"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sınıfında çıtayı yükseltti

10 Kasım 2014, Pazartesi
Tasarımı Almanya’da, üretimi ise büyük yatırımla Türkiye’de yapılan, tasarımın konforla buluştuğu, sınıfından daha yüksek donanım seviyesi ve selefine göre daha estetik dış görünüme sahip olan yeni Hyundai i20’yi, Cunda’daki basın lansmanında test ettik. Yeni i20’nin B-segmentinde çıtayı yukarıya çektiğini gözlemledik.

Akıcı Tasarım Felsefesi’nin (Fluidic Sculpture 2.0) Türkiye’deki ilk üyesi olan yeni Hyundai i20, Getz modelinden sonra Avrupa’da oldukça popüler olarak markanın bu bölgede iddiasını sürdürmesinde önemli bir rol oynadı. Karakteristik altıgen ızgarası, yüksek donanım seviyesi ve pratik kullanım özellikleriyle müşterileri tarafından oldukça beğenilen i20, 2014 yılında bambaşka bir kimlikle piyasaya çıkarken, B sınıfındaki rekabeti iyiden iyiye kızıştırıyor.

Yeni i20, ilk olarak dış tasarımıyla dikkat çekerken, aracın içine adım attığınızda orada da kaliteyi görebiliyorsunuz. Ergonomisiyle kullanım rahatlığını veren adaç, yumuşak dokulu malzemelerden oluşan kokpit aracın kalite hissini arttırırken, krom ve piano siyahı boyalı parçalar da sportif ambiyansı destekliyor. 

B-segmentinde üçüncü araç

Hyundai’nin üçüncü B-segment otomobili olan Yeni i20, eskisine göre daha uzun, daha geniş ve daha kaliteli bir gövdeye sahip. Yeni bir platform üzerinde inşa edilen otomobil, markanın karakteristik çizgisi olan Akıcı Tasarım 2.0, en yeni temsilcisi durumunda. Altıgen ızgara, LED entegre ön farlar, geniş hava girişli ve difüzörlü sportif tamponlar, tasarımda olduğu kadar sürtünme kat sayısının azaltılmasında etkili olan arka stoplar, Yeni i20’nin başlıca yenilikleri. Aks mesafesi eskisine göre 45 milimetre uzatılarak toplamda 2570 mm’ye ulaştı. Sınıfında iddialı bir iç mekana sahip olan Yeni i20, 1892 mm kombine ön ve arka bacak mesafesi ve 301 litrelik bagaj kapasitesiyle genç kullanıcılar kadar ailelerin kullanımına da imkân sağlıyor. 

Yüzde 91’ini Avrupa’ya satacak

Hyundai Assan İzmit Fabrikası, 3 vardiya ile yılda toplam 200.000 adet Yeni i10 ve Yeni i20 üretecek. Bu iki modelin dünyadaki tek üretim merkezi konumundaki fabrika, henüz üretime aldığı Yeni i20’den 2014 yılında 25 bin adet, 2015 yılında da 110 bin adetlik ihracat gerçekleştirmeyi planlıyor. Avrupa öncelikli olmak üzere bölgedeki 30’dan fazla ülke için sadece Türkiye fabrikasında üretilip ihraç edilecek olan Yeni i20’nin gönderildiği ilk ülke ise Fransa oldu.

Üç farklı motor seçeneği

Yenİ i20, sofistike tasarımını ve konforlu iç mekânını üç farklı motor seçeneği ve manuel ve otomatik şanzımanlarıyla destekliyor. 1,2 ve 1,4 litre benzinli motorlar ile torku arttırılan, yakıt tüketimi azaltılan 1,4 litre dizel motor. 1,2 litre ‘Kappa’ dört silindirli, 84 beygir gücündeki başlangıç seviyesi benzinli motor, sadece beş ileri manuel şanzımanla sunulurken ortalama olarak 4.8 litre yakıt tüketimi sergiliyor. Kappa 1,4 litre, dört-silindirli 100 beygir gücündeki motor sadece otomatik şanzımanla satışa sunuluyor ve aynı zamanda manuel kullanıma da (H-Matic) imkân sağlıyor. 90 beygirlik 1,4 litrelik ünite, 240 Nm ile segmentinin en iyilerinden bir tork değerine sahip. Dizel motor sadece altı ileri manuel şanzımanla sunuluyor ve yakıt tüketimi ortalama olarak 3.9 lt. 

Dokunmatik ekran

Yeni i20’nin 7’’ dokunmatik ekranlı müzik sistemi sayesinde tek bir dokunuşla eğlenceyle buluşulmuş olunuyor. CD / DVD / MP3 çalar ile müşteriler ister müzik dinleyebilir, isterlerse film izleyebilirler. Ayrıca Bluetooth ile telefonları Yeni i20’ye entegre edip istenilen müziği dinleyebilir veya telefon görüşmelerini gerçekleştirmek mümkün. 

Renkler

Yeni i20 ile birlikte müşteriler, dört farklı iç mekân rengine de kavuşmuş olacaklar. B-segmenti bir otomobile göre oldukça ayrıcalıklı bir seçenek olan bu iç mekân renkleri, Yeni i20’ye çok daha modern ve ferah bir görünüm sağlıyor. Çift tonlu kombinasyonlardan oluşan Kahve, Bej, Gri ve Siyah renkli iç mekân renkleri, bu kombinasyonları dış kısımdaki dokuz farklı renkle destekleyen i20, kullanıcılarına Kaşmir Kahve, Mercan, Kurşun Gri, Alev Kırmızı, Kutup Beyazı, Çakıl Gri, Resif Mavi, Derin Mavi ve Mika Siyah’ı sunuyor. 

Üst segmente gönderme

Yenİ i20, segmentinin sınırlarını aşarak kendinden daha büyük araçlara gönderme yapıyor. Meselâ, viraj içlerini aydınlatan statik dönüş farları, yokuş kalkış destek sistemi ve ESP’nin daha etkin kullanımını sağlamak adına kullanıcı tepkilerini yönlendiren Araç Stabilite Yönetim Sistemi’yle (VSM) Hyundai i20, B-segmentinde öne çıkan bir model olarak dikkat çekiyor. Yukarı doğru hareket eden panoramik cam tavan istendiği zaman tamamen açılarak yine sınıfında bir ilke imzasını atıyor ve i20’yi segmentinden ayrıştırıyor.

Kasım-Aralık hedefi 4000 adet

Hyundai Assan GenelMüdürü Önder Göker, Türkiye’de Kasım ve Aralık aylarında toplam 4000 adet Yeni i20 satmayı hedeflediklerini, 2015 yılı hedefinin ise 20-25 bin aralığında bir satış rakamı yakalamak olduğunu söyledi.

Recep BOZDAĞ / [email protected]

Okunma Sayısı: 4563
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı