"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Okuyucusu ile bütünleşen Yeni Asya

Mehmet ÇETİN
16 Mart 2019, Cumartesi
Yeni Asya okuyucusuna yazı yazmak zor iş Basın dünyasında eşine az rastlanan bir dayanışma, kuvvetli bir ihtimalle Yeni Asya’da görülmektedir.

Bu iddiamıza Yeni Asya’da çıkan pek çok makaleye yapılan yorumları, delil olarak sunmak isteriz.

İşte bunlardan bir güzel misali de bu yazımızda konu edilmektedir.

Kadim dostum Ali Fuat Kardeşimiz, geçen hafta neşredilen makalemizdeki hataları tesbit ederek tashih etmiş, ya da edilmesini taleb ediyor, sağ olsun. Şöyle ki:

“Selâmünaleyküm Mehmet Abi,

Yazınızı okudum, istifadeye medar güzel bir yazı. Allah razı olsun. Yazıyı okurken beni duraklatan, yazının akışında sarsıntı hissi veren bir iki hususu bir okuyucu olarak dile getirmek istiyorum.

1- Beşinci paragraf ta kullanılan “hevesatları” kelimesi “ları” eki gelmeden de çoğul anlamını veriyor.

2- Yine aynı paragrafın son kısmında “... ve bazıları da reaksiyoner olarak İslâm’a dönüş yaparak doğru yola erdiler.” ifadesi bu güzel yazının insicamına sanki küçük bir sekte vuruyor. “reaksiyoner” hangi anlamda kullanıldı?

3- Yine yedinci paragrafta “... yukarıda isimleri zikredilen yapılarda yer almasının ve bunun yurt içi ve dışı bağlamıyla beraber ilişkili olarak değerlendirilip...” ifadesi biraz karmaşık ve yine insicamı olumsuz etkilemiş gibi geldi.

4- Yine son paragrafın son cümlesinde “Yapılan kötü propagandalar sebebiyle hatalı izleri bırakılan terör, radikalizm, fundamentalizm, İslâmofobi gibi değişik ünvanlara saklanan İslâm düşmanlığının önünü almanın...” ifadesinde de takılmadan geçemedik. Meselâ bu ifade “karşı propaganda sebebiyle kötü izler bırakan terör, radikalizm, fundamentalizm, İslâmofobi gibi farklı isimlere gizlenen İslâm düşmanlığının önünü almanın...” şeklinde nasıl olurdu? 

Bu yazıyı birlikte okuduğum arkadaşımda aynı yerlerde takılınca haddimi de aşarak böyle bir okuyucu eleştirisi yaptım. Hakkınızı helâl ediniz.”

Elhak, yazıda insicam sağlanmaz ise böylesi bir muameleye liyakat kesbeder. Zira o yazı, bu tenkidi görmeseydi arşive o hataları ile kaldırılacak ve gelecek nesle bu hatalar nakledilecekti.

Uzatmadan tavzih ve tashihe geçiyoruz:

1. Osmanlıcanın çoğul takılı –at –et ekleri olan kelimeler, yaşayan Türkçemizde yer yer –ler, -lar ile beraber kullanılmaktadır, bu sebeble biz de kullandık. Ayrıca pekiştirme maksatlı kullanıldığını da unutmamak lâzım.

2. Reaksiyoner, aksiyonerin zıttı olarak kullanıldı. Bir etkiye verilen tepki olarak kullanıldı. Ülkemizde iken dinî ve millî konulara ilgi duymayanın, yurt dışında din ve milletine yapılan hakaretlere tepki olarak dine ve millî meselelere sahip çıkmasını anlatmak istedik.

3. Doğru dersiniz. Yurt dışındaki Nurcu, Süleymancı, Millî Görüşçü ve dindar milliyetçi yapılarda yer almasının; siyasî ve sosyo-psikolojik sorgulanmasına ülkesindeki sosyal ve idarî yapının tahlili ile başlamak gerekir. Yurt içindeki aynı grupları ile doğrudan irtibatlı olan bu gruplardaki insanımızın, ülkede iken çeşitli aksaklık ya da baskılarla o gruplarla uzak kalması ya da uzak tutulmasını da unutmamak gerekir.

4. Tashihinize iştirak ediyorum, doğrusu dediğiniz gibidir, yani: “karşı propaganda sebebiyle kötü izler bırakan terör, radikalizm, fundamentalizm, İslâmofobi gibi farklı isimlere gizlenen İslâm düşmanlığının önünü almanın...”

Teşekkür ediyorum, iyi ki varsınız ey Yeni Asya okuyucusu kardeşlerim!

Okunma Sayısı: 920
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı