04 Nisan 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Yurt Haber

YOLLARDA KAZA MESAİSİ

ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, 2003-2009 yıllarında 57 hemzemin geçitte ray devreli otomatik bariyer tesisi ve 526 kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek yer olmak üzere toplam 583 noktanın iyileştirildiğini ifade etti.

CHP Bartın Milletvekili Rıza Yalçınkaya’nın soru önergesini cevaplayan Yıldırım, trafik kazası sonucu yaralı olarak hastanelere kaldırılıp, yolda veya hastanede ölenlerin de trafikte ölüm istatistiklerine dahil edilmesine yönelik yasa çalışmasının İçişleri Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı tarafından yürütüldüğünü kaydetti.

Trafik bileşenlerinin 3E (education, enforcement, engineering) olarak formüle edildiğini ifade eden Yıldırım, bunların eğitim, denetim ve mühendislik olarak yer aldığını, eğitim bölümünün Millî Eğitim Bakanlığı, denetim bölümünün ise İçişleri Bakanlığının sorumluluk alanında olduğunu belirtti.

Mühendislik hizmetleri kapsamında, Karayolları Genel Müdürlüğünün kendi yapım ve bakımından sorumlu olduğu otoyol, devlet ve il yollarında çalışmalarını sürdürdüğüne işaret eden Yıldırım, ‘’Karayolları Genel Müdürlüğü karayollarında trafik güvenliğini sağlamak üzere sorumluluğu altındaki bütün karayollarını sürekli kontrol altında tutmakta ve olası kaza potansiyeli yüksek kesimleri yerinde tesbit ederek trafik güvenliğini sağlayacak tedbirler almaktadır’’ dedi.

Yıldırım, her yıl Emniyet Genel Müdürlüğünden temin edilen, o yıla ait trafik kazası verilerine göre belirlenmiş olan kaza kara noktalarının, yerinde yapılan incelemeler neticesinde aciliyet sıralamasına ve ödenek durumuna göre iyileştirildiğini ifade etti.

Bakan Yıldırım, 2003-2009 yıllarında 57 hemzemin geçitte ray devreli otomatik bariyer tesisi ve 526 kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek yer olmak üzere toplam 583 noktanın iyileştirildiğini, 2003-2009 yılları arasında toplam 11 bin 373 kilometre bölünmüş yolun tamamlanarak trafiğe açıldığını bildirdi. Otoyollarda trafik kazalarını azaltmak için çeşitli çalışmalar yapıldığını belirten Yıldırım, şu bilgiyi verdi: "Otoyol üzerindeki yatay ve düşey trafik işaretleri (çizgiler, levhalar ve ışıklı işaretler) günümüz teknolojilerine göre sürekli yenilenmektedir. Gerek çarpılan oto korkuluk ve gerekse yırtılan ve sökülen telçitleri sürekli onarılarak yenilenmektedir. Kaza olması muhtemel kesimlerde ilâve trafik (yatay ve düşey) işaretlemeleri yapılmakla birlikte hız sınırlaması uygulaması da yapılmaktadır. Freni patlayan araçlar için kamyon kaçış rampaları yapılmakta, ayrıca sürücülere, elektronik sistemlerle ve değişken mesajlarla sürekli uyarı verilmektedir.’’

04.04.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  Said Nursî, çareler sundu

  YOLLARDA KAZA MESAİSİ

  ‘Her öğrencinin bir ağacı olsun’

  5 bin liseliye seminer

  41 kilo eroin ele geçirildi

  Kaçarken ayağını kırınca yakalandı

  Tırtılla mücadelede yeni umut çambaştankarası

  KÖYDES 24 milyon TL’lik yatırım yapacak

  Sincan ilçesi Lâle Festivaline hazırlanıyor

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim oktay usta yemek tarifleri Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl