Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 11 Ocak 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

‘Deri’ciler hedef büyüttü

ABD’de ilk kez düzenlenen ‘’Türk Ayakkabı ve Deri Giyim Fuarı’’ New York’ta başladı. Türk deri ve deri mamulleri ile ayakkabı üretici firmaları, Manhattan’da Grand Hyatt Otel’de 3 gün boyunca Amerikan ithalatçı firmalarıyla iş yapabilme imkanı bulacak. Fuara, 5’i ayakkabı, 30’u deri mamulleri firması olmak üzere toplam 35 Türk firması katılıyor.

Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Deri Tanıtım Grubunun koordinasyonunda ve İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) organizasyonunda düzenlenen fuarda, Türk deri ve deri mamulleri ile ayakkabı üretici firmaları, Manhattan’da Grand Hyatt Otel’de 3 gün boyunca Amerikan ithalatçı firmalarıyla iş yapabilme imkanı bulacak. Fuara, 5’i ayakkabı, 30’u deri mamulleri firması olmak üzere toplam 35 Türk firması katılıyor.

DERGİLERLE TANITIM

ABD’de çeşitli gazetelerde reklam olarak yayınlanacak tanıtım afişleri, sektörün çok önemli dergilerinden biri olan WWD’de (Women’s Wear Daily) kapak oldu.

SÜRÜCÜ’NÜN DEMECİ

Fuar nedeniyle New York’ta bulunan Dış Ticaret Müsteşarlığı Daire Başkanı ve 2005 yılında kurulan Türk Deri Tanıtım Grubunun Başkanı Bilal Sürücü yaptığı açıklamada, Türk deri sektörünün, dünyanın en büyük deri ve deri mamulleri ithal eden ülkesi olan ABD’de pazar payını artırması gerektiğini söyledi.

ABD’nin deri sektöründe 30 milyar dolar civarında ithalatı bulunduğunu, dolayısıyla bunun dünyada deri ithalatında üçte birlik bir orana denk geldiğini belirten Sürücü, ‘’Sektörde böylesine devasa ithalatı olan ABD’ye ihracatımız son üç yılda 50 milyon dolara yaklaştı, bu rakam yüzde 1 oranında bile değil’’ diye konuştu.

Bilal Sürücü, Türkiye’nin Deri Tanıtım Grubu’nun kurulmasıyla ABD pazarını da bir numaralı hedef pazar olarak belirlediğini ve bu amaçla tanıtım faaliyetleri düzenlemeye karar verdiğini söyledi.

PAZAR PAYI

Sürücü, bir milyar 50 milyon dolarlık ihracatı bulunan Türk deri ve deri mamulleri sektörünün ABD’deki payının 50 milyon dolar olduğunu, bunun yüzde 1 bile olmadığını yineleyerek, ‘’Amacımız öncelikle bu pazar payını yüzde 1’e, daha sonra yakın ve orta vadede en az yüzde 5’e çıkarmak’’ diye konuştu. Türkiye’nin deri potansiyelinin çok yüksek olduğunu vurgulayan Sürücü, ‘’Türk deri sektörü, kalitesiyle kendini ispatlamış durumda, dünyanın bir numarası olan İtalya ile yarışacak düzeydeyiz’’ dedi.

Sürücü, Dış Ticaret Müşteşarlığının 4 yıl boyunca New York’ta düzenlenen ‘’Ayakkabı ve Deri Giyim Fuarını’’ maddi ve manevi olarak desteklemeye devam edeceğini belirterek, amaçlarının bu fuarın kalıcı olmasını sağlamak olduğunu kaydetti.

KATILAN FİRMALAR

Fuara katılan firmalar arasında Adamo Deri, Akdede Deri, Derimod, Desa, Gun Deri, Sued Mod, İnci ve Polaris gibi firmalar yer alıyor. Fuarda, 35 firmanın 2007-2008 sonbahar ve kış koleksiyonlarından örnekler sunuluyor. Fuar bugün (11 Ocak) sona erecek.

/ NEW YORK

11.01.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  ‘Deri’ciler hedef büyüttü

  Enerjiyi israf etme lüksümüz yok

  Kayıt dışı en önemli dert

  Domatese İspanyol zammı

  Otobüs işletmeleri rekabetten şikâyetçi

  Tarım kan kaybediyor

  Türkiye Finans’a 50 milyon Euro Murabaha Sendikasyonu

  Fişleri muhafaza edin


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004