Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 17 Eylül 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

İsmail BERK

Buzullar erirken



Su samurları, eriyen buzulların şok dalgaları ve denize yığılan büyük parçaların etki sahasını 1.5 km’ye kadar çıkardığı bir anda, bu tehdit/tedirgin edici dalgalardan uzaklaşmayı başarıyorlar.

Buzların üstünde saatlerce dinlenebilmeleri ve alışılmışın dışında yavrularını karınlarının üstünde tutup şefkatle sarmaları, düşünülmeye değer bir tablodur.

Kışın ağır şartlarında, pençeleri ve koruyucu derileri ile tüyleri, sıcaklığını sağlarken, kâinattaki her canlının kendi şartlarında hayatını idame etmesi için onlara verilmiş koruyucu ve doyurucu özelliklerinin mükemmelliğini göstermektedir.

Beş aylık bir su samuru yavrusunun iştah açıcı istekleri, ancak annesinin bulduğu her yiyeceği onunla paylaşması ile karşılanmaktadır. Yavrusuyla oynayan, ona egsersiz yaptıran annenin bambaşka rolleri, heyecanları ve tutkuları öne çıkıyor.

Yavru büyüdükçe avlama becerileri artıyor. Bu dönemde yanlış maceralara kurban gitmemesi için sürekli doğru yönlendirilmesi gerekiyor.

Su samurları da diğer canlılar gibi, su içinde yaşama, açık denizlerin hayat kurallarına alışma ve görevlerini sevk-i İlâhî ile yapmada çok mahirler.

Su samurları için deniz bir anne kucağı, bir deniz altı gemisi, bir hayat merkezi, bir yaşama zevki, oyun, beslenme ve beraberliklerini devam ettirme atmosferidir.

İstiridyeler onlara kâinat sofrasının ikramı olarak takdim edilirken, döllenme ve doğum sonrası yavrularına sahiplenme fıtrîliği, çok eziyetli görünse de, onları mutlu eden, oynaşmaya sevk eden, vazifelerine bağlayan ve bunu en iyi bir şekilde yerine getiren capcanlı özelliklerine halel getirmiyor.

Buzulların ani çöküşünün altında kalmamak, mesafeyi açmak, sonra da buzların üzerinde dinlenmek; su samurlarının biz insanlara vereceği çok güzel bir hayat dersidir.

Hepimizin farklı zamanlarda, nefis denizinin riskli bölgelerinde, çözülen ve birden yığılan buzulların altında boğulma/boğuşma ve “can verme” tehlikesi ile karşı karşıya kaldığımız mevsimler olur. Su samurları gibi, buzulların eridiği ve yığınak yaptığı baskıdan uzaklaşıp, tehlike sınırının dışına çıkabiliriz.

Tehlike arz eden buzlar/buzullar erirken paniklememek ve bizi eritmemeleri için tedbirler almalıyız. Sonrasında buzları denizin normal ve durgun dalgalarında kendimize musahhar edebiliriz. Bir döşeğe, bir mekâna dönüştürebiliriz.

Musibetin yüzüne gülmekle, musibetin dili ve rengi değişir. Küçülür. Şerrin hayra, sıkıntının kurtuluşa, eziyetin rahatlığa ve daralmanın feraha namzet olduğu geçiş iradesi, sigortamız olur.

Geceyi gündüz etmek, zulmeti nura çevirmek, kışı bahar eylemek, kaderin bilmediğimiz hikmetlerinde saklı neticelerdir.

En büyük buzumuz ve üstümüze yığılmaya hazır buzulumuz “ene” olarak ifade edilen menfî benliğimiz ve nefsimizin olumsuz arzularıdır. Olumlu “ben”le buzlarımızı eritip, ihlâs denizine katarsak, umman oluruz, denizin kalbinde büyürüz.

Mânây-ı harfî diliyle her şeyi Allah adına kabullenerek görme ve anlama şuuru ile emanetin farkında olduğumuz takdirde; “ene” buzunun üstüne çıkıp kendimize hizmet ettirebiliriz. O zaman Hazret-i Yunus (a.s.) gibi nefsin bizi yutması yerine, onu kendimize deniz altı gemisi olarak emirber yapmak mümkündür.

Ya nefsimiz bize, ya biz ona bineceğiz. Hayatın anlamı, kimin kime hizmet ettiğinde gizli.

Sahi, biz kime hizmet ediyoruz? Bize hizmet etme nimetini kim veriyor?

Denizin dalgaları, nefsimizin kıyısına vurduğunda sahilde yaşanan hal nicedir?

Dalgaların boyumuzu aşan riski karşısında, sahilden ne kadar uzak ve güvenli bir noktadayız?

Boyu aşan her dalga, deniz koyuna taştığında, saklı olanları da yutar.

Korunmak bizim görevimiz.

17.09.2006

E-Posta: [email protected]


 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Önceki Yazıları

  (17.09.2006) - Buzullar erirken

  (14.09.2006) - Millî Eğitimin yeni uygulaması

  (13.09.2006) - İsmail Ağa'da ki cinayet ve sorular

  (12.09.2006) - Darbeler ve 12 Eylül

  (11.09.2006) - ÖSS ve değişen öğrenci profili

  (10.09.2006) - Hayatın onarlı basamakları

  (07.09.2006) - AP raporu

  (06.09.2006) - Karışık bir durum

  (05.09.2006) - Farkı yaşamak

  (04.09.2006) - Doğu-Batı yüzleşmesi

 

Bütün yazılar

YAZARLAR

  Abdil YILDIRIM

  Abdurrahman ŞEN

  Ali FERŞADOĞLU

  Ali OKTAY

  Cevat ÇAKIR

  Cevher İLHAN

  Davut ŞAHİN

  Faruk ÇAKIR

  Gökçe OK

  Habip FİDAN

  Hakan YALMAN

  Halil USLU

  Hasan GÜNEŞ

  Hülya KARTAL

  Hüseyin EREN

  Hüseyin GÜLTEKİN

  Hüseyin YILMAZ

  Kazım GÜLEÇYÜZ

  M. Ali KAYA

  M. Latif SALİHOĞLU

  Mahmut NEDİM

  Mehmet KARA

  Meryem TORTUK

  Metin KARABAŞOĞLU

  Mikail YAPRAK

  Murat ÇETİN

  Murat ÇİFTKAYA

  Mustafa ÖZCAN

  Nejat EREN

  Nimetullah AKAY

  Raşit YÜCEL

  S. Bahaddin YAŞAR

  Saadet Bayri FİDAN

  Sami CEBECİ

  Sena DEMİR

  Serdar MURAT

  Süleyman KÖSMENE

  Vehbi HORASANLI

  Yasemin GÜLEÇYÜZ

  Yasemin Uçal ABDULLAH

  Yeni Asyadan Size

  Zafer AKGÜL

  Zeynep GÜVENÇ

  Ümit ŞİMŞEK

  İslam YAŞAR

  İsmail BERK

  Şaban DÖĞEN

 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004