"Gerçekten" haber verir 23 Temmuz 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Ekonomi

Demiryoluna ağırlık verilmeli

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odasının (MMO) hazırladığı, ‘’Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu’’nda, ‘’demiryollarının bilinçli olarak geriletildiği, yarım asırdır neredeyse ray döşenmediği’’ savunularak, karayoluna yapılmakta olan bütün yeni yatırımların durdurulması, ağırlığın demiryollarına verilmesi gerektiği kaydedildi.

Raporda, şu andaki kurguda 300 kilometre hız amaçlandığı, oysa uzmanların belirttiğine göre hiçbir ülkenin bu düzeyde hızlarla başlamadığı vurgulanan raporda, ‘’Ülkemiz hızlı trene hazır değildir, mevcut hatlar hızlı treni kaldıramayacaktır’’ görüşü ifade edildi. Türkiye’nin artan nüfusuna paralel olarak gelişen ulaşım talebinin, en ekonomik biçimde demiryolu taşımacılığının kamu hizmeti olarak ve kamu eliyle geliştirilmesiyle karşılanabileceği kaydedilen raporda, şu önerilerde bulunuldu: ‘’Ciddî bir ‘Ulaştırma Ana Planı’ yapılmalı, bu plan kapsamında, demiryolu, denizyolu, havayolu ve karayolu için ayrı ayrı ana planlar hazırlanmalı. Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde eski hatlarda ‘sürat demiryolu’ projelerine yönelinmeli; yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan ‘hızlı/hızlandırılmış tren’ projeleri mutlaka ve derhal durdurulmalı. GAP’ın demiryolu projeksiyonlarına katılması sağlanmalı. Yük ve yolcu taşımacılığında demiryolunun taşıma oranları planlı olarak artırılmalı. Demiryoluna göre 2 misli, hızlı suyoluna göre neredeyse 3 misli daha fazla enerji tüketen karayoluna yapılmakta olan bütün yeni yatırımlar durdurulmalı. Ağırlık demiryollarına verilmeli. Demiryolu ve TCDD Kanun Taslakları geri çekilmeli. TÜDEMSAŞ, TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ gibi TCDD fabrikaları lokomotif ve vagon üretecek teknik düzeye getirilmeli.’’

23.07.2008

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
GAZETE 1.SAYFA

Bütün haberler

Başlıklar

  Tüketicilerin gözü BDDK’da

  Bankalar kart ücretinde ısrarlı

  Kalkınma Bakanlığı kurulmalı

  Millî gelir 900 milyar doları aşacak

  Demiryoluna ağırlık verilmeli

  Ucuz tatil için tur operatörlerini seçin

  İstanbul’a gelen yabancı yatırımcı arttı

  Aliağa’ya 10 milyar dolarlık yatırım

  Kale Grubu 51. yılını kutluyor

Site yöneticisi | Editör
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır