"Gerçekten" haber verir 16 Eylül 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Kamyon yüklü feribot neden battı?

İstanbul’a gitmek için Bandırma Limanından ayrılan bir Ro-Ro gemisi, açıldıktan kısa bir süre sonra battı. 6’sı dorse olmak üzere 73 kamyon, 2 otomobil, 67 şoför ve 27 mürettebatın bulunduğu gemide 1 kişinin öldüğü, 4 kişinin de kayıp olduğu açıklandı. Gözaltına alınan gemi kaptanının da aralarında bulunduğu üç kişi savcılıkta sorguya alınırken, geminin ait olduğu Marmara N Denizcilik A.Ş., batış sebebiyle ilgili teknik incelemenin devam ettiğini bildirdi.

İstanbul’a gitmek için Bandırma Limanı’ndan ayrılan bir Ro-Ro gemisi, açıldıktan kısa bir süre sonra battı. 6’sı dorse olmak üzere 73 kamyon, 2 otomobil, 67 şoför ve 27 mürettebatın bulunduğu gemiden 66 kişinin kurtarıldığı, 4 kişinin kayıp, 1 kişinin de öldüğü açıklandı. Denizcilik Müsteşarlığı Müşteşar Yardımcısı Mehmet Solgun, Denizcilik Müsteşarlığının ‘’Kriz Merkezi’’ne dönüştürülen Arama Kurtarma Koordinasyon Merkezi’nde kazaya ilişkin basın toplantısı düzenledi. Gemiden tehlike sinyalinin önceki gün saat 23.32’de alındığını, bunun üzerine yeri tespit edilerek hemen harekete geçildiğini belirten Solgun, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Bandırma Limanı’nda görev yapan römorkörler ile limandaki teknelerin acil sevk edildiğini söyledi. Geminin İstanbul’un Ambarlı Limanı’na hareket ettikten sonra Bandırma Limanı mendireğinin 1 mil açığında aniden battığını ifade eden Solgun, gemide 6’sı dorse olmak üzere 73 kamyon, 2 otomobil, 67 şoför ve 27 mürettebatın bulunduğunu kaydetti. Kaza yerine ilk giden TCDD Liman İşletmelerine ait 2 römorkörün 66 kişiyi gemiden kurtardığını, 1 kişinin ise vefat etmiş olarak bulunduğunu kaydeden Solgun, kurtarılanların 34’ünün şu an hastanelerde tedavi gördüğünü, 1 yaralının durumunun ağır olduğunu bildirdi. Solgun, gemideki 27 mürettebatın da sağ kurtarıldığını belirterek, şöyle devam etti: ‘’Marmara-N gemisi ile saat 04.43’te yapılan görüşmede, 23.35’de geminin önce iskele tarafına meylettiği, bunun üzerine geminin 2. kaptanının römorkör talep ettiği, 23.45 itibariyle de geminin tam olarak battığı, batmadan önce römorkörlerin gemiye yanaşarak bahse konu mürettebat ve personelden toplam 66 kişiyi üzerine aldığı, 1 kişiyi sağ, 1 kişiyi ölü olarak denizden aldığı bilgisi öğrenilmiştir. Gemideki 61 şoföre firmalar aracılığıyla ulaşılmış, bunların hepsinin sağ olduğu bizzat kendileriyle kriz merkezimiz tarafından yapılan görüşme sonucu teyit edilmiştir. Bunlardan 1 kişi vefat etmiştir. Ancak 4 kişiye henüz ulaşılamamıştır. Eğer gemiye acentadan bilet almadan ve kendi imkanlarıyla binmiş kişilerin olmadığını varsayarsak, şu an kayıp kişi sayısı 4’tür. Bunlara ulaşılamama durumu, bunların gemide olma ihtimalini kuvvetlendirmektedir, kesin olmamakla birlikte. Şu ana kadar toplam 89 kişi, gemi mürettebatı ve şoförlerle birlikte sağ, bir kısmı yaralı kurtarılmıştır. Şu an Sahil Güvenlik Komutanlığı, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Kıyı Emniyeti botları, fırkateynleri ve kurtarma araç gereçleriyle arama-kurtarma işlemleri devam etmektedir. Şu an yoğunlaştığımız konu, batan geminin içerisindeki bulunma ihtimali olan şoförlere ulaşma noktasındadır.’’ Gemiye bilet almadan binilmesi olasılığıyla ilgili soruya Solgun, ‘’Bilet almadan gemiye binen insanların olmamasını umuyoruz’’ cevabını verdi. Mehmet Solgun, geminin fazla yüklü olduğu iddialarına yönelik, geminin kapasitesinin uluslararası kuruluşlarla kontrol edilip, raporlarla belirlenmiş olduğuna dikkati çekerek, ‘’Mevcut rakamlara göre kapasitenin altında bir yükleme var gemide, o konuda bir sorun yok. Mevcut kapasitesinin üzerinde bir yüklemeyle yüklenmiş değil’’ dedi. Solgun, kaptanın sorgusunun kolluk kuvvetlerince yapıldığını, personel ve yolcuların iddialarının komisyona sunulduğunu, geminin de anonim şirket olduğunu ifade etti. Kriz Merkezi’nden verilen bilgi notunda Necati Kalın, Şevki Gönüllü, Murat Karaca ve Yahya Özoğlu’nun kayıp olduğu belirtildi. Gemiye 1 şoförün ise biletsiz girdiği kaydedildi. Can yeleği istediler, yağmurluk verildi BandIrma’da batan gemiden kurtulan kamyon şoförü, gemi batarken can yeleği istediklerini, ancak yağmurluk verildiğini öne sürdü. Bandırma Limanı’nda ‘’Hayat-N’’ adlı Ro-Ro gemisinin battığı bölgedeki arama çalışmalarını endişeli bakışlarla izleyen Kadir Kalın, yaptığı açıklamada, kendisi gibi kamyon şoförü olan amcası ile Balıkesir’in Bigadiç ilçesinden bor madeni yükledikleri kamyonlarıyla İstanbul’a gitmek üzere gemiye bindiklerini bildirdi. Kalın, amcasının olay sırasında geminin üst bölümündeki kafeteryada çay içtiğini, kendisinin ise aşağıda kamyonunda olduğunu söyledi. Geminin, kapaklarının kapanmasının ardından yan yatmaya başladığını anlatan Kalın, şöyle konuştu: ‘’Halatlar serbest bırakılınca gemi bir sağ bir sol yaptı, o anda olanlar oldu. Millet feryat ediyordu o sırada ne Sahil Güvenlik geldi ne jandarma geldi. Sağ olsun limanın botlarını gönderdiler, bizleri öyle kurtardılar. Olay anının vahametini ancak yaşayan bilir. Bağıran, çağıran, salavat getiren, telefonla çoluk çocuğuyla helalleşen feryat eden insanlar vardı, Geminin battığını görünce can yeleği istedik, bize yağmurluk verdiler. Böyle bir şey var mı?’’ Kendisinin de kurtulamayacağı düşüncesiyle ilk aklına gelenin eşini arayarak helâlleşmek olduğunu ifade eden Kalın, şunları söyledi: ‘’Ben de eşimi arayarak ‘Hakkını helal et, biz gidiyoruz, çocuklara iyi bak’ dedim. Hanım da ‘sen ne diyorsun ya’ diye bağırdı. Ben de ‘Vallahi gidiyoruz. Annemi, babamı da ara, onlara da söyle, onlar da hakkını helal etsin’ dedim. Biz kurtulduktan sonra çocuklar Bandırma Limanı’na geldiler.’’

/ Bandırma

16.09.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA

Bütün haberler

Başlıklar

  Kamyon yüklü feribot neden battı?

  47 CAMİNİN AÇILIŞINI YAPTI

  Bu sefer olacak gibi

  İkisi de söz verdi

  Yeni dolar milyarderleri

  Demokrasi şehitleri için mevlid

  Soylu: Büyüme rakamı endişe verici boyutta

  Parlamentolar, demokratik sistemin vazgeçilmezi

  “Beyaz Yaka’’da 40 tutuklama

  Erdoğan, 27 yıl sonra Marmara Üniversitesi'nde

  Çevre mevzuatında AB’ye uyum

  Anayasa Mahkemesi DTP’yi dinleyecek

  İstanbul’a “metrobüs” yerine “monoray” teklifi

  Fitrede öncelik dul, öksüz ve yetimlerin

  500 yıllık gelenek yaşatılıyor

  Hastalıklara “Gen teşhisi”

  Kuşhan'a ait tesise mühür

Site yöneticisi | Editör
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır