"Gerçekten" haber verir 12 Kasım 2008
Anasayfam Yap | Sık Kullanılanlara Ekle | Reklam | Künye | Abone Formu | İletişim
ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET ve ŞÛRÂDIR

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi

adresine bekliyoruz.

 

Ümit KIZILTEPE

Kriz AVM’leri outlet’e dönüştürüyor



PARTİ KAPATMA, SİGARA YASAĞI VE KÜRESEL KRİZ SEBEBİYLE MÜŞTERİ SAYISI YÜZDE 40 DÜŞEN HAYAT AVM OUTLET'E GEÇİŞ KARARI ALDI.

Partİ kapatma dâvâsı, sigara yasağı ve son olarak küresel finansal kriz sebebiyle müşterileri iyice azalan Alışveriş Merkezleri çareyi outlet’e geçmekte buldu. Bağcılar ilçesi Güneşli semtinde bulunan Hayatpark Alışveriş ve Yaşam Merkezi, outlet’e geçti. Hayatpark AVM Genel Koordinatörü Serdar Kaya, alışveriş merkezini inşa eden Müstakiller İnş. San. Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa İmık, Hayatpark AVM Genel Müdürü Gürsel Hınçer ve düzenledikleri basın toplantısı ile Hayatpark AVM’yi outlete çevirdiklerini açıkladılar. Şubat ayında açılan AVM’nin bölgenin ilk ve tek AVM'si olmasından dolayı tüketici giriş sayısının, alışveriş miktarının yüksek olmasının herkesi memnun ettiğini hatırlatan Kaya, “Maalesef krizleri bitmeyen ülkemizde parti kapatma dâvâsı ve sigara yasağı tüm AVM’lerde tüketici giriş sayılarını yüzde 40 azalttı. Son olarak da küresel finansal kriz bizim gibi AVM’leri çok etkiledi. Mutlu tablo keyifsiz bir hale geldi. AVM yönetimi olarak, kiracılarımız ve AVM yatırımcıları bu kötü gidişatı çok acil nasıl düzeltiriz diye toplandık ve outlet’e dönüştürme konusunda acil karar aldık” dedi. Basın toplantısı ile outlete geçmiş olacaklarını kaydeden Kaya, outlet’in hem yatırımcıyı, hem mağaza açanı kazandırdığını ifade etti. Kaya bundan sonra reklam ve tanıtıma önem vereceklerini, hediye kuponlarını, müşteri servis sayılarını arttıracaklarını, çekilişler düzenleyeceklerini, imza ve konser düzenleyerek müşteri çekeceklerini dile getirdi.

Üreten toplum olursak bu sıkıntıları aşacağımızı vurgulayan Mustafa İmık da, üretmeden tüketen Türkiye’nin bu krizle üreterek, tüketmeyi öğreneceğini söyledi.

Outlet ne demek?

Outlet; fabrika satış, üretim fazlası, defolu, indirimli veya seri sonu ürünlerin satıldığı mağazalar için kullanılan yabancı bir kavram. İlk olarak 1980’lerde Amerika’da ortaya çıkan bu uygulama dünyaya hızla yayıldı. Türkiye ise son birkaç yılda outlet cennetine döndü.

12.11.2008

E-Posta: umitvar@yeniasya.com.tr


 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Önceki Yazıları

  (06.11.2008) - Tekstil zirvesinden, hükümete, AB’ye ve dünyaya mesajlar

  (15.04.2008) - Gıda krizi ve Türkiye

 
GAZETE 1.SAYFA

Bütün yazılar

YAZARLAR

  Abdil YILDIRIM

  Ahmet ARICAN

  Ahmet DURSUN

  Ahmet ÖZDEMİR

  Ali FERŞADOĞLU

  Ali OKTAY

  Atike ÖZER

  Cevat ÇAKIR

  Cevher İLHAN

  Davut ŞAHİN

  Elmira AKHMETOVA

  Fahri UTKAN

  Faruk ÇAKIR

  Fatma Nur ZENGİN

  H. Hüseyin KEMAL

  Habib FİDAN

  Hakan YALMAN

  Halil USLU

  Hasan GÜNEŞ

  Hasan YÜKSELTEN

  Hüseyin EREN

  Hüseyin GÜLTEKİN

  Kadir AKBAŞ

  Kazım GÜLEÇYÜZ

  Kemal BENEK

  M. Ali KAYA

  M. Latif SALİHOĞLU

  Mehmet C. GÖKÇE

  Mehmet KAPLAN

  Mehmet KARA

  Meryem TORTUK

  Mikail YAPRAK

  Murat ÇETİN

  Mustafa ÖZCAN

  Nejat EREN

  Nimetullah AKAY

  Osman GÖKMEN

  Raşit YÜCEL

  Rifat OKYAY

  Robert MİRANDA

  Ruhan ASYA

  S. Bahattin YAŞAR

  Saadet BAYRİ

  Saadet TOPUZ

  Sami CEBECİ

  Selim GÜNDÜZALP

  Semra ULAŞ

  Suna DURMAZ

  Süleyman KÖSMENE

  Vehbi HORASANLI

  Yasemin GÜLEÇYÜZ

  Yeni Asyadan Size

  Zafer AKGÜL

  Ümit KIZILTEPE

  İslam YAŞAR

  İsmail BERK

  İsmail TEZER

  Şaban DÖĞEN

  Şükrü BULUT

Sitemizle ilgili görüş ve önerileriniz için adresimiz:
Yeni Asya Gazetesi Gülbahar Cd. Günay Sk. No.4 Güneşli-İSTANBUL T:0212 655 88 59 F:0212 515 67 62 | © Copyright YeniAsya 2008.Tüm hakları Saklıdır