Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 27 Haziran 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

EĞİTİM İDEOLOJİ KURBANI

“Meslekî-Teknik Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri” başlıklı raporu açıklayan MÜSİAD Genel Başkanı Ö. Cihad Vardan, meslekî ve teknik eğitimin ilköğretimden itibaren başlatılması ve ilköğretimde kademeli eğitime geçilmesi gerektiğini ifade etti. Vardan, “İnsanlar mesleklerini ilköğretimle birlikte kazanırlar. Halbuki bizdeki tek tip ilköğretim, mesleki eğitimin etkinliği açısından en önemli eksikliğimizdir” dedi.

DİPLOMALI İŞSİZLER YETİŞİYOR

Türkiye'nin yaşamakta olduğu sıkıntıların temelinde, eğitim ve bilgi seviyesinin yattığını ve nitelikli iş gücü açığının had safhada olduğunu dile getiren Vardan “Bugün hepimizin yaşadığı gerçek; vasıflı, iyi eğitilmiş eleman bulunamamasıdır. İşletmeler kendilerine uygun ara ve teknik eleman bulamazken, okullardan diplomalı işsizler yetişmekte, milyonlarla ifade edilen işsizler, iş

bulmak için sırada beklemektedirler.”

Tek tip eğitim mesleksiz bırakıyor

MÜSTAKİL Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanı Ömer Cihad Vardan, gençlerin ilköğretimin başından itibaren meslek edinmeye yöneltilmeleri gerektiğini vurgulayarak, meslekî ve teknik eğitim sisteminin AB ile uyumlu hale getirilmesini istedi.

MÜSİAD Genel Başkanı Vardan, MÜSİAD’ın Millî Eğitim Bakanlığı’na sunulmak amacıyla hazırladığı, “Meslekî - Teknik Eğitimin Sorunları ve Çözüm Önerileri” başlıklı raporu, Sütlüce’deki genel merkezde düzenlediği panelde açıkladı. Paneli açılışında konuşan Vardan, iktisadi gelişme için “Eğitim ve istihdamı” birbirinden ayrılmaz iki temel unsur olduğunu söyledi. Meslekî ve teknik eğitimin ilköğretimden itibaren başlatılması ve ilköğretimde kademeli eğitime geçilmesi gerektiğini ifade eden Vardan, “İnsanlar mesleklerini ilköğretimle birlikte kazanırlar. Halbuki bizdeki tek tip ilköğretim, mesleki eğitimin etkinliği açısından en önemli eksikliğimizdir. Bu nedenle meslek ve teknik eğitimde eksiklikler giderilmelidir. Mesleğe yönlendirme aileler ve okul yönetimiyle birlikte genç yaşta yeteneklere göre belirlenmelidir” dedi.

Türkiye’nin yaşamakta olduğu sıkıntıların temelinde, eğitim ve bilgi seviyesinin, dolayısıyla üretim düzeyinin yeterli olmamasının yattığını ve bugün nitelikli iş gücü açığının had safhada olduğunu dile getiren Vardan, şöyle devam etti: “Bugün hepimizin yaşadığı gerçek; vasıflı - iyi eğitilmiş eleman bulunamamasıdır. İşletmeler kendilerine uygun ara ve teknik eleman bulamazken, okullardan diplomalı işsizler yetişmekte, İŞKUR’un bilgi bankasında milyonlarla ifade edilen işsizler, iş bulmak için sırada beklemektedirler.”

Türkiye’de yıllardır genel eğitim ve mesleki eğitim arasında çok keskin ayrımlar yapıldığına işaret eden Vardan, meslek eğitiminin geliştirilmesi, yenilenmesi ve yaygınlaştırılmasının sürekli gündemde tutulması gerektiğini kaydetti. Vardan, “Meslek eğitimi bilmeyi yapabilmeye çevirmedir. Teorik eğitimi pratik eğitime tamamlama ve isdihdama yönlendirebilmektir. Meslek eğitim sisteminin amacı, iş gücü piyasasının nitelikli eleman ihtiyacını gidermek ve çalışan nüfusun nitelik düzeyini yükseltmektir. Bu sebeple MÜSİAD olarak yıllardır şunu söylüyoruz; Mesleki ve teknik eğitimin önünü açmak, Türkiye’nin önünü açmak demektir” diye konuştu.

AB süreci devam ederken özellikle mesleki ve teknik eğitim sisteminin AB ile uyumlu bir şekilde yürütülmesi gerektiğini ifade eden Ömer Cihad Vardan, toplumun tüm katmanlarının bu konuda üzerine düşen görevi yerine getirmesi gerektiğini anlattı. Meslek liseleri ve meslek yüksek okulları arasındaki müfredat uyumsuzluğunun iş dünyasının ihtiyaçları göz önüne alınarak acilen giderilmesi gerektiği çağrısında bulunan Vardan, Türkiye’nin bu konuda kökü bir reforma ihtiyacı olduğunu kaydetti.

Raporda 152 çözüm teklifi var

MÜSİAD'IN Prof. Dr. Hüner Şencan’a hazırlattığı raporda toplam 152 çözüm teklifi yer alıyor. Raporda, meslekî ve teknik eğitime genel çerçevede bakıldığında Meslekî Eğitim Kanunu’nun değiştirilmesi, bakanlığın örgüt yapısının gözden geçirilmesi, bakanlığa bağlı Meslekî Eğitim Kurulu’nun icra çerçevesinin yeniden belirlenmesi, illerdeki meslekî eğitim kurullarının yeniden yapılandırılması, AB programlarıyla Avrupa Yeterlilik Çerçevesiyle uyumun yanı sıra kurumlar arası koordinasyonun sağlanması ilk atılması gereken adımlar olarak sıralanıyor.

Ümit KIZILTEPE / İstanbul

27.06.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA
Download

Gezi Eki Pdf

Bütün haberler

Başlıklar

  AKPM: Yargı kararları AB’ye uyumlu olmalı

  EĞİTİM İDEOLOJİ KURBANI

  TRT Kürtçe yayına hazır

  Ortak Akıl Hareketi meydanda

  Irak Erdoğan’ı bekliyor

  Sevinmeyi bilmiyoruz

  Eski rektöre 9 yıl hapis

  AB’de sonuncu olduk

  Başbakanlık: Soru sorma, tedavi et

  Polatlı'da susuzluktan satılık köy

  Evinin önündeki ağaca çıkan çocuğu vurdu

  Sosyal HizmetlerŞenliği düzenlenecek

  Pilotluğa ilk adımı Adana'da atacaklar

  Uyuşturucu ‘Toplum Sağlığı’ sorunudur

  Öğretmenlerin tatil yapma imkânı yok

  Pişman oldular, yeni hayata başladılar

  İmtiyazlı ortaklık teklif bile edilemez

  Aile kurumu ayakta duruyor

  “TÜSİAD parti kursun”

  Evde maaş ödemesine ücret alınmayacak

  Asgarî ücrete yüzde 5 zam

  Arabanız internete bağlanıyor mu?

  Dünyamız çölleşirse yandık

  Artık oyunlar sokakta değil

  Ekmek parası için 1600 km

© Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır