Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 18 Ocak 2007

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

Bilinçli tüketici arttı

Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi’nin 2006 Hak İhlâlleri Raporu açıklandı. Geçtiğimiz yıl tüketicilerden kendilerine yapılan başvuruların derlenmesinden oluşan raporu değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Av. M. Bülent Deniz, “Geçtiğimiz beş yıllık dönemlerin karşılaştırmasında, başvuru sayısı yüzde yüzden fazla artmıştır. Yıllar itibariyle artan başvuru sayısı, ülkemiz tüketicisinin hak arama isteğine işaret etmektedir” dedi.

Tüketiciler Birliği Genel Merkezi’nde gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Avukat Bülent Deniz, derneğin Başvuru Merkezi’nin, hak ihlâline uğramış tüketiciye ücretsiz hukuki yardım ulaştırmak üzere 2000 yılından bu yana hizmet verdiğini hatırlattı. Bu yıl da tüketicinin web üzerinden başvurus ile 7 gün, 24 saat gerekli yardımı edinebilmesi imkanı oluşturduklarını söyleyen Deniz, “Ancak hukuksal süreçlerdeki yavaşlık ve kamunun gerektiği gibi organize olamaması tüketiciyi akamete uğramakta” dedi ve ilgili kamu kurumlarının hak arama önündeki engelleri kaldırması gerektiğini hatırlattı.

Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı Kübra Kurtuluş da 2006 Hak İhlalleri Raporu hakkında bilgi verdi. 2001 yılında 1937 şikayetle başladıklarını, 2006 yılında ise 6385 şikayet aldıklarını söyleyen Kurtuluş, bunun sebeplerinden birinin, tüketicinin hakkını arama yönünde bilinçlenmesi olduğunu söyledi. Şikayetlerdeki artışın bir diğer sebebinin de 2006’nın Mart ayında yürürlüğe giren 5464 sayılı Banka ve Kredi Kanunu olduğunu vurgulayan Kurtuluş, “Bununla ilgili olarak Mart ayında % 17’lik bir pay, Nisan ayında da % 13’lük bir pay sözkonusu toplam başvuru içerisinde” dedi.

BÜYÜK FİRMALAR İLK SIRALARDA

Geçtiğimiz yıl Tüketiciler Birliği’ne gelen şikayetlerde ayıplı mal şikayetlerinin ilk altı ayda birinci sırada bulunduğunu belirten Kurtuluş, ayıplı mal şikayetleri alanlar sıralamasında da büyük firmaların ilk sıralarda olduğuna dikkat çekti. Kurtuluş, sektörel dağılıma göre ayıplı mal şikayetlerinde dayanıklı tüketim mallarının birinci sırada geldiğini söyledi.

Naciye KAYNAK / İSTANBUL

18.01.2007

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  ABD Irak’ı cehenneme çevirdi

  Çatışmacı söylemler bitsin

  EMASYA planı yürürlükten kaldırılmalı

  “Başörtüsü yasağı utanç verici”

  AKP’de seçim kampı toplantısı

  ‘Dış gezileri azaltın’ talimatı

  Erdoğan'a madalya sorusu

  Çiçek’e F tipi kartı

  AB-Türkiye birbirine muhtaç

  Bakan Güler: Nükleer santralleri çevre için yapıyoruz

  Hacıların etli pilav geleneği

  Bilinçli tüketici arttı

  İhtimal hesapları, yaratılış gerçeği karşısında susar

  Kadınlar daha çok ağrı kesici kullanıyor

  Stresin en iyi ilâcı bal

  Osmanlı mutfağına hayran


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004