenli ve sık bir şekilde yapanlar daha çabuk kavrayabiliyorlar. Alıştırmalar arttıkça hedefe daha kısa sürede ulaşılır.

*Anlayarak Hızlı Okumaya etki eden faktörler nelerdir?

Gözü hızlı görmeye alıştırmak başlangıç seviyesidir. Kelimeleri hızlı görmeye alıştırılır. Bu egzersiz yerleştikten sonra, kelimeleri tek tek değil de blok olarak görmeye alıştırılır. Bir kelime yerine, artık iki-üç kelimeye odaklanılır. Bu egzersizden sonra fotoğrafik okumaya geçilir. Fotoğrafik okumayla dakikada bin kelimenin üzerinde okuma sağlanır. Bununla düşünce hızında okuma gerçekleşir.

Elmas YILDIZ

28.07.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Başlıklar

  Yaz ve zamanı anlamak

  Eğitim araç mı amaç mı?

  Yaz Okulu izlenimleri

  Düşünce hızında okumak

  Yüzen filler ve önyargı


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004