"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Şeytanın çirkin sözleri

Süleyman KÖSMENE
06 Eylül 2021, Pazartesi
Balıkçı rumuzlu okuyucumuz: “Ben lise öğrencisiyim. Son günlerde içimden bir ses hâşâ Allah’a küfretmemi istiyordu. Ben kendimi tutamayıp durduk yere söylüyordum (ama içimden). Benim imanım gitmiş midir? Bunu kendi isteğimle yapsaydım (hiçbir zorlama olmadan); evet çok günah olurdu, ama dinden çıkar mıydım? Bana lütfen yardımcı olun. Beni çok büyük dertten kurtarırsınız. Hocalar diyorlar ki, Allah’a küfretmek dinden çıkarır. Ben Allah’a inanıyorum.”

“Hâşâ” Kolay Söylenmez!

Başımızda içimize vesvese atan bir şeytan var. Onu dinleyen ve vesveseyi desiseye çeviren bir nefis var. Şeytanın ve nefsimizin desiselerini felsefesiyle şüpheye dönüştürmeye çalışan bir helâket asrı var. Bu helâket asrının süflî sefahatini hayata indirgeyen bir deniyet algısı var. Bu deniyet algısıyla yoğrulmuş ve zındıka komitelerinin mal bulmuş mağribî gibi sarıldığı bir medeniyet kalıbı var. Ve bu münkir ve agnostik medeniyet kalıbı içinde dinini bulmaya çalışan bir Müslüman gençliği var.

Bu kalıp yirmi dört saat Müslüman gençliğimize imansızlık pompalıyor, şüphecilik pompalıyor. Bu kalıp içinde bir Müslüman genç, “İçimden bir ses Allah’a küfretmemi istiyor.” derken “hâşâ” korku ifadesini de ihmal etmiyor. “Benim imanım gitmiş midir? Ben Allah a inanıyorum.” diyor.

Söyler misiniz: Dinden çıkan birisi şu ifadeleri kullanabilir mi? “Hâşâ” demesi bile kalbinden gelen bir korkunun ve iman sahibi bulunduğunun alâmetidir.

Gerisi sırf vesvesedir!

Vesvesenin İşi

Vesvesenin işi, kalpte iman varken, ameldeki kusurlara bakıp kalbi imansızlık cenderesine atmaktır. Vesvesenin işi, ameldeki kusurlara bakıp rahmetten ve mağfiretten ümidini kestirmektir.

Vesvesenin işi kişiyi küfür etrafında döndürüp, imanda mıyım, küfürde miyim sorularıyla zihni taciz etmek ve kişiyi dinden çıkarıncaya kadar sıkıştırmaktır.

Vesvesenin işi, kişi ibadetteyse ibadetini ifsad etmek, kişi salih ameldeyse salih amelini battal etmek, kişi tefekkür halindeyse dinsiz olduğu korkularıyla zihnini müşevveş kılmaktır. Vesveseye teslim mi olacağız?

Bediüzzaman şu çağrıyı yapıyor: “Bak ey bîçare vesveseli adam! Telâş etme. Çünkü senin hatırına gelen şetim değil, belki tahayyüldür. Tahayyül-ü küfür, küfür olmadığı gibi; tahayyül-ü şetim dahi, şetim değildir. Zira mantıkça tahayyül, hüküm değildir. Şetim ise, hükümdür.” 1

Demek, senin hatırına gelen şey küfür değil, sövmek değil; hayalden ibarettir! Küfrü hayal etmek küfür olmadığı gibi, sövmeyi hayal etmek de sövmek değildir. Çünkü hayal hüküm değildir! Hayalde kalmayan, dilinden fırlayan bir sövgü ise, hükümdür. Ama dinden çıkarmaz, sadece günah kazandırır!

Korkma!

Evet, günah kazanmak küçümsenecek şey değildir. Ama imansızlığa göre elbette hafif kalır. Günahına sahip ol! Tövbe et! Vesvese etme! Şeytanı güldürme! Rahmeti sevindir! Rahmetten ümidini kesme! Cenab-ı Hakk’ın bağışlamayacağı hiçbir günah yoktur! Şeytanın vesvesesini Allah’ın rahmetiyle yen!

Bediüzzaman sözünün devamında diyor ki: “O çirkin sözler, senin kalbinin sözleri değil. Çünkü senin kalbin ondan müteessir ve müteessiftir. Belki kalbe yakın olan lümme-i şeytanîden geliyor. Vesvesenin zararı, tevehhüm-ü zarardır. Yani onu zararlı tevehhüm etmekle, kalben mutazarrır olmaktır. Çünkü hükümsüz bir tahayyülü hakikat tevehhüm eder. Hem şeytanın işini kendi kalbine mal eder. Onun sözünü, ondan zanneder. Zarar anlar, zarara düşer. Zaten şeytanın da istediği odur.”

Demek, o çirkin sözler senin kalbinden gelmiyor. Korkma! Çünkü senin kalbin bu çirkin sözlerden üzülüyor! Dinsizin kalbi üzülür mü? Şeytan kalbinden imanı çalmak istiyor. Çünkü hükümsüz bir hayalden hüküm çıkarmak istiyor. Kendi necis sözünü, senin temiz kalbinden zannettiriyor.

O halde telâş yok! Kaygı yok! Hiç vesvese edecek bir durum yok!

Çünkü tövbe var! Rahmet var! Mağfiret var! Allah var!

Dipnot:

1- Sözler, s. 307.

Okunma Sayısı: 1677
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Necati

    6.9.2021 23:12:18

    Allah razı olsun. Bu dehşetli asrın insi ve cinni şeytanları ençok imanlı insanlara vesvese vererek , küfre düşürmeye çalışıyor. Bediuzzaman hazretleri Kur'an'dan aldığı ders ile şeytanın bu tuzağını da başına geçiriyor insanların imanını kurtarıyor.

  • Ramazan Çalışan

    6.9.2021 08:24:14

    Demek ki, İman ve Küfür hükmü sıfatlara ve davranışlara bakılarak verilmez. Bir kafir deki Mümin sıfatı ve davranışı kafir iman etmedikçe onu mü'min yapmaya sebep olmayacağı gibi, bir mü' minde ki kafir sıfatı ve ondan sudur kafirce davranış da onu kafir yapmaz.Sizinde ifade ettiğiniz gibi,O halde telâş yok! Kaygı yok! Hiç vesvese edecek bir durum yok! Çünkü tövbe var! Rahmet var! Mağfiret var! Allah var!

  • Ramazan Çalışan

    6.9.2021 08:08:04

    İslam, bir şey hakkında küfürdür der. bundan maksad bu sıfat imandan kaynaklanan bir sıfat değildir sıfat kafir sıfatıdır demektir. Fakat Mümin ve kafir, sıfat değil isimdirler. bir insandan kaynaklanan kafir davranışı veya sıfatının onun küfünden geldiğine kesin delil olmadıkça herhanği bir davranış veya sıfat sebebiyle Kişilere kafir damgası vurulmaz. Çünkü her bir Müslümanın her mü'minin her bir Fiili ve sıfatı, İslam'dan ve imandan kaynaklanması gerekse de her zaman ve herkes için böyle olmaz. bunun gibi her bir kâfirin her sıfatı ve davranışı da küfürden kaynaklanmaz.

  • Ali TAM

    6.9.2021 01:24:35

    Vesvas Seytani düsüren Hz Cebrail tarafindan Peygamberimize getirilen DUA Ihya-u UlumidDin Imam Gazalinin kitabinin III. Cilt sayfa 85 de var. Seytan kacacak yer yok mu deyip terkediyor bu dua okununca! Küfür bahsinde SÜNUHAT ve Ahmed Ziyaeddin Gümüshanevi 'nin Ehli Sünnet Itikadi kitabinda makalede oldugu gibi Lümme-i seytaniden kalbi üzen hakaretvari seyler algilaniyorsa zaten anlasilir ki bu o insanin küfrü degil seytanin küfrüdür. Zarari yoktur ancak bahsettigimiz DUA bilumum seytani defeder icinde Hadid Suresinden ayet vardir!

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı