Kilis’te 30 ilköğretim okulunda yaklaşık 200 öğretmen ve 6 bin öğrenci üzerinde yapılan araştırmada 4, 5, 6 ve 7. sınıfa gelen bir çok öğrencinin okuma yazma öğrenemediği ortaya çıktı.
Çocuklarının öğrenme problemini kabul etmeyen bazı veliler ise suçu öğretmende arayarak okulu basmaya kalkıyor.
Kilis Millî Eğitim Müdürlüğü Rehberlik ve Araştırma Merkezi görme engelli öğretmenlerinden Adem Ceran ve işitme engelli öğretmeni Elife Bakkal ile birlikte araştırma yapan Ekrem Çetin İlköğretim ve İşokulu Öğretmeni Murat Kocabuğa, okullardaki standart dışı öğrencileri (davranış bozukluğu, uyum problemi, psikolojik sorunları olan öğrenciler) aramak ve bunların sebeplerini öğrenmek için okullarda bir çalışma başlattıklarını söyledi. Kocabuga, “Gözlemimize göre problemli çocuktan ziyade problemli aileler dikkatimizi çekti. Bu çocukların ailelerini incelediğimizde mutlaka çok önemli bir sorunla karşılaştık. Ya anne baba ayrı ya da baba hapiste. Yani sıkıntı çocuklardan önce ailelerde” dedi.
Sokak çocuklarının ailelerin çarkından geçerek ortaya çıktığını aktaran Kocabuğa, şöyle devam etti: “Bu süreç nasıl işliyor, her insan gibi bu çocuklarda bir ana bir babadan geliyor. Belki de her çocuk gibi sevinilmiyor, fazlalık görüyor, nerden geldi deniliyor. Okul çağı gelen çocuk en yakın okula kayıt yaptırılıyor ama bir daha anne veya baba okula uğramıyor. Çünkü çocuk umursanmıyor. Zaten öğrenme problemi olan çocuk diğer çocuklar gibi yazıp çizemiyor onlar gibi anlayamıyor. Öğrenemeyen çocuk ümitsizliğe düşüyor. Öğretmen öğrenemediğini, arkadaşlarını sıkıntıya soktuğunu, davranış bozukluğu olduğunu söylüyor. Aile ise ilgilenmiyor ve benim çocuğum zekidir, çalışkandır, ablası da geç öğrendiydi, oda okur diyerek durumu kabullenmiyor. Öğretmen var diyor, aile yok sonuçta akrabalarını toplayıp okula baskına gelen bile var.”
|